Defecte bovenleiding.

  • 24 December 2023
  • 5 reacties
  • 167 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Net terug met ruim een half uur vertraging uit Den Haag. Er gingen bijna geen treinen naar Schiphol en er was ook sprake van een defecte bovenleiding tussen Leiden en Haarlem. Als gevolg hiervan stopte de IC van Den Haag naar Haarlem extra op Voorhout en Hillegom. Normaal heb ik ruim 5 minuten in Haarlem om de trein richting Alkmaar-Heerhugowaard te nemen maar die reed dus pal voor onze neus weg. 

Dus de ene groep reizigers help je met een extra tussenstop en een andere ook grote groep reizigers geef je hierdoor een half uur extra reistijd. Alle reizen vandaag waren ook nog bijzonder oncomfortabel omdat er oftewel met één sprinterstel werd gereden oftewel met een uitpuilende Virm-4.

Op deze manier gaat het product trein het echt niet redden.


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap je frustratie, maar wil je liever dat de sprinter stations niet bediend worden en mensen dus niet van of naar die stations kunnen reizen? Je weet hoe lang het kan duren voor er bussen rijden en dan nog is dat een minder goede optie dan een trein die wel rijdt op die stations te laten stoppen. Ik heb het hier op De Vink ook wel eens meegemaakt dat bij uitval met meerdere sprinters achter elkaar de IC extra stopte en ook eens op 2e Kerstdag gebruik van gemaakt. Dit soort dingen juich ik juist toe, ik