conducteur


Ik spreek een conducteur op den bosch CS. Als wij het voor het zeggen hadden zullen treinen niet uitvallen. Misschien een ideetje om eens een conducteur uit te nodigen aan de dierectietafel?


37 reacties

Ik neem aan dat rijdend personeel gewoon zijn pauzes heeft net als iedere andere werknemer, dus waarom moeten er dan ook nog ruime pauzes zijn tussen treinen? Dat lijkt me nogal dubbelop.

Verder denk ik dat veel mensen om NS heen lopen vanwege de cultuur. Als je geen vakbonds militant bent zul je je bij NS niet erg op je gemak voelen. Ik zou er om die reden nooit gaan werken.

Je hebt een pauze om te eten tijdens je dienst verder zijn er alleen de pauzes tussen het wisselen van treinen in en als je op dezelfde trein blijft dan mag die tijd slechts enkele minuten bedragen. Je maximale tijd op de trein is dan 3,5 uur en als machinist heb je dan geen gelegenheid om even naar het toilet te gaan. Maar even van de trein af is ook belangrijk voor je focus als machinist, je vervoerd toch een aanzienlijk aantal mensen waar je verantwoordelijk voor bent.

En stop toch eens met je vakbond gezeik, als jij geen vakbondslid wil zijn dan wordt dat je helemaal niet opgedrongen bij de NS. Je bent geheel vrij om wel of niet lid te worden en druk van collega’s bij stakingen is er ook niet, je kunt gewoon net als anders gezellig bij elkaar zitten als vakbondslid die staakt en niet stakende collega.

Je loopt ver achter de feiten aan betreft de macht van de vakbonden, die tijd is echt geweest al hoop ik voor mijn oud collega’s dat ze binnenkort wel massaal opstaan tegen de plannen van de NS.

En FYI, ik ben alleen het laatste jaar vakbondslid geweest en voor de rest niet, heb niet meegestaakt tijdens de pensioen staking (met rede) en ben daar totaal niet op aangekeken door collega's terwijl er genoeg fanatieke collega's aanwezig waren.  Collega's gaan gewoon respectvol met elkaar om.

Dus stop gewoon eens met die vakbonds onzin hier op de community.  Je bent vast vergeten wat vakbonden in het verleden allemaal bereikt hebben voor werknemers in Nederland, het is goed dat ze er zijn om de belangen van werknemers te verdedigen tegen grotere concerns.

Kijk er komen oplossingen. Wil iedereen die denkt in problemen die voor zich houden😜

Heeft die conducteur u ook verteld hoe "wij" dat dan gaan doen zonder er van uit te gaan dat er onbeperkte hoeveelheden geld zijn.

Dat zeg ik toch? Luister eens

Even nog een pijnpunt. We hebben ook problemen met de monteurs, ook tekort, waardoor niet alle treinen inzetbaar zijn. Vandaar dat ze vaak korter zijn in bv de spinterseries 😕. Vind ik ook niet fijn....

Ok nog een probleem erbij. Andere thread?

Conducteurs krijgen nu geen verlof meer, natuurlijk om de treinen zoveel mogelijk te laten rijden. Maar daardoor raken ze uitgeput en gaan elders ah werk..

Zo uitgeput raken ze niet van het machinistenhokje naar de eerste heen en weer lopen. Dat is wat de conducteur vanmorgen deed.

Edit: die van nu loopt van de stoel in de 1e klas naast de tussendeur naar de deur om te openen en sluiten. Nog geen controle gedaan de afgelopen 3 kwartier.

Ahum, wie ben jij om dat te beoordelen? Denk eens even na over wat ze meemaken op een trein, or worse voor een trein..

Voor regionale treintjes met eenmansbediening geldt datzelfde toch? En een buschauffeur kan ook niet tegelijkertijd de bus parkeren en eerste hulp verlenen.

Toch is de conducteur op de bus al heel lang afgeschaft.

En trouwens, als je eerst de conducteur moet zien te vinden voordat er hulp verleend kan worden gaat er wellicht zelfs meer tijd verloren dan met een intercom voor contact met de machinist. De conducteur kan immers ook op een ander treinstel zitten, dan kan hij ook pas helpen zodra de machinist ergens gestopt is.

