Bedelaars in de trein | NS Community

Bedelaars in de trein


Beste ns,

Ik word helemaal gek van de bedelaars in de trein. Elke dag wordt er wel een slecht vertaald briefje door één of andere drugsverslaafde in m'n handen geduwd. Heel irritant. Kunnen jullie deze gasten niet een keer oppakken? Het zijn toch elke dag dezelfde.

M.v.g. Bart

105 reacties

@janjan

Ik kom reizigers tegen die bv 3 treinen hebben gehad en in alledrie de treinen deze bedelaars tegen zijn gekomen. Laatst stapte ik in Den Bosch op en mijn afstappende collega had in Utrecht al een bedelaar aangepakt met VenS. Ik denken dat ze wel weg zouden zijn en ga dat deel knippen waar me collega nog niet aan toe was gekomen, krijg ik ook melding van een actieve bedelaar. Deze wilde niet meewerken en deed dom. Met hulp van VenS getrakteerd op 1 UVB en 2 bekeuringen.
Als reizigers me dit niet gevraagd hadden, zou ik er niet achter zijn gekomen. 2 bedelaars opdezelfde trein op een ander stuk.
Reputatie 1

Als je wilt gaan bedelen in de trein, kies je natuurlijk geen traject als Utrecht-Zwolle waar de kans extra groot is dat de trein niet komt of grote vertraging heeft.


Hier moest ik om lachen! Da's dan weer een voordeel van een wisselvallige dienstregeling.
Reputatie 1
Als je wilt gaan bedelen in de trein, kies je natuurlijk geen traject als Utrecht-Zwolle waar de kans extra groot is dat de trein niet komt of grote vertraging heeft.

Hier moest ik om lachen! Da's dan weer een voordeel van een wisselvallige dienstregeling.
Vorige week had ik de zakdoekjes ook naast mij liggen. Geen enkele aandacht aan gegeven.

Gisteren werd er tussen Amersfoort en Rotterdam meerdere malen het verzoek omgeroepen geen aandacht aan de bedelaars met zakdoekje te schenken... onder motto: als ze geen aandacht krijgen heeft het ook geen nut voor ze om mee te reizen.:8
Tussen Utrecht - Rotterdam een jongen.
Tussen Rotterdam - Delft 2 dames. Deze 2 dames al eerder gezien, afgelopen week. Blijken wel Nederlands met elkaar te praten. Ze stappen samen de trein in maar gaan beide een andere kant op.
Reputatie 1
Ik blijf erbij : poortjes zijn inderdaad de meest logische oplossing. Buiten het feit dat je dit soort "ongedierte" in de trein volledig moet negeren . Keihard aanpakken als ze vervelend worden ! Trap ze maar hardhandig de trein uit ! :8
Reputatie 1
Ik blijf erbij : poortjes zijn inderdaad de meest logische oplossing. Buiten het feit dat je dit soort "ongedierte" in de trein volledig moet negeren . Keihard aanpakken als ze vervelend worden ! Trap ze maar hardhandig de trein uit ! :8

De meeste van deze bedelaars rijden niet zwart hoor! Ik zit altijd in de Schipholtrein en daar zijn er ook altijd een paar. Ze checken gewoon twee keer in en gaan de hele dag op en neer tussen Amsterdam CS en Schiphol. Da's een ritje van 4 euro, en dat halen ze er ruim uit.
Reputatie 7
Badge +4
Dan reis je voor het grootste deel nog steeds zwart, hoor 😉 Ik heb overigens tot nu toe bij aanhouding nooit iets anders gezien dan de houding van ik jou niet verstaan en daar verwachten ze mee weg te komen. Het lijkt te lukken. De jongens zijn goed geïnstrueerd als het gaat om hoe onder zaken uit te komen.

