beantwoord

Boete kwijtschelden

  • 1 September 2021
  • 33 reacties
  • 2338 Bekeken


Toon eerste bericht

33 reacties

Badge +3

@Robert B

Op dat gele briefje zit achterop een qr-code waar je mee door het poortje kan.

Oh! I stand corrected dat wist ik niet.

Enige keer dat ik een UvB kreeg was omdat ik vergeten was een dagkaart op mijn ov-chipkaart te laden bij een automaat (en de poortjes in Eindhoven nog lang niet gesloten waren) :sweat_smile:

Enig idee of je daar altijd poortjes mee kunt openen? Een handgeschreven UvB heeft natuurlijk geen datum of stationsnaam in de code dus die code moet dan altijd geldig zijn?

Maar goed, mijn nieuwe Stationpassagepas voor Eindhoven heb ik binnen! (lukte me eerder niet wegens adres te ver weg van station)

Reputatie 7
Badge +3

 

 

Wat is er moeilijk om als HC gewoon te melden dat er een correctietarief in rekening wordt gebracht?

Sommige "klanten" gaan dan zeuren, dreigen of fysiek geweld gebruiken. We moeten ook niet al te naïef doen.

Dan los je het probleem op door de mogelijkheid te creëren dat een HC de reiziger wel kan inchecken. En desnoods reken je 7 euro voor deze handeling. 3 euro voor de HC (bonus) en 4 voor de NS (administratiekosten???). Denk dat veel conducteurs extra zullen controleren, want als je per uur een stuk of 10 reizigers weet in te checken verdien je als conducteur toch even een leuk extra zakcentje. Wordt het beroep van HC meteen een stuk aantrekkelijker. 

Ik denk dat voor een risico van €7 extra voor inchecken door conducteurs er meer zwartreizigers zullen komen.

Badge +3

Amazing, deze van Loes!

De poortpassage die wij ook kunnen uitgeven, staat als mogelijkheid op ons Uitstel van Betalingen boekje. Rechtsboven moet ik aangeven of het een vervoersbewijs is of een poortpassage. Laatst een poortpassage afgegeven en een collega had dat nog nooit eerder gezien

Tja, dan kan een andere collega natuurlijk ook gewoon registreren zonder te swipen bij NS Flex… :laughing:

Maar goed, voor @GOLF35 wordt het opgelost.

 

 

 

 

Dan los je het probleem op door de mogelijkheid te creëren dat een HC de reiziger wel kan inchecken. 

Ha ha, jij bent zeker voorzitter van de Bond van Zwartrijders.

Badge +3

Zodra die code gebruikt wordt, is ie geactiveerd en kan er beperkt gebruik van worden gemaakt.

@Slidestops geeft aan dat de code op de achterkant van een UvB 8 keer te gebruiken is om poortjes te openen, maar dat heeft dus niets te maken met een correctietarief bij NS Flex

Je moet het maar weten, maar dus wel leuk om te weten!

Met een UvB (wegens gemiste incheck) moet je dus met die code op de achterkant van dat gele briefje het station verlaten! Zegt elke HC dat er wel bij?

 

 

 

 

Dan los je het probleem op door de mogelijkheid te creëren dat een HC de reiziger wel kan inchecken. 

Ha ha, jij bent zeker voorzitter van de Bond van Zwartrijders.

Hoe doen ze het dan in België @Tamzin?  

Dan los je het probleem op door de mogelijkheid te creëren dat een HC de reiziger wel kan inchecken. 

Ha ha, jij bent zeker voorzitter van de Bond van Zwartrijders.

Hoe doen ze het dan in België @Tamzin?  

Met een zwartrijderspercentage van 25%

Kan dat artikel niet lezen zonder account. Maar wat dat artikel?

Badge +3

Kan dat artikel niet lezen zonder account. Maar wat dat artikel?

Het artikel zonder paywall… https://12ft.io/proxy?q=https%3A%2F%2Fwww.knack.be%2Fnieuws%2Feen-op-vier-treinreizigers-zonder-geldig-ticket-sinds-corona%2F

Reageer