Skip to main content

Vanmiddag (maandag 21 oktober) reisde ik van Amsterdam Zuid (15.42) naar Zwolle (16.43) en vol respect luisterde ik tussen Lelystad en Zwolle naar de conducteur die een medereiziger uitlegde wat zijn opties waren voor het zonder geldig 1e klas vervoersbewijs reizen en het niet kunnen tonen van een Identiteitsbewijs.

Ik vond het bizar knap hoe hij zo rustig bleef en toch heel duidelijk en respectvol was. Ik weet niet of ik zo geduldig had kunnen blijven. Heel rustig vertelde hij ook dat hij daarvoor ook al 10 minuten met een andere passagier had moeten discussiëren en dat raakte mij diep. Deze man had gekozen conducteur te worden en niet politieagent.

Ik had deze conducteur heel graag mijn compliment persoonlijk willen doorgeven, maar helaas zag ik hem niet bij het verlaten van de trein. Ik hoop dat jullie dit aan hem kunnen doorgeven! (En ik hoop ook dat de rest van zijn dienst fijn(er) verlopen is) dankbaar voor de conducteurs en conductrices die onze reis veilig laten verlopen!

Ten eerste enorm bedankt voor je compliment aan mijn collega!
Ik heb het intern gedeeld en hoop van harte dat het bij de juiste persoon aankomt.

Reageer