Ik heb eerlijk gezegd de indruk dat ze wel degelijk zwartrijden, een kaartje kopen drukt het criminele rendement.
Reputatie 1
Dan reis je voor het grootste deel nog steeds zwart, hoor 😉 Je hebt gelijk. Maar niet op een manier die door poortjes kan worden voorkomen.

Overigens stoort het mij totaal niet, deze bedelaars. Ik ga er vanuit dat je leven niet heel leuk is als je in treinen omi geld moet vragen, misschien onder druk van één of andere bendeleider ofzo. Maar misschien zoek ik er te veel achter!
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn aanwijzingen dat deze mensen het onder druk van een bendeleider doen. Er is geen sprake van arme mensen al kun je het zo onder druk van uitbuitende criminelen moeten leven terecht wel zielig vinden. Wat je als reiziger kunt doen is juist geen geld geven en twitteren naar ns_online of de conducteur proberen te vinden. De politie bellen kan ook maar dan op het gewone nummer.

Het soort me wel dat ik mensen zie die onderdrukt worden door criminelen. Het is goed als burger een bijdrage te leveren aan het bestrijden van dit onrecht.
http://www.nrc.nl/next/2016/05/12/met-zakdoekjes-bedelen-in-de-trein-1620115
Reputatie 1
Het soort me wel dat ik mensen zie die onderdrukt worden door criminelen. Het is goed als burger een bijdrage te leveren aan het bestrijden van dit onrecht.

Ach ja. De samenleving zal nooit perfect zijn. Hoewel ik in de trein nooit wat geef, heb ik altijd losgeld in mijn zak voor zwervers in Amsterdam. Arm of rijk, drugverslaafd of niet, dat maakt mij niet zo veel uit. Sommige mensen vallen nou eenmaal buiten de maatschappij Als ze maar even sigaretten of een biertje kunnen kopen. Maar da's een heel andere discussie.

Maar met die zakdoekjesleggers heb ik altijd het idee dat het niet naar hun zelf gaat. Ik zal niet snel iets op twitter zetten. Ik Twitter alleen dingen die met mijn werk te maken hebben. Ik erger me altijd enorm aan mensen die alles wat ze tegenkomen op Twitter gooien en zich druk maken om niks, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +3
http://www.nrc.nl/next/2016/05/12/met-zakdoekjes-bedelen-in-de-trein-1620115
Een treurigmakend verhaal. Zelfs de beheerste toegang tot de stations door middel van poortjes helpt niet tegen deze types.
Het blijkt maar weer eens dat brutalen de halve wereld hebben. Onze naïeve samenleving weet niet om te gaan met mensen zonder vaste woon- of verblijfplaats die maar wat bedelen en andere overlast veroorzaken. Ik weet de oplossing ook niet zonder te vervallen in draconische maatregelen die in een politiestaat niet zouden misstaan. Zo'n samenleving willen we hoogstwaarschijnlijk ook niet.
Helaas niet, aangezien deze bedelaars via Belgie binnenkomen en weinig met poortjes te doen hebben.
Toevallig vandaag met een collega er eentje op heterdaad betrapt.
Treinstel 9557 richting hoorn. Heb ns gebeld maar kreeg daar te horen dat zij de conducteur niet kunnen informeren.
Huh, dat vind ik apart. Als iemand iets kwijt is, kunnen ze mij als HC "vinden" voor een zoekopdracht en als mijn telefoon niet bereikbaar is (heb het ooit andersom meegemaakt) wordt de machinist gebeld om contact te leggen.
Treinstel 9557 richting hoorn. Heb ns gebeld maar kreeg daar te horen dat zij de conducteur niet kunnen informeren.
Had er vandaag ook al eentje in Amf ri. Enkhuizen. Al heeft die Amsterdam niet gehaald uiteindelijk :8 :8 :8

Of het via de verschillende kanalen, waaronder Twitter, snel opgepakt wordt is erg variabel. Soms lijkt men adequaat te reageren, sommigen treuzelen net zo lang totdat die bedelaar al lang en breed de buit binnen heeft.

