de ns conducteur in de trein vanaf schiphol 8:32 naar amsterdam bijlmer arena op maandag 21 september 2020 heeft controle uitgevoerd in de train en hij verspreidt de coronavirus omdat hij raakt de treinkaartjes van alle passagiers zonder bescherming en hij respecteert niet de 1,5 meter afstand tijdens de controle
ook de ns conducteur in de trein ICD vanaf schiphol 17:37 naar rotterdam op maandag 21 september 2020 heeft controle uitgevoerd in de train en zij verspreidt de coronavirus omdat zij raakt de treinkaartjes van alle passagiers zonder bescherming en zij respecteert niet de 1,5 meter afstand tijdens de controle. Waarom doet het NS dit ?
Welkom op dit forum,
Gezien de titel van uw onderwerp, ging ik er even vanuit dat de conducteur luidt hoestend en niezend voorbij is gekomen. Gelukkig is dat niet het geval. 1,5 meter afstand houden kan niet in het OV vandaar dat iedereen een mondkapje op moet hebben. Ook de conducteur zal een mondkapje hebben gedragen. Bij de zeer zeldzame controles die ik in de afgelopen periode heb gehad. hadden de conducteurs meestal een soort blaadje waarop verzocht werd om de pas daarop te leggen en dan te scannen. Er vond dan inderdaad geen contact plaats. Deze conducteur is blijkbaar wat minder angstig en pakt wel gewoon het kaartje in zijn hand. In de plaatselijke supermarkt zie ik ook nog steeds heel veel mensen spullen pakken en dan weer terugzetten. Als u dan vervolgens bijvoorbeeld het pak melk pakt loopt u natuurlijk ook kans op besmetting. Onderzoeken hebben volgens mij al aangewezen dat de kans dat de besmetting over wordt gedragen via zo'n betaalkaart praktisch nihil is. Ik vind derhalve uw onderwerp nogal paniekzaaierig overkomen en verzoek u vriendelijk deze te wijzigen.
Edit door Moderator: Delen van dit bericht kunnen irrelevant zijn geworden of uit context zijn getrokken, doordat het oorspronkelijk als reactie was op een ander getiteld topic.
hoeft geen ns controle tijdens de pandemie of beter geregeld
de gezondheid van de passagiers staat boven de taak van controle van de ns
wat is belangrijker? de gezondheid van de passagiers? of ns controle van conducteurs tijdens pandemie?
de ns conducteur in de trein vanaf schiphol 8:32 naar amsterdam bijlmer arena op maandag 21 september 2020 heeft controle uitgevoerd in de train en hij verspreidt de coronavirus omdat hij raakt de treinkaartjes van alle passagiers zonder bescherming en hij respecteert niet de 1,5 meter afstand tijdens de controle
1.5 afstand in de trein is wenselijk maar niet altijd mogelijk en dus niet verplicht. Vandaar dat je een mondkapje draagt.
Contactbesemetting gebeurt amper. Er zit voor de reiziger weinig verschil in de manier van controleren.
Of een conducteur nou met of zonder handschoenen een kaart aanpakt, het verschil is er dan alleen voor de conducteur zelf en niet voor de reiziger.
Als je zelf je kaart tegen de achterkant van het apparaat houdt is dat nog steeds op de plek waar ook andere mensen hun kaart tegenaanhouden.
Er zijn veel meer klachten op het forum van niet controlerende conducteurs dan andersom.
Een klacht indienen omdat de conducteur gewoon zijn werk deed en de roep van vele op deze Community opvolgde dat een conducteur nog meer zichtbaar moet zijn in en rond de trein. En toen las ik je
Zou zeker een klacht indienen, die conducteur komt daarna ook nooit meer uit zijn hokje, en begrijpelijk.
Ik vind derhalve uw onderwerp nogal paniekzaaierig overkomen en verzoek u vriendelijk deze te wijzigen.
De topicstarter maakt zich schijnbaar zorgen, of dit wel of niet terecht is kan je hier bespreken, daar is een Community voor
Kijk anders even naar jouw onderschrift.
wat is belangrijker? de gezondheid van de passagiers? of ns controle van conducteurs tijdens pandemie?
Bij controle komt uw gezondheid niet in gevaar. Ik vraag me af wat de achtergrond van uw vraag is. De controle nog verder afschaffen lijkt me geen goed idee.
wat is belangrijker? de gezondheid van de passagiers? of ns controle van conducteurs tijdens pandemie?
Bij controle komt uw gezondheid niet in gevaar. Ik vraag me af wat de achtergrond van uw vraag is. De controle nog verder afschaffen lijkt me geen goed idee.
Conducteurs afschaffen is zeker in sprinters wenselijk. Het is een inefficiënte en veel te dure manier van kaartjjes controleren.
