dagkaart hond uitzonderingen

  • 11 June 2022
  • 4 reacties
  • 245 Bekeken

Goedemiddag,

 

Mijn vraag gaat over het kopen van een dag kaart voor huishonden. Op de website van de NS staat het volgende over huishonden wanneer je daar wel en niet voor moet betalen:

 

Kleine huisdieren mogen gratis mee in een tas, mand of op schoot. Er zijn geen specificaties over de grootte van het huisdier en de afmetingen van de tas, mand of kooi. Bij kleine huisdieren gaat het meestal om katten en kleine honden die gratis mee mogen. Zij mogen geen zitplaats innemen

Nu is mijn vraag dus als ik mijn bordercollie tussen mijn benen OP mijn scootmobiel houd waarom moet ik daar dan voor betalen hij neemt namelijk geen extra ruimte in zijn plek op mijn scootmobiel is eigenlijk zijn plek/mand op dat moment. Want wat de regels nu zeggen is dat een kleine hond wel mee mag terwijl die even veel plek zou innemen op mijn scootmobiel als een groter ras. En mind you er staat nergens duidelijk hoe groot een hond max mag zij dus inpercipe zou je een herder op scoot mee kunnen nemen...


4 reacties

Goedemiddag,

 

Mijn vraag gaat over het kopen van een dag kaart voor huishonden. Op de website van de NS staat het volgende over huishonden wanneer je daar wel en niet voor moet betalen:

 

Kleine huisdieren mogen gratis mee in een tas, mand of op schoot. Er zijn geen specificaties over de grootte van het huisdier en de afmetingen van de tas, mand of kooi. Bij kleine huisdieren gaat het meestal om katten en kleine honden die gratis mee mogen. Zij mogen geen zitplaats innemen

Nu is mijn vraag dus als ik mijn bordercollie tussen mijn benen OP mijn scootmobiel houd waarom moet ik daar dan voor betalen hij neemt namelijk geen extra ruimte in zijn plek op mijn scootmobiel is eigenlijk zijn plek/mand op dat moment. Want wat de regels nu zeggen is dat een kleine hond wel mee mag terwijl die even veel plek zou innemen op mijn scootmobiel als een groter ras.

Het lijkt me toch duidelijk: in een maand of op schoot. 

Wat begrijpt u hier niet aan? 

Of wilt u gewoon niet betalen voor uw hond? 

Goedemiddag,

 

Mijn vraag gaat over het kopen van een dag kaart voor huishonden. Op de website van de NS staat het volgende over huishonden wanneer je daar wel en niet voor moet betalen:

 

Kleine huisdieren mogen gratis mee in een tas, mand of op schoot. Er zijn geen specificaties over de grootte van het huisdier en de afmetingen van de tas, mand of kooi. Bij kleine huisdieren gaat het meestal om katten en kleine honden die gratis mee mogen. Zij mogen geen zitplaats innemen

Nu is mijn vraag dus als ik mijn bordercollie tussen mijn benen OP mijn scootmobiel houd waarom moet ik daar dan voor betalen hij neemt namelijk geen extra ruimte in zijn plek op mijn scootmobiel is eigenlijk zijn plek/mand op dat moment. Want wat de regels nu zeggen is dat een kleine hond wel mee mag terwijl die even veel plek zou innemen op mijn scootmobiel als een groter ras.

Het lijkt me toch duidelijk: in een maand of op schoot. 

Wat begrijpt u hier niet aan? 

Of wilt u gewoon niet betalen voor uw hond? 

Ja en wat is dat het verschil tussen in een mand op de grond of zonder mand op de scootmobiel behalve dat dat laatste minder ruimte in neemt?

Als u hond klein genoeg is kunt u hem toch gewoon op schoot nemen. Als u hem niet op schoot wil nemen is dat waarschijnlijk omdat hij daarvoor te groot is en dan moet u dus net als iedereen voor hem/haar betalen. NS gaat niet onbeperkt gratis honden vervoeren. 

Badge +3

Het zal toch geen probleem zijn als de hond op de scootmobiel zelf past (tussen je benen). Voor een hond in een kooi gelden immers ook geen beperkingen, alleen de kooi ontbreekt nu.

Nog zoiets (omdenken): hulpdieren.

Een Brit vroeg of dat toegestaan was in Nederland, want overal wordt gesproken over honden?

Maar zijn hulpdier is een kat (getraind, aangelijnd, certificaat aanwezig maar uiteraard niet in een kooi).

Reageer