compliment conducteur | NS Community

compliment conducteur


Reputatie 1
  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik wil graag mijn complimenten overbrengen aan de conducteurs op de trein van utrecht cs naar nijmegen om 11.09. 

De conducteur begroette iedereen vriendelijk, was ook erg vriendelijk, gaf zelfs nog uitleg aan mensen over de coronafluit en zorgde voor een fijne sfeer en een fijne reis. Top!


14 reacties

Reputatie 6

Wat is een coronafluit???

Reputatie 7
Badge +3

Zal de handfluit zijn. 

https://nieuws.ns.nl/conducteurs-krijgen-een-elektronische-fluit/

Reputatie 1

Ik heb bewondering voor de Conducteur in Hoorn die een jongen stevig aanpakt. Eindelijk iemand die het voorbeeld geeft hoe deze knapen aangepakt moeten worden. Tegenwoordig worden de Conducteurs aangeschoten wild. Respect is ver te zoeken. Zij kunnen hun gang maar gaan. De Conducteur verdiend een lintje. Ik hoop dat het niet zijn baan kost. Dat zou de deur openzetten voor nog meer agressie door deze respectloze personen. Ik wens de betrokken conducteurs veel sterkte. En de bewuste jongen een flinke straf. 🥰😍😍👏👍

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb bewondering voor de Conducteur in Hoorn die een jongen stevig aanpakt. Eindelijk iemand die het voorbeeld geeft hoe deze knapen aangepakt moeten worden. Tegenwoordig worden de Conducteurs aangeschoten wild. Respect is ver te zoeken. Zij kunnen hun gang maar gaan. De Conducteur verdiend een lintje. Ik hoop dat het niet zijn baan kost. Dat zou de deur openzetten voor nog meer agressie door deze respectloze personen. Ik wens de betrokken conducteurs veel sterkte. En de bewuste jongen een flinke straf. 🥰😍😍👏👍

 

Ik heb het filmpje gezien, sorry ik kan het gedrag van de conducteur niet bewonderen. Tilt de knaap hoog op en pleurt hem dan gewoon neer. Als hij op zijn hoofd was gevallen had dit zeker zwaar hersenletsel opgeleverd. Had ook zijn rug kunnen breken. Ik vond het buitensporig veel geweld. @Thom : heb je het filmpje gezien??

Reputatie 7
Badge +4

Nee, ik heb het niet gezien, dan gaat het me ook te ver. Ik hou wel van conducteurs met ruggegraat die een daad stellen tegenover dit massale en verwende egocentrisme, maar hecht zeer sterk aan de rechtsstaat. Er is overigens ook wetgeving aangaande publicatie van beelden. Voor de nieuwsgaring moet dit niet de norm worden. De manipulatieve werking is te groot.

Reputatie 1

Mijn eigen zoon is mishandeld  door twee lieverdjes omdat hij een Conducteur beschermde. Dat is het huidige acceptatie niveau van mensen die zelf nog niet geconfronteerd zijn met geweld. De criminaliteit neemt hand overhand toe in ons geliefde Nederland. Ik hoop dat iedereen die zelf geen geweld heeft ervaren het is opneemt voor de beschermer inplaats van de agressor in bescherming te nemen. De agressor heeft schuld en neemt het risico om tegen een beter en steviger persoon aan te lopen die zich kan verdedigen of voor een zwakkere opkomt.

Reputatie 7

Persoonlijk vindt ik dit een zaak voor de rechter die moet uitmaken of dit mag of niet en publieke uitspraken hierover moeten terughoudend zijn.

Zeker dit soort beelden waar in het algemeen de context ontbreekt en men niet weet wat hier aan vooraf is gegaan kunnen zeer misleidend zijn.

Reputatie 7
Badge +3

In nieuwsberichten staat dat de jongeman een conducteur zou hebben bedreigd en mishandeld en daarna door meerdere personen onder controle werd gebracht. Dat is niet te zien, wel is te zien dat een conductrice een zakdoekje naar haar gezicht gezicht, mogelijk is zij degene die mishandeld is en daardoor misschien ook gewond. Een dergelijke actie door de HC zoals gefilmd gaat te ver, maar ik begrijp wel waar het vandaan komt na meerdere incidenten van bedreiging en mishandeling van NS personeel.

 

Ik heb het filmpje gezien, sorry ik kan het gedrag van de conducteur niet bewonderen. Tilt de knaap hoog op en pleurt hem dan gewoon neer. Als hij op zijn hoofd was gevallen had dit zeker zwaar hersenletsel opgeleverd. Had ook zijn rug kunnen breken. Ik vond het buitensporig veel geweld. @Thom : heb je het filmpje gezien??

Heb je enig idee wat er aan vooraf is gegaan, vast niet dan had je anders gereageerd mag ik hopen.

Laat ik stellen dat als hetgeen vooraf ging met jouw vrouw of dochter zou gebeuren dat het bij jou ook even zwart wordt en je die gozer aanpakt.

En ja er wordt wel erg hard gereageerd maar de aanleiding die er aan vooraf gaat wordt uiteraard weer niet getoont in dit soort filmpjes.

Maar vertaal dit wel even naar heat of the moment na een flinke mishandeling van een vrouwelijke collega. Ook die 21 jarige heeft gewoon zijn poten thuis te houden en kreeg hier een koekje van eigen deeg, misschien leert hij het hiervan dan hebben we al een hoop gewonnen in onze maatschappij.

@PieterKees  dit zal hem zijn baan niet kosten, hooguit een reprimande in zijn dossier maar ik verwacht dat er wel begrip zal zijn op zijn handelen gezien wat er aan vooraf is gegaan.

 

Reputatie 7
Badge +1

Van RobertB lees ik nu weer via Twitter) dat er helemaal niemand is mishandeld maar dat de bewuste persoon een telefoon had gestolen. Je ziet dan ook op het filmpje dat nadat de persoon op de grond ligt een andere persoon iets van de grond wegpakt.  

Reputatie 7
Badge +4

Tja, een zaak heeft vaak meer kanten dan wat een filmpje suggereert.

Reputatie 7

Ik hou wel van conducteurs met ruggegraat die een daad stellen tegenover dit massale en verwende egocentrisme, maar hecht zeer sterk aan de rechtsstaat. 

De "lieverdjes" van deze samenleving hechten daar echter niet aan, steken er een middelvinger naar op en komen er vaak zonder al te veel kleerscheuren vanaf. 

Van RobertB lees ik nu weer via Twitter) dat er helemaal niemand is mishandeld maar dat de bewuste persoon een telefoon had gestolen. Je ziet dan ook op het filmpje dat nadat de persoon op de grond ligt een andere persoon iets van de grond wegpakt.  

Ik hoor andere verhalen, maar goed, justitie zal het verder uitzoeken en behandelen. Die vergaren wel alle informatie en kunnen het verhaal compleet maken.

En volgens mij wordt er een bril van de grond gepakt die in 2 stukken brak bij de val van die jongen.

@Jeroen “Begrip?”

https://www.ad.nl/economie/treinplasser-valt-alsnog-door-de-mand-door-nieuwe-foto~aa6e2c4c/

“Begrip?” lijkt me trouwens een prima titel voor een topic. 🕵

p.s. Maar was dit nou Grieks Romeins of meer Hulk Hogan?

Reageer