Treinen laten rijden zonder controle kost het meeste geld. Dat werkt niet. We kennen allemaal het debacle van de Zoetermeerlijn. Elke trein elk uur controleren zou het mooiste zijn, al is dat niet altijd haalbaar. Reizigers moeten zeker zijn van controle en zeker zijn van een boete als het niet in orde is. Dat is juist efficiënt om kosten te besparen, voor meer opbrengsten te zorgen en het houdt de agressieveroorzakers snel buiten de deur. Winst voor iedereen, en een conducteur mag van mij best wat verdienen.
We moeten achter onze mensen gaan staan, in plaats van ze alleen maar te zien als een kostenpost.
Goedemorgen ndbaf03 en welkom bij de NS Community!
Ook al gingen de twee topics over andere specifieke treinen, gezien het onderwerp dusdanig gelijk is, heb ik de twee topics alsnog gecombineerd. Ik heb ook enkele berichten verwijderd die hierdoor dubbel waren of juist over het dubbele topic gingen.
Inhoudelijk hebben Pingpong en Slidestops al een goede reactie gegeven. Mocht je het alsnog niet eens zijn met de methode waarop het gaat, dan kun je alsnog een klacht indienen zoals Vareo heeft gesuggereerd. Ook al doet de betreffende conducteur gewoon de zijn werk volgens de regels zoals die door de NS zijn opgesteld, kan het alsnog zijn dat jij je niet comfortabel voelt met deze regels en de manier waarop er gecontroleerd wordt. Ook dan kun je een klacht indienen daarover.
kan een controleur de treinkaartjes van passagiers aanraken en dit binnen 1,5 meter doen?
kan een controleur de treinkaartjes van passagiers aanraken en dit binnen 1,5 meter doen?
Je bedoelt of dat mag. Ja dat mag, omdat in OV 1,5 meter niet altijd gehaald kan worden zijn daarom daar mondkapjes verplicht.
Dat lijkt me nogal lastig. Of hij/zij moet hele lange armen hebben.
ndbaf03 het is niet de bedoeling om je vragen in meerdere topics te stellen.Houdt het bij één keer, in één topic, om het overzichtelijk te houden. Ik heb het identieke bericht uit het andere topic verwijderd en de reactie van MoDe hierheen verplaatst.
De controles worden uitgevoerd conform het protocol “Veilig blijven reizen in het openbaar vervoer, versie 1 juli 2020”.
Op pagina 26 staat te lezen dat vervoerbewijzen gecontroleerd kunnen worden.
Als
Ik vind derhalve uw onderwerp nogal paniekzaaierig overkomen en verzoek u vriendelijk deze te wijzigen.
De topicstarter maakt zich schijnbaar zorgen, of dit wel of niet terecht is kan je hier bespreken, daar is een Community voor
Inmiddels dus toch gebeurd.
het is niet een strijd tussen het ns personeel, conducteurs en de passagiers hoor, maar zijn controles van de kaartjes tijdens de pandemie relevant of veilig? is dit een prioriteit? wat is de dienst verlening tijdens de pandemie? hoortt ook controle bij de nsdienst verlening?
het is niet een strijd tussen het ns personeel, conducteurs en de passagiers hoor, maar zijn controles van de kaartjes tijdens de pandemie relevant of veilig? is dit een prioriteit? wat is de dienst verlening tijdens de pandemie? hoortt ook controle bij de nsdienst verlening?
De kaartcontrole is zeker relevant. Bij geen of weinig controle neemt zwartreizen, niet voldoen aan mondkapjesplicht en de daar vaak mee gepaarde agressie toe. Wanneer je bang bent om besmet te raken door de kaartcontrole dan zou je ontsmettingsmiddel mee kunnen nemen. Overigens is ontsmettingsmiddel meenemen in deze tijd altijd een goed idee.
De kans dat je besmet raakt door iets aan te raken schijnt erg klein te zijn, anders zouden conducteurs de kaarten natuurlijk niet aanpakken, want dan worden ze zelf natuurlijk snel besmet omdat ze zo veel kaarten aanraken.
Maar als het advies in winkels is om met pinpas te betalen (sommige zaken accepteren helemaal geen contant geld meer) en áls je dan contant wilt betalen het geld neer te leggen i.p.v. aan de caissière te geven, dan is er op zich iets voor te zeggen dat je zelf de kaart voor de scanner van een conducteur houdt, of even op de zitting of stoelleuning legt. Velen doen dit al, zoals
wil de NS dus zwartrijders vinden en door dit corona tussen de passagiers met abonnement of betalde reis door corona mogelijk besmetten ? is de middel duurder dan het doel ?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.