Goedemiddag Hans van Heijningen en welkom bij de NS Community.
Het spijt me om te lezen dat je problemen hebt ervaren met je Keuzedagen. Het tijdstip van aankomst hoort echter geen invloed te hebben op de prijs van jouw reis. Die wordt namelijk bepaald door het moment van vertrek, de tijdstip van inchecken. Als jij op de betreffende dag gebruik hebt gemaakt van een Keuzedag, maar voor die terugreis hebt moeten betalen, dan zul je aan die terugreis zijn begonnen in de spits.
Naar ik begrijp heb je op Den Bosch lang moeten wachten door een storing, dus ik ga ervan uit dat je in die tijd hebt uit- en opnieuw ingecheckt, maar dan met meer dan 35 minuten ertussen, waardoor het stuk Den Bosch - Amsterdam een nieuwe reis is geworden die je in de spits bent begonnen.
In dit geval klopt het advies om op de website een Geld Terug bij Vertraging claim in te dienen. Zo ik het begrijp heb je voor de gehele reis Tilburg - Amsterdam ruim anderhalf uur vertraging opgelopen door een storing, waardoor je nu veel meer kosten hebt gemaakt, ook omdat een deel niet meer met de Keuzedag gereisd was. Dit kun je dan indienen via het Geld Terug bij Vertraging formulier. De kans is aanwezig dat de claim automatisch wordt afgewezen door de specifieke situatie, maar je kunt dan reageren op de betreffende e-mail met verdere uitleg, waarna de claim door een persoon zal worden herzien.
Goedemiddag Hans van Heijningen en welkom bij de NS Community.
Het spijt me om te lezen dat je problemen hebt ervaren met je Keuzedagen. Het tijdstip van aankomst hoort echter geen invloed te hebben op de prijs van jouw reis. Die wordt namelijk bepaald door het moment van vertrek, de tijdstip van inchecken. Als jij op de betreffende dag gebruik hebt gemaakt van een Keuzedag, maar voor die terugreis hebt moeten betalen, dan zul je aan die terugreis zijn begonnen in de spits.
Naar ik begrijp heb je op Den Bosch lang moeten wachten door een storing, dus ik ga ervan uit dat je in die tijd hebt uit- en opnieuw ingecheckt, maar dan met meer dan 35 minuten ertussen, waardoor het stuk Den Bosch - Amsterdam een nieuwe reis is geworden die je in de spits bent begonnen.
In dit geval klopt het advies om op de website een Geld Terug bij Vertraging claim in te dienen. Zo ik het begrijp heb je voor de gehele reis Tilburg - Amsterdam ruim anderhalf uur vertraging opgelopen door een storing, waardoor je nu veel meer kosten hebt gemaakt, ook omdat een deel niet meer met de Keuzedag gereisd was. Dit kun je dan indienen via het Geld Terug bij Vertraging formulier. De kans is aanwezig dat de claim automatisch wordt afgewezen door de specifieke situatie, maar je kunt dan reageren op de betreffende e-mail met verdere uitleg, waarna de claim door een persoon zal worden herzien.
Zoals ik het lees was er 1,5 uur vertraging op de lijn Tilburg-Den Bosch. Daarvoor kan GTbV aangevraagd worden en krijgt TS €3,50 terug.
Als TS heeft moeten betalen voor Den Bosch-Amsterdam dan is er waarschijnlijk uitgecheckt in Den Bosch en in de spits weer ingecheckt.
De keuzedag is niet kwijt, die is gebruikt voor Amsterdam-Tilburg en Tilburg-Den Bosch.
@Hans van Heijningenkun je een screenshot laten zien van jouw in-en uitchecks van 6 juni?
Waarom zou je uitchecken in Den Bosch? Daar zijn geen poortjes.
Waarom zou je uitchecken in Den Bosch (geen poortjes)?
Klopt geen poortjes, misschien Bossche bollen gaan halen?
Maar een screenshot van de reis die dag zou wat meer duidelijkheid geven.