Het valt mij op dat de bedelaars weer terug zijn in de trein met name op het traject Utrecht Centraal-Gouda-Den Haag Centraal/Rotterdam! Gelukkig treedt NS hier tegenop! V@S te Gouda;ben daar blij mee! Want het is super irritant die gasten...
Hetzelfde met de bedelaars op straat, in Utrecht zitten ze met een kartonnen bord met bijna altijd dezelfde tekst op meerdere plekken.
Vlak voor de ingang van Hoog Catharijne bij het CS ligt er ook iedere dag een (soms een man, dan weer een vrouw) met dezelfde kaart bij zich. I am hungry, God will bless you.
Liegen, bedriegen, en je dan ook nog in het openbaar op religie beroepen. De snelste manier om hier om maximaal onbegrip te kweken.
Lijkt? Ik weet wel zeker dat daar een criminele organisatie achter zit.
Inderdaad, uit andere topics blijkt dat ‘zakdoekjes/briefjes’ leggende meisjes na hun rondgang door de trein opgevangen werden door (waarschijnlijk) Roemeense mannen en hun geld moesten afstaan.
Walgelijk, niet intrappen dus!
Nou zijn die in de buurt van CS wel heel idioot en laten ze dus mooi dingen zoals hun gloednieuwe iPhone op een zichtbare plek zien.
Als je het doet, doe het dan goed .
De meneer in de trein ben ik inmiddels ook al wel bekend mee, maar toch lukt het 'm elke keer om toch wat geld af te ronselen. Gek genoeg zie ik hem op verschillende trajecten 🤨.
Het begon bij Vlissingen - Rotterdam Centraal maar heb hem ook gezien bij Roosendaal - Zwolle en Den Bosch - Utrecht.
Hij reist in iedergeval heel Nederland door.
Ik kreeg vandaag bij het binnengaan van ons kleine winkelcentrumpje van een verkoopster van de straatkrant kerstkaart met aan de binnenkant een handgeschreven kerstwens. Ik zag niet of ze andere mensen ook een kaart gag. Vorig jaar rond kerst had ik haar wat geld gegeven, een paar euro. Ze staat daar wel vaker, altijd vriendelijk, nooit opdringerig. Bij het naar buiten heb ik haar weer een paar euro gegeven.
Ik kreeg vandaag bij het binnengaan van ons kleine winkelcentrumpje van een verkoopster van de straatkrant kerstkaart met aan de binnenkant een handgeschreven kerstwens. Ik zag niet of ze andere mensen ook een kaart gag. Vorig jaar rond kerst had ik haar wat geld gegeven, een paar euro. Ze staat daar wel vaker, altijd vriendelijk, nooit opdringerig. Bij het naar buiten heb ik haar weer een paar euro gegeven.
Dat doe ik ook, die ene (dakloze) kerel die met zijn krantjes bij de AH staat (bij weer en wind, hij staat er altijd) krijgt gewoon mijn muntjes (als ik die heb) en met kerst een tientje. Het daklozenkrantje neem ik dan uit beleefdheid aan, en een paar oliebollen van kraam tegenover de AH kan hij ook krijgen. Sigaretten geef ik hem niet, maar daar vraagt hij ook helemaal niet om.
Als ik wat geef dan zou ik sowieso geen geld geven, maar iets van eten of drinken. Geld wat je aan bedelaars geeft gaat vaak naar het verkeerde doel.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.