beantwoord

Boete kwijtschelden

  • 1 September 2021
  • 33 reacties
  • 2273 Bekeken

Ik heb op 27 augustus niet ingecheckt 's ochtends, maar wel uitgecheckt. Traject Tilburg Reeshof - Etten leur. Ik maak gebruik van een abonnement NS-Flex

Ik maak gebruik van ditt traject minimaal 4 keer door de week.

Tot mijn verbazing heb ik het volgende mail gekregen: 

Aanhaling:“Op 27 augustus 2021 is met kaart **** **** **** **** van …..….. een treinreis gemaakt zonder geldig reisrecht. Het correctietarief van € 50,00 wordt op de eerstvolgende factuur in rekening gebracht.”

De conducteur heeft mij laten weten dat zij mij zou inchecken . Geen probleem, zij ze!! Zij heeft niet erover gehad dat ik een boete zou krijgen of moet betalen.

Vraag: Bestaat de mogelijkheid dat dit bedrag kan worden kwijtgescholden? Het is voor mij de eerste keer dat ik niet heb ingecheckt.

 

Bvb.

icon

Beste antwoord door Tamzin 1 September 2021, 06:49

Bekijk origineel

33 reacties

 

 

Wat is er moeilijk om als HC gewoon te melden dat er een correctietarief in rekening wordt gebracht?

Sommige "klanten" gaan dan zeuren, dreigen of fysiek geweld gebruiken. We moeten ook niet al te naïef doen.

Dan los je het probleem op door de mogelijkheid te creëren dat een HC de reiziger wel kan inchecken. En desnoods reken je 7 euro voor deze handeling. 3 euro voor de HC (bonus) en 4 voor de NS (administratiekosten???). Denk dat veel conducteurs extra zullen controleren, want als je per uur een stuk of 10 reizigers weet in te checken verdien je als conducteur toch even een leuk extra zakcentje. Wordt het beroep van HC meteen een stuk aantrekkelijker. 

Reputatie 7
Badge +3

 

 

Wat is er moeilijk om als HC gewoon te melden dat er een correctietarief in rekening wordt gebracht?

Sommige "klanten" gaan dan zeuren, dreigen of fysiek geweld gebruiken. We moeten ook niet al te naïef doen.

Dan los je het probleem op door de mogelijkheid te creëren dat een HC de reiziger wel kan inchecken. En desnoods reken je 7 euro voor deze handeling. 3 euro voor de HC (bonus) en 4 voor de NS (administratiekosten???). Denk dat veel conducteurs extra zullen controleren, want als je per uur een stuk of 10 reizigers weet in te checken verdien je als conducteur toch even een leuk extra zakcentje. Wordt het beroep van HC meteen een stuk aantrekkelijker. 

Ik denk dat voor een risico van €7 extra voor inchecken door conducteurs er meer zwartreizigers zullen komen.

 

 

 

 

Dan los je het probleem op door de mogelijkheid te creëren dat een HC de reiziger wel kan inchecken. 

Ha ha, jij bent zeker voorzitter van de Bond van Zwartrijders.

 

 

 

 

Dan los je het probleem op door de mogelijkheid te creëren dat een HC de reiziger wel kan inchecken. 

Ha ha, jij bent zeker voorzitter van de Bond van Zwartrijders.

Hoe doen ze het dan in België @Tamzin?  

Reputatie 6
Badge +1

Dan los je het probleem op door de mogelijkheid te creëren dat een HC de reiziger wel kan inchecken. 

Ha ha, jij bent zeker voorzitter van de Bond van Zwartrijders.

Hoe doen ze het dan in België @Tamzin?  

Met een zwartrijderspercentage van 25%

Dan los je het probleem op door de mogelijkheid te creëren dat een HC de reiziger wel kan inchecken. 

Ha ha, jij bent zeker voorzitter van de Bond van Zwartrijders.

Hoe doen ze het dan in België @Tamzin?  

Met een zwartrijderspercentage van 25%

Kan dat artikel niet lezen zonder account. Maar wat dat artikel?

Badge +3

Kan dat artikel niet lezen zonder account. Maar wat dat artikel?

Het artikel zonder paywall… https://12ft.io/proxy?q=https%3A%2F%2Fwww.knack.be%2Fnieuws%2Feen-op-vier-treinreizigers-zonder-geldig-ticket-sinds-corona%2F

Reputatie 7

Er valt nog heel veel geld binnen te halen als ze zouden kunnen zorgen dat iedereen betaalt. Ook in Nederland. Dat zou grote prioriteit moeten hebben nu NS zo veel verlies lijdt. Maar niet. De controle is wel wat toegenomen (dacht ik) maar sinds ik afgelopen week twee retourritten Breda - Assen maakte, zonder ook maar één medewerker te zien, is mijn hoop alweer aan het vervliegen.

 

Reageer