Niet kunnen zoeken op trein- en materieelnummer is ook zo'n leuke. Sorry, maar als u dat niet kunt (en dat kunt u wel), bel mij even, in een avondje staat er een interface zodat u het wel kunt. Kost niks, behalve een paar uurtjes tijd.

Ik ga weer even met mijn hoofd tegen de muur staan bonken.
Reputatie 1
Het is allemaal tuig uit het Oostblok en de oplossing is 112 bellen vanuit de trein en foto's maken van de personen.
Wanneer je 112 bel moet je wel overdrijven gewoon zeggen dat je wordt bedreigd.
Wanneer je elke dag met de trein gaat dan is er ook een whatsapp groep dit is een groep van NS klanten en personeel want samen kun je er wat aan doen.
De whatsapp groep is niet officieel van NS maar werkt wel.
Wat ook erg belangrijk is GEEN GELD GEVEN wanneer je ziet dat mensen dit doen ze daar op aanspreken.
De man met pet is door mij overgedragen aan NS personeel en kreeg een boete van 50 euro en verder is deze man door de politie aangehouden om dat hij nog 120 dagen cel open had staan.
Reputatie 1
@Dennis : Helemaal gelijk in ! Dit soort tuig hoort niet in de trein . Als treinreiziger wil je rustig en onbezorgd je treinreis maken zonder steeds lastig gevallen te worden door dit soort parasieten . Een WhatsApp Groepsapp is inderdaad een goed idee , misschien wel samen met Twitter of NS zelf . Bedelaars zijn absoluut onwenselijk in een trein en dit dient dan ook op gepaste (lees: keiharde) wijze aangepakt te worden .
Reputatie 3
- Verwijderd -
Lees net op ons interne forum dat de Haarlemse politie niet alleen waarschuwt voor het bedelen in de trein, maar dat er ook sprake is van zakkenrollen. In de tweet wordt opgeroepen om of NS-personeel te waarschuwen en/of 0900-8844 te bellen. Ik probeer de tweet te vinden en te plaatsen. Blijkt Facebook te zijn.

https://m.facebook.com/politiehaarlem/posts/1619304708395906
Reputatie 3
Lees net op ons interne forum dat de Haarlemse politie niet alleen waarschuwt voor het bedelen in de trein, maar dat er ook sprake is van zakkenrollen. In de tweet wordt opgeroepen om of NS-personeel te waarschuwen en/of 0900-8844 te bellen. Ik probeer de tweet te vinden en te plaatsen.

Ah Loes, je was me net voor.

Uiteindelijk had me bedacht en het bericht toch maar verwijderd.
Ik heb zojuist even contact gehad met de politie en laat het in dat geval aan hen over.
Lees net op ons interne forum dat de Haarlemse politie niet alleen waarschuwt voor het bedelen in de trein, maar dat er ook sprake is van zakkenrollen. In de tweet wordt opgeroepen om of NS-personeel te waarschuwen en/of 0900-8844 te bellen. Ik probeer de tweet te vinden en te plaatsen.

Ah Loes, je was me net voor.

Uiteindelijk had me bedacht en het bericht toch maar verwijderd.
Ik heb zojuist even contact gehad met de politie en laat het in dat geval aan hen over.


Door jouw verwijderde bericht, vond ik deze van de politie wel nuttig. Ik ben ook niet voor om foto's te plaatsen ivm privacy, goed te horen dat je er wel de politie voor gebeld hebt Bezemsteel.
Reputatie 1
Dat tuig uit het Oostblok heeft geen rechten kiezen er zelf voor om te gaan bedelen in de trein.
Daarnaast ben ik van mening dat dit volledig de schuld is van de Nederlandse spoorwegen door wanbeleid is er te weinig toezicht in de trein.
Dat tuig uit het Oostblok heeft geen rechten (...)
In een rechtsstaat werkt dat gelukkig toch net even anders.

Reageer