Complimenten voor de conducteurs

  • 20 August 2021
  • 6 reacties
  • 559 Bekeken

Reputatie 1

Onze complimenten naar de twee conducteurs (05:57 Assen-Almere) zij hebben onze dag een stuk mooier gemaakt! Heel vriendelijk, sociaal  en hun hart op de goede plek! Bedankt voor deze ervaring! Treinstel 4202


6 reacties

Hoi Alexandrina, welkom op de NS Community. 

Dankjewel voor het delen van deze positieve ervaring! Ik heb je compliment doorgegeven. 

Vandaag was ik tijdens de terugreis van Sittard naar Den Haag, minder blij met de NS. Vanuit Maastricht en Eindhoven stroomde duidelijk diverse festivalspubliek in de treinen, die veel te kort waren. Met als gevolg de etappe naar Utrecht staand door te brengen. In Utrecht kwam deze zondagavond 12 juni rond 22.00 wederom een korte  trein 11776 aanrijden die ook meteen vol was. Dan maar 1e klas zitten en vragen voor een upgrade. Toen de conducteur kwam zei hij dat het mogelijk was, maar hij kon niet zeggen wat de kosten ervan waren. Hij deed dit charmant doch kordaat en toen vanwege de onzekerheid toch maar besloten op het balkon te gaan staan met drie andere reizigers. Zou mooi zijn als NS daar toch een optie voor aanbood voor een redelijke prijs in geval van volle treinen. 

 

Op het balkon bleek twee van de drie medepassagiers met een screenshot van eenzelfde kaartje te rijden. In de discussie die volgde zag ik dezelfde conducteur in zijn eentje wederom deze twee minder blije jonge heren aanspreken. Als trainer kan ik alleen maar vol bewondering toekijken hoe hij uiterst professioneel, respectvol en met open houding, doch ook zeer kordaat het gesprek beheerste. Helder wijzend op hun illigale keuze van zwartrijden en op hun rechten, boog hij elke irritatie om met positiviteit en humor, waarmee ook deze twee jonge heren uiteindelijk alleen maar konden instemmen. Hij beheerste de situatie van begin tot de overdracht aan de NS politie in Gouda. 

 

Zoals gezegd was ik minder blij met de NS vanavond, maar wat mogen jullie trots zijn op dergelijk professioneel personeel! Naast persoonlijke complimenten aan hem wilde ik dit ook graag met de organisatie delen. Ere wie ere toekomt..... 👍

 

Vriendelijke groet,

Maurice 

Reputatie 7
Badge

@Maurice070 je zou kunnen overwegen met NS Flex (basis als je verder geen behoefte hebt aan een abonnement, dat kost niets) te gaan reizen. Daarmee is het mogelijk tot een kwartier na het begin van je reis - dus als je bent ingestapt en ziet dat het druk is bijvoorbeeld - van klasse te wisselen.

Reputatie 7
Badge +3

Ben benieuwd, kregen de heren nog een boete vanwege de fraude met het kaartje?

Complimentje voor de hoofdconducteur tijdens de rit uitgeest (7:49)- Haarlem (8:17)! Heel fijn hoe zij een medepassagier heeft geholpen na het lekken van een waterfles in haar tas.. Mooi om te zien dat mensen ook nog zo lief kunnen zijn voor elkaar :)

Een dik compliment voor conductrice Sandra, van donderdag 16 februari op de sprinter vanaf Den Haag naar Haarlem van 11:52. Ik had het zwaar en ze deed en zei precies de juiste dingen. Dit soort mensen zijn goud waard. Dankjewel Sandra!

Reageer