Boodschappen kar | NS Community
beantwoord

Boodschappen kar

  • 11 September 2022
  • 8 reacties
  • 269 Bekeken

Hallo allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik gebruik maak van de NS community. Ik was benieuwd of je samen met 2 fietsen ook een boodschappen trolley mee mag nemen? Deze kan achter de fiets, maar ook los gekoppeld recht overeind staan. 

Ik heb al wel de topic gelezen van de fietskarren. Deze mogen niet mee. Echter probeer ik een beetje het grijze gebiedje op te zoeken van wat misschien net wel mag. Zo mag een kinderwagen en tandem wel bijvoorbeeld.

icon

Beste antwoord door Thom 11 September 2022, 16:24

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge

Nee dat mag niet volgens artikel 10.6 van de algemene voorwaarden van NS.

Reputatie 7
Badge +3

Het hangt er een beetje vanaf hoe groot dat ding is. Als je de trolley in het bagagerek kunt leggen zal niemand er iets van zeggen.

Reputatie 7
Badge +3

Het zal er inderdaad vanaf hangen hoe groot die is. Een boodschappen trolley is over het algemeen niet groter dan sommige koffers, misschien is die wel hoger vanwege de handgreep als je die niet kan inschuiven. Zo'n boodschappenkarretje zal dan denk ik tellen als bagage. 

Reputatie 7
Badge +4

Ik koppel mijn boodschappentrolley, die ik ook als fietskar gebruik, los van de fiets en neem de trolley mee naar de zitplaats in de trein. Hij kan in het bagagerek en desnoods ingevouwen worden. Geen enkel probleem. Het is dan handbagage, en geen van de maten is langer dan 85 cm als je het heel formeel wilt onderbouwen. Desnoods klap je de handgreep dubbel of schuif je die in.

Handig om de fietskar mee te nemen in de trein en de fiets onderweg  in een stalling te zetten. Scheelt gesleep en niet mee kunnen.

Met Dal- of Weekendvrij heb je dan niet het fietsvervoer in de zomer, want dat is niet altijd aangenaam. De batterijen in de trolley om thuis op te laden.

De meeste trolley’s zien er ook ongeveer zo uit. Je kunt er een Elfstedentocht mee fietsen.😇

 

Wow wat veel reacties! De maten van de trolley zijn 100 cm hoog inclusief handvat, 43,5cm diep, en 57,3 breed. 

Ik heb hem nog niet, dus ik weet niet of het handvat eraf kan. Het is een shopping cruiser 2 in 1 boodschappentrolley.

Reputatie 7
Badge +4

Formeel mag een van de maten niet meer dan 85 cm zijn, en doorgaans zijn de handgrepen kleiner te maken door inschuiven of dubbelklappen. Als het echt alleen de handgreep is, is het formeel wel, maar in de praktijk geen probleem.

Top! Bedankt Thom voor de foto in jouw eerdere bericht. Ik ben nu op zoek naar de trolley die jij gebruikt. Ik meen hem te hebben gevonden onder royal shopper?

Reputatie 7
Badge +4

Het is inderdaad een Royal Shopper van Andersen. Werkelijk een prachtig ding, licht maar zeer sterk. Wilt u hem ook achter de fiets doen, dan heeft u een bevestingsdeel nodig en de reflector met bevestigingspen. Met twee schroeven in de Royal shopper te draaien. De trolley In twee seconden los of vast van of aan de fiets. Handgreep inklapbaar, de loopwielen zijn in vijf seconden te verwijderen of weer aan te brengen. Uiterst snugger ontwerp.

Zeer stabiel achter de fiets door de kop die niet alleen heen en weer beweegt, maar ook draait binnen de kop zelf, waardoor de twee wielen altijd op de grond blijven. Hij heeft me al meer dan tweeduizend kilometer moeiteloos gevolgd.

Er is een uitvoering met een koelvak (Hydra 2.0), zeer aan te bevelen, en hij is onder meer verkrijgbaar bij Duifhuizen.

Reageer