complimenten

  • 6 September 2022
  • 9 reacties
  • 298 Bekeken

Reputatie 1

Zaterdag 27 augustus om 9.44 reisden mijn wederhelft en ik met onze fiets in de trein van Rotterdam naar Tilburg. Onze vrees dat de fietsencoupé (1 slechts, waarom toch NS?) reeds vergeven was, werd bewaarheid. Een sprint naar de andere zijde van de trein werd overbodig doordat meerdere conducteurs, zowel dienstdoend als aan het eind van hun dienst, ons begeleidden naar een grote coupé met klapstoelen, waar wij onze fietsen comfortabel konden stallen. Overigens zonder dat dit aan de buitenzijde was aangegeven. Beste NS, zorg alsjeblieft voor meer fietsplaatsen in de trein, maar vooral: geef die conducteurs een fatsoenlijk salaris, en betere arbeidsvoorwaarden, opdat zij gewaardeerd worden voor hun werk en zij nieuwe collega's kunnen krijgen die de werkdruk weer acceptabel maken. Ze verdienen het!


9 reacties

Reputatie 1

wat vreselijk leuk en fijn dat U dit positieve verhaal hier plaatst! Louise

Reputatie 7
Badge +3

Fijn dat u zo goed geholpen bent, maar meer fietsplaatsen betekent nog minder zitplaatsen. Door uw 2 fietsen waren er in die trein minstens 3 zitplaatsen minder...

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat de dienstdoende Hc beter kon inschatten of dat een probleem was dan wij hier achter het toetsenbord. 

Reputatie 7
Badge +1

Fijn dat u zo goed geholpen bent, maar meer fietsplaatsen betekent nog minder zitplaatsen. Door uw 2 fietsen waren er in die trein minstens 3 zitplaatsen minder...

 

Misschien voortaan iets minder azijn door de sla gooien. Wat een verschrikkelijk negatieve reactie weer. Voor de rest volledig eens met mrfreeze. Je was er niet bij en je kan de situatie dus niet beoordelen.

Reputatie 7
Badge +3

Fijn dat u zo goed geholpen bent, maar meer fietsplaatsen betekent nog minder zitplaatsen. Door uw 2 fietsen waren er in die trein minstens 3 zitplaatsen minder...

 

Misschien voortaan iets minder azijn door de sla gooien. Wat een verschrikkelijk negatieve reactie weer. Voor de rest volledig eens met mrfreeze. Je was er niet bij en je kan de situatie dus niet beoordelen.

Beste Henk, voor reactie op mij persoonlijk gericht is het privébericht.

TS vraagt aan NS om meer fietsplaatsen te realiseren. Daar reageer ik op door aan te geven dat hun fietsen minimaal 3 zitplaatsen kostte. Ik was er hier niet bij, maar weet wel hoeveel klapstoelen er niet gebruikt kunnen worden als daar een fiets staat.

Reputatie 7
Badge +1

Fijn dat u zo goed geholpen bent, maar meer fietsplaatsen betekent nog minder zitplaatsen. Door uw 2 fietsen waren er in die trein minstens 3 zitplaatsen minder...

 

Misschien voortaan iets minder azijn door de sla gooien. Wat een verschrikkelijk negatieve reactie weer. Voor de rest volledig eens met mrfreeze. Je was er niet bij en je kan de situatie dus niet beoordelen.

Beste Henk, voor reactie op mij persoonlijk gericht is het privébericht.

TS vraagt aan NS om meer fietsplaatsen te realiseren. Daar reageer ik op door aan te geven dat hun fietsen minimaal 3 zitplaatsen kostte. Ik was er hier niet bij, maar weet wel hoeveel klapstoelen er niet gebruikt kunnen worden als daar een fiets staat.

 

En als de trein leeg was kunnen daar dus prima 2 fietsen staan Monica.

Reputatie 7
Badge +3

Fijn dat u zo goed geholpen bent, maar meer fietsplaatsen betekent nog minder zitplaatsen. Door uw 2 fietsen waren er in die trein minstens 3 zitplaatsen minder...

 

Misschien voortaan iets minder azijn door de sla gooien. Wat een verschrikkelijk negatieve reactie weer. Voor de rest volledig eens met mrfreeze. Je was er niet bij en je kan de situatie dus niet beoordelen.

Beste Henk, voor reactie op mij persoonlijk gericht is het privébericht.

TS vraagt aan NS om meer fietsplaatsen te realiseren. Daar reageer ik op door aan te geven dat hun fietsen minimaal 3 zitplaatsen kostte. Ik was er hier niet bij, maar weet wel hoeveel klapstoelen er niet gebruikt kunnen worden als daar een fiets staat.

 

En als de trein leeg was kunnen daar dus prima 2 fietsen staan Monica.

Het gaat niet om deze specifieke reis. TS wilt dat NS gaat zorgen voor meer fietsplaatsen. Een nieuwe fietsplaats gaat ten koste van een aantal zitplaatsen. Ik citeer uit beginpost van TS: ‘ beste NS, zorg alsjeblieft voor meer fietsplaatsen in de trein….

Reputatie 7
Badge +1

Nogmaals TS heeft gewoon een terecht punt. NS heeft de laatste jaren stelselmatig het aantal fietsplekken in de diverse treinen verlaagd. Enerzijds door de noodzakelijke inbouw van toiletten (waar de NS op zich weinig aan kon doen), maar ook door het bestellen van nieuw materieel (flirt) met bijna geen fietsplekken.

 

Nederland is een fietsland en we zien nu dus dat in alle ons omringende landen er veel meer fietsplekken in treinen beschikbaar zijn dan in Nederland. En dat dus in een land waar zeer veel gefietst wordt. Ook het locov (zoals ik in een ander topic gelezen heb) heeft NS daarover al op de vingers getikt. 

Reputatie 7
Badge +3

Het is heel kortzichtig van NS om het meenemen van een fiets niet veel beter te faciliteren. De combinatie fiets en trein kan goed werken om het aantal reizen per auto tegen te gaan. NS is geen eiland in een veranderende samenleving en zal de bakens moeten verzetten.

Als in zo'n beetje alle buitenlanden er juist meer fietsplaatsen worden aangeboden dan is het nogal stompzinnig van NS om die trend niet te onderkennen. 

Reageer