Skip to main content

De loopstokken die ik per abuis in de trein heb laten liggen, zijn gevonden. Dat is goed bericht. Helaas krijg ik dat bericht op vrijdag 9 augustus, en begint het met de mededeling dat ik de stokken uiterlijk donderdag 8 augustus kan ophalen in Zwolle. Dat is minder nuttig. Daarna kunnen ze worden opgestuurd. Vooruit dan maar, maar hoe gaat dat in zijn werk?

Wat in het verhaal geheel ontbreekt is een manier om contact op te nemen en te vragen of het klopt dat de stokken inderdaad na 8 augustus niet meer in Zwolle liggen (iets klopt er sowieso niet, de regel is dat ze 5 dagen bewaard blijven op het station waar ze gevonden zijn, en ik heb ze op 4 augustus laten liggen en op 5 augustus gemeld), of anders hoe de procedure van het toesturen verloopt. Ik begrijp dat deze service de NS (veel) werk oplevert, maar het ontbreken van enige manier om contact op te nemen of een vraag te stellen voelt wel erg afhoudend en niet bijzonder klantvriendelijk. Nu dus maar via deze publieke weg: is er iemand in deze community die kan uitleggen hoe de rest van de procedure verloopt?

Groeten,
Arend

https://www.ns.nl/klantenservice/verloren-gestolen/verloren-of-gevonden.html
hier staat de uitleg

Ik weet niet 100% zeker of het klopt, maar zou het kunnen dat Zwolle geen gevonden voorwerpen servicepunt heeft? (Ben zelf niet bekend op Zwolle). Dan wordt een gevonden voorwerp sowieso naar een ander station met zo’n punt gebracht en gezien dat zomaar aan de andere kant van het land kan zijn, zullen veel mensen kiezen voor opsturen.

En anders even bellen met de klantenservice: 030 751 5155

Ik weet niet 100% zeker of het klopt, maar zou het kunnen dat Zwolle geen gevonden voorwerpen servicepunt heeft? (Ben zelf niet bekend op Zwolle). Dan wordt een gevonden voorwerp sowieso naar een ander station met zo’n punt gebracht en gezien dat zomaar aan de andere kant van het land kan zijn, zullen veel mensen kiezen voor opsturen.

@Arend Rensink geeft aan dat het gevonden goed in Zwolle is afgegeven dus waarom daar aan twijfelen ? Ter plekke ophalen kan vaak niet omdat, denk bv aan een emplacement of een station zonder servicebalie (bv Dordrecht). Gevonden goed ligt dan ook in een kluis. Gevonden goed wordt afgegeven door personeel alwaar het tijd en gelegenheid heeft dit te doen. Als het niet is opgehaald dan gaat het naar een centraal depot in Utrecht. Dit depot is niet te bezoeken. Als het bekend is wie de eigenaar is krijgt deze vanzelf een bericht met betaalverzoek.

Dit bericht kan even op zich laten wachten, dit is een arbeidsintensief proces en er wordt heeeel veeel gevonden......

Kairos heeft het hier goed, de procedure staat op die pagina beschreven en voor je beste vorm van actie kan je ons altijd bellen op dit nummer. De gevonden voorwerpen afdeling heeft altijd nog net wat meer inzage en kan je mogelijk van een update voorzien. 

Maar waarom negeren jullie allemaal het deel van de opmerking waar NS eens wat aan moet doen, namelijk dat ze op 9 augustus sturen dat ophalen in Zwolle tot 8 augustus mogelijk is.

Dat is weer net zo iets knulligs als de brieven om een pasfoto te uploaden die pas na de uiterste datum om dat te doen verzonden werden.

Dat is weer net zo iets knulligs als de brieven om een pasfoto te uploaden die pas na de uiterste datum om dat te doen verzonden werden.

Vaak gebeurd dat door de postbezorgingsdienst 😁, maar ik snap je punt en ben het er mee eens.

Reageer