Eerst bijna drie weken geen treinen naar noord, oost en west, dan staken en dan zit je eindelijk in een trein, staat hij stil omdat er een andere trein ook stil staat. NS, alleen maar ellende.
De meeste reizigers, zeker buiten de Randstad, gaan met de fiets of de auto naar het station aangezien zelfs stadsbussen tegenwoordig soms nog maar om het uur rijden. Dan is het niet zo'n punt dat het station een paar kilometer verder weg is. Stations die min of meer "in het weiland" liggen zoals in het zuiden bijv. Ravenstein, Maarheeze of Horst-Sevenum kunnen prima bestaan. Voor het platteland is het inderdaad wel vaak een belemmering.
Waarom er nog steeds geen station is In Berkel-Enschot/Udenhout is me ook een raadsel. Er is in het verleden geschermd met inpassing in de dienstregeling maar dat lijkt gezien het lange stationnement van de sprinters in Den Bosch niet echt een argument.
Het is gewoon noodzakelijk onderhoud wat er gebeurt en aan de hoeveelheid noodzakelijk onderhoud kun je dus zien wat de staat is van de spoorinfra. En de schuld daarvan kun je neerleggen in Den Haag omdat er vele jaren amper geld beschikbaar is geweest voor onderhoud.
Dat is maar de halve waarheid. ProRail heeft zelf jarenlang op onderhoud beknibbeld om de kostenoverschrijdingen bij stationsprojecten af te dekken.
Veel van die stationsprojecten zijn daarnaast al jaren gebaseerd op volstrekt onrealistische groeiverwachtingen. Dat had prima een tandje minder gekund om geld vrij te spelen voor onderhoud.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.