De loopstokken die ik per abuis in de trein heb laten liggen, zijn gevonden. Dat is goed bericht. Helaas krijg ik dat bericht op vrijdag 9 augustus, en begint het met de mededeling dat ik de stokken uiterlijk donderdag 8 augustus kan ophalen in Zwolle. Dat is minder nuttig. Daarna kunnen ze worden opgestuurd. Vooruit dan maar, maar hoe gaat dat in zijn werk?
Wat in het verhaal geheel ontbreekt is een manier om contact op te nemen en te vragen of het klopt dat de stokken inderdaad na 8 augustus niet meer in Zwolle liggen (iets klopt er sowieso niet, de regel is dat ze 5 dagen bewaard blijven op het station waar ze gevonden zijn, en ik heb ze op 4 augustus laten liggen en op 5 augustus gemeld), of anders hoe de procedure van het toesturen verloopt. Ik begrijp dat deze service de NS (veel) werk oplevert, maar het ontbreken van enige manier om contact op te nemen of een vraag te stellen voelt wel erg afhoudend en niet bijzonder klantvriendelijk. Nu dus maar via deze publieke weg: is er iemand in deze community die kan uitleggen hoe de rest van de procedure verloopt?
Groeten,
Arend