Om eerlijk te zijn weet ik niet meer welke reis/ tijdstip dit precies was, maar het blijft aan me knagen.
Ik zat pas in de trein van Amsterdam naar Alkmaar en ik reis 1e klas, met weekend vrij abonnement. Afijn niets aan de hand zou je zeggen. Achter mij zat nog een jongen in de coupe die de conducteur kende en met hem een praatje maakte.
Het kwam er op neer dat die jongen vond dat ik gecontroleerd moest worden, omdat hij vermoede dat ik geen 1e klas ticket had (wat ik dus wel heb). Afijn ik ben niet gecontroleerd maar die jongen was duidelijk dronken en de conducteur en hij gingen lol trappen in de coupe. De conducteur vond dat als hij mij zou controleren hij iedereen moest gaan controleren.
Het gesprek ging verder en het ging steeds over mij hoe aan me te zien was dat ik geen 1e klas ticket had, “dat zie je zo”- was de reactie van de dronken jongen, gelach over en weer tussen conducteur en de jongen. Ik voelde me opgelaten de hele reis naar huis en heb en Ik voelde me echt belachelijk gemaakt en met name omdat ik door een beperking in de 1e klas moet reizen omdat ik snel last heb van prikkels.
Ik vind dat een conducteur hoort het visitekaartje te zijn van de NS en behoort zeker geen lol te gaan trappen met dronken medereizigers. Daarnaast vind ik dat je mensen niet op uiterlijk of wat dan ook moet profileren, immers ik betaal gewoon geld voor m’n kaartje en verwacht gewoon met respect behandeld te worden.
Belachelijk gemaakt door conducteur en dronken reiziger
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.