beantwoord

bizar slechte commujicatie

  • 23 November 2023
  • 6 reacties
  • 227 Bekeken

Vandaag reis ik met mijn dochter van Londen naar Maastricht. En ja hoor, we zijn nog niet in NL en het gaat al weer mis. Wat mij zo stoort is jullie gebrek aan communicatie. We staan met zware kofffers op het perron en letterlijk 1 minuut voor vertrek wordt omgeroepen dat trein niet rijdt. Dan maar via Utrecht. Bomvolle trein waarin conducteur totale verwarring zaait door eerst om te roepen dat het niet de trein naar Groningen is, mensen zelf uitzoeken dat hij twee treinen door elkaar gooitt. Halverewege de rit wordt omgeroepen dat trein in Utrecht stopt. Voor ons niet erg maar voor die andere mensen wel. En dan moeten we volgens de conducteur de trein ‘met een glimlach’ verlaten….

wij staan in Utrecht en ja hoor. Om onduidelijke reden rijdt opeens de trein naar Maastricht niet. We proberen het nu via Heerlen maar zal mij benieuwen hoe we thuis gaa komem.

Naar huis met een glimlach? Echt niet. NS jullie vragen écht veel tolerantie van reizigers

icon

Beste antwoord door Erryt NS 23 November 2023, 19:26

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Soms vallen treinen onvoorzien uit. NS kan dat als dat vlak voor vertrek gebeurt niet vroegtijdig communiceren. Vandaag waren er een aantal problemen op het spoor en heeft men bij NS en ProRail moeten improviseren. Dan kan het voorkomen dat de communicatie niet optimaal is. Een conducteur is ook maar afhankelijk van de informatie die hij/zij krijgt.

 

Hallo SilvyD en welkom bij de NS Community,

 

Wat MoDe aangeeft dat klopt. We proberen uiteraard zo snel mogelijk de reizigers hierover te informeren. Het is daarna ook niet mogelijk om snel aan te geven wat het beste alternatief kan zijn. We moeten eerst uitzoeken wat voor gevolgen een storing of andere problemen met zich mee brengt en inventariseren wat er mogelijk is om reizigers weer op pad te krijgen.

Vandaag waren er een aantal problemen op het spoor en heeft men bij NS en ProRail moeten improviseren. 

Wat bedoel je met vandaag? Dat is toch iedere dag zo.

Reputatie 7
Badge +3

Vandaag waren er een aantal problemen op het spoor en heeft men bij NS en ProRail moeten improviseren. 

Wat bedoel je met vandaag? Dat is toch iedere dag zo.

TS heeft het over een reis vandaag.

Reputatie 7

Er zijn zo veel storingen dat het noodzakelijk is dagelijks op meerdere plekken te improviseren. Dat zegt iets over de werking van het Nederlandse spoor. Niet overdreven… op de 6 reizen die ik afgelopen week maakte ging het 4x mis. Eénmaal opeens (10 minuten tevoren) “rijdt niet” (dus 30 minuten extra wachten, wat dus betekende 40 minuten op het station rondhangen). Eénmaal seinstoring op traject. Tweemaal overstap gemist door een paar minuten vertraging (waarvan 1x door vertraagde sprinter ervoor waar we achteraan reden met de intercity), waardoor op eindbestemming uiteindelijk 30 minuten later dan gepland pas aangekomen…… 

Je houdt er eigenlijk al rekening mee als je beslist op tijd ergens moet zijn.

Komt denk ik ook door de veel te strakke planning en op sommige plaatsen eigenlijk té beperkte infrastructuur, in combinatie met veel treinen en ook nog eens vaak te late goederentreinen ertussendoor. 

Reputatie 7
Badge +3

Voor een veel rustiger reis van Londen naar Maastricht zou ik helemaal niet via Rotterdam reizen maar via Brussel Zuid en Liège Guillemins (Luik). Is nog sneller ook.

Reageer