beantwoord

Defecte automatische omroep SNG en handmatig omroepen

  • 7 March 2022
  • 5 reacties
  • 150 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Goedemorgen,

Zoals bekend zijn er diverse SNG-stellen met defecte reisinformatie. Het valt mij echter op dat ik tot nu toe, op een enkele uitzondering na, geen handmatige omroep heb gehoord. NS, zouden jullie aan HC's de opdracht kunnen meegeven hier beter op te letten? Het gaatt dan niet om SNG’s op een specifiek traject, maar echt op elke rit met een SNG waar het systeem het niet doet.

icon

Beste antwoord door Anonymous 7 March 2022, 18:36

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Bedankt voor je melding, VIRM! Ik zal het doorzetten.

Reputatie 7
Badge +1

Hoe kan de HC eigenlijk opmerken dat het infosysteem weer eens platligt als ie-zoals zovelen hier altijd roepen, toch niet in de reizigersdelen komt? Ligt dan zijn eigen railpocket (of hoe die tegenwoordig heet) er ook uit?

Hoe kan de HC eigenlijk opmerken dat het infosysteem weer eens platligt als ie-zoals zovelen hier altijd roepen, toch niet in de reizigersdelen komt? Ligt dan zijn eigen railpocket (of hoe die tegenwoordig heet) er ook uit?

De Hc heeft geen tool om dat te zien behalve zijn/haar oren en ogen want vaak ligt dan ook de reisinformatie in de trein er uit. En als het alleen de omroep is moet het je ook nog eens opvallen, want als je er niet op let dan mis je de omroep niet zo snel.

En Bahnrider, de railpocket is inmiddels ruim 4 jaar geleden uitgefaseerd.

Reputatie 7
Badge +3

Als de HC in de eerste klas zit zal deze de omroep ook horen (of in zo'n geval juist niet horen). Geen idee of het geluid van de omroep ook in de onbemande cabine te horen is. Zelf heb ik in de tijd dat ik met de SNG reisde maar 2 keer gehad dat er handmatig omgeroepen werd, terwijl het toch aanzienlijk vaker voorkwam dat de automatische omroep het niet deed, net als de reisinformatieschermen. En met zoveel meldingen van niet werkende omroep zou er ook meer op kunnen worden gelet. 

@Momo: vandaar ook dit topic. ;)

Reageer