beantwoord

bagagerekken

  • 4 October 2022
  • 3 reacties
  • 106 Bekeken

Is het wellicht een idee dat conducteurs de treinreizigers weer vragen om bagage in de daarvoor bestemde rekken te plaatsen ipv op een stoel?

vroeger werd men vriendelijk verzocht dit te doen. In de volle treinen van nu zou dat automatisch weer meer zitplaatsen opleveren omdat niet iedereen de discussie aan wil gaan met medereizigers. Begin met een goede reclame campagne die de conducteurs hierin ondersteunt! Ik denk alleen maar win-win. Meer zitplaatsen, de rekken worden gebruikt waarvoor ze zijn gekocht…. Meer ruimte voor iedereen. Of is dit een raar idee?:) 

icon

Beste antwoord door MoDe 4 October 2022, 13:31

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Geen raar idee, maar eigenlijk wel raar dat er een campagne zou moeten komen om mensen er op te wijzen dat zitplaatsen er zijn om mensen op te laten zitten en niet om bagage te stallen. Voor mij is het normaal om geen bagage op een stoel te hebben als er ingestapt wordt, zodat men er zonder vragen kan zitten. Maar om mij heen zie ik dat het zelfs niet vanzelfsprekend om je bagage weg te halen als iemand er om vraagt.

Reputatie 7
Badge +1

Wordt zo af en toe best wel gedaan. Ietsje meer in echt volle treinen.

EN het stond vorige week of zo ook in een mail van NS-ik meen samen met Spoor of als reminder over ´regels in de trein´. Zal evenveel effect hebben als dat rookverbod op alle stations.

Op de niet als reclame benutte zuilen met affiches wordt inmiddels wel de bagagekluis flink aangeprezen.

Reputatie 7
Badge +3

Wordt zo af en toe best wel gedaan. Ietsje meer in echt volle treinen.

EN het stond vorige week of zo ook in een mail van NS-ik meen samen met Spoor of als reminder over ´regels in de trein´. Zal evenveel effect hebben als dat rookverbod op alle stations.

Op de niet als reclame benutte zuilen met affiches wordt inmiddels wel de bagagekluis flink aangeprezen.

Geen mail over regels gehad, daarvoor kan NS mij al ruim 2 jaar niet voor vinden. Wel als er betaald moet worden. Ook geen mail over voorwaarden. Dus voorwaarden gelden niet voor mij en ik hoef mij blijkbaar ook niet meer aan regels te houden…..

Reageer