controles? | NS Community
beantwoord

controles?

  • 10 October 2021
  • 8 reacties
  • 730 Bekeken

Reputatie 1

Zit nu in de trein van 0.25 van Muiderpoort naar Lelystad. De trein puilt uit! Ik heb extra betaald om 1ste klas te reizen maar er is geen enkele controle, voelt niet prettig aan als je hoort wat er gezegd wordt. Heel erg vervelend, conducteur niet gezien, zoals gewoonlijk!

icon

Beste antwoord door JurgenH 10 October 2021, 01:25

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1

In zo'n geval kun je het beste een WhatsApp of SMS sturen naar: 06 13 18 13 18. Dat komt direct binnen bij de meldkamer van NS. Die kunnen vervolgens contact opnemen met de conducteur op de trein zodat hij/zij op de hoogte gebracht wordt van de situatie.

 

Meer info:
https://www.ns.nl/reisinformatie/voorzieningen/veiligheid-in-de-trein-en-op-het-station.html

Badge +3

De conducteurs (HC) hebben het super druk met allerlei andere dingen, maar waar blijven de controleurs in elke trein die (met name de 1e klas) schoon ‘vegen’ met een mooi geel UvB vervoerbewijs voor wie de stoute schoen aan wil trekken?! :disappointed_relieved:

Welnee, daar hebben ze geen tijd voor, je wordt hooguit naar de 2e klas gestuurd als je ‘verkeerd zit’

Of bij NS Flex een correctie, ingecalculeerd risico op controle, en dan mag je gewoon blijven zitten.

Volgens de vakbonden hoort controleren niet tot de taken van de conducteur.

Reputatie 7
Badge +3

Volgens de vakbonden hoort controleren niet tot de taken van de conducteur.

Heb je een bron waar we dit kunnen nalezen? Als je geen bron hebt dan zou ik dit soort boude stellingen niet meer de community inslingeren.

Reputatie 7

Complimenten voor de conductrice die vanmiddag in de drukke trein vanaf Utrecht CS de 1e klas speciaal even kwam schoonvegen. Er werden verspreid over de coupé meerdere reizigers weggestuurd. Eentje deed net of hij sliep zag ik. Hebt u een vervoerbewijs? Yeah I guess so...... Laat maar zien en waar is uw mondkapje? Dit is een 2e klas vervoerbewijs en u zit in de 1e klas. Oh... didn't know.......what's the difference then, chairs are the same, why not sit here... Geen discussie, hopsakee op naar de 2e klas. En ze gingen. Geen boete maar ja, ik vond dit al geweldig. 

Reputatie 7
Badge +3

Complimenten voor de conductrice die vanmiddag in de drukke trein vanaf Utrecht CS de 1e klas speciaal even kwam schoonvegen. Er werden verspreid over de coupé meerdere reizigers weggestuurd. Eentje deed net of hij sliep zag ik. Hebt u een vervoerbewijs? Yeah I guess so...... Laat maar zien en waar is uw mondkapje? Dit is een 2e klas vervoerbewijs en u zit in de 1e klas. Oh... didn't know.......what's the difference then, chairs are the same, why not sit here... Geen discussie, hopsakee op naar de 2e klas. En ze gingen. Geen boete maar ja, ik vond dit al geweldig. 

Hopen dat dit geen eenmalige actie is.

Maar blijkbaar snapt de NS nog steeds niet dat als de kans op een boete 0% is voor grijsrijden in de eerste klas dat dezelfde mensen het de volgende keer weer doen. Want in het ergste geval wordt je naar de 2e klas gestuurd.

Reputatie 1

In zo'n geval kun je het beste een WhatsApp of SMS sturen naar: 06 13 18 13 18. Dat komt direct binnen bij de meldkamer van NS. Die kunnen vervolgens contact opnemen met de conducteur op de trein zodat hij/zij op de hoogte gebracht wordt van de situatie.

 

Meer info:
https://www.ns.nl/reisinformatie/voorzieningen/veiligheid-in-de-trein-en-op-het-station.html

Nadruk is op kunnen.
Zij maken de afweging als het in hun ogen een bedreigende situatie is.
In het geval van overtredingen m.b.t. mondkapjes plicht of het verzoek tot controle in eerste klas gaat dat dus niet gebeuren.

Het is gewoon weggegooid geld om te betalen voor eerste klas.
Zeker op trajecten naar de grote steden. Zelden tot nooit controle of zichtbaarheid personeel.
 

Reageer