Eerste hulp willen verlenen in een trein is een vorm van overdreven kwaliteit bieden. Door dat te willen hou je veel minder conducteurs over..

Reputatie 7
Badge +3

Conducteurs krijgen nu geen verlof meer, natuurlijk om de treinen zoveel mogelijk te laten rijden. Maar daardoor raken ze uitgeput en gaan elders ah werk..

Zo uitgeput raken ze niet van het machinistenhokje naar de eerste heen en weer lopen. Dat is wat de conducteur vanmorgen deed.

Edit: die van nu loopt van de stoel in de 1e klas naast de tussendeur naar de deur om te openen en sluiten. Nog geen controle gedaan de afgelopen 3 kwartier.

Ahum, wie ben jij om dat te beoordelen? Denk eens even na over wat ze meemaken op een trein, or worse voor een trein..

Wie ik ben? Kan ik beter aan jou vragen.

Conducteurs krijgen nu geen verlof meer, natuurlijk om de treinen zoveel mogelijk te laten rijden. Maar daardoor raken ze uitgeput en gaan elders ah werk..

Zo uitgeput raken ze niet van het machinistenhokje naar de eerste heen en weer lopen. Dat is wat de conducteur vanmorgen deed.

Edit: die van nu loopt van de stoel in de 1e klas naast de tussendeur naar de deur om te openen en sluiten. Nog geen controle gedaan de afgelopen 3 kwartier.

Ahum, wie ben jij om dat te beoordelen? Denk eens even na over wat ze meemaken op een trein, or worse voor een trein..

Wie ik ben? Kan ik beter aan jou vragen.

Nogmaals mensen die denken in problemen, hou je bezig met je eigen leven waarschijnlijk heb je daar veel op te lossen met deze mentaliteit

Nogmaals mensen die denken in problemen, hou je bezig met je eigen leven waarschijnlijk heb je daar veel op te lossen met deze mentaliteit

Misschien is het beter dat als je niet weet waar je over praat zoals jijzelf, dat je dan eerst eens levenservaring gaat opdoen.

@RIJS Ik waardeer je optimisme en iedereen is natuurlijk welkom om de discussieren over problemen en suggesties voor te dragen, maar ik wil je wel verzoeken om te proberen om ook kritiek op jouw standpunt wat gracieuzer te accepteren. Vrijwel alle gebruikers die tot dusver hebben gereageerd zijn zeer doorgewinterde reizigers, waarbij Loes en Jeroen zelfs (ex-)treinpersoneel zijn die de hele problematiek op de eerste rang mee krijgen of hebben gekregen. Hun reacties zijn zeker niet ongegrond. Je mag het uiteraard niet met ze eens zijn, maar reageer dan op zijn minst met constructieve onderbouwing, in plaats van Dat zeg ik toch? Luister eens” en Ahum, wie ben jij om dat te beoordelen?“.

@RIJSIk waardeer je optimisme en iedereen is natuurlijk welkom om de discussieren over problemen en suggesties voor te dragen, maar ik wil je wel verzoeken om te proberen om ook kritiek op jouw standpunt wat gracieuzer te accepteren. Vrijwel alle gebruikers die tot dusver hebben gereageerd zijn zeer doorgewinterde reizigers, waarbij Loes en Jeroen zelfs (ex-)treinpersoneel zijn die de hele problematiek op de eerste rang mee krijgen of hebben gekregen. Hun reacties zijn zeker niet ongegrond. Je mag het uiteraard niet met ze eens zijn, maar reageer dan op zijn minst met constructieve onderbouwing, in plaats van Dat zeg ik toch? Luister eens” en Ahum, wie ben jij om dat te beoordelen?“.


ik kan me vinden in je commentaar, excuus voor hoe mijn tekst overkomt.
 

Ik bedoel het volgende: we hebben Alleen oplossingen nodig, denken in problemen draagt daar niet aan bij in mijn ogen

Reputatie 7
Badge

Klopt helemaal. Ik heb ook de indruk dat ze bij NS redeneren van “laten we het maar niet doen, teveel problemen”. Liever problemen uit de weg gaan dan ze op te lossen.

Reageer