beantwoord

Bestaat de stiltecoupé niet meer?

  • 28 January 2023
  • 29 reacties
  • 1651 Bekeken

Het valt mij op dat in verschillende treinen waar ik de afgelopen weken bij mee ben geweest de stickers 'stiltecoupé' verwijderd zijn uit de ruimtes die hier eerder voor bestemd waren. Is dit toevallig bij een aantal treinen het geval of verdwijnt het hele concept?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 28 January 2023, 13:57

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Covid-achtige klachten misschien, maar geen bewijs dat die persoon daadwerkelijk Covid had en ook nog een superspreader was, ik zou dan liever woorden als vermoedelijk of mogelijk gebruiken. Een groot deel van de Covid tijd (zeg tot december 2021) was het percentage van mensen die zich met covid-achtige klachten bij de GGD liet testen onder de 20% of zelf 10% en werden mensen ook nog gewoon verkouden. Ik kan me wel voorstellen dat andere mensen niet bij zo'n iemand in de buurt willen zitten, maar om zo stellig te beweren dat die persoon een een Covid superspreader was, is gewoon niet juist.

Superspreader was een beetje fout gekozen. Maar dit was geen verkoudheid.

Is echt belachelijk zat ook in een zes persoons Stilte coupe in de andere gewoon 2 conducteurs aan het praten en krijg gewoon advies om ergens anders te gaan zitten ongeloofelijk tijd om wat personeel te ontslaan.

Terug naar het topic. De oude, nog niet gerenoveerde VIRM zijn op de ramen idd stickers aangebracht, die vaak slecht te zien zijn. In de nieuwere treinen zit het in het raam, waardoor het goed zichtbaar blijft.

De regel dtil te zijn is voor veel reizigers idd teveel gevraagd, word doodziek van het aanspreken en wegsturen ervan.

Ik sluit me aan bij Ajb72. Ik koop (peperdure) 1e klaskaartjes om rustig te kunnen reizen en werken in een stiltecoupé. Regelmatig gebeurt het in de IC Direct tussen Amsterdam en Rotterdam dat er in de stiltecoupé naast me een paar NS-conducteurs of ander NS-personeel luidkeels met elkaar gaat zitten kletsen en lachen. Deur open en de hele reis aan het woord. Wat is dat voor voorbeeld voor andere reizigers? Niet te geloven deze mentaliteit. Ga dan in het kletsgedeelte zitten. Of in een leeg machinistenhokje…

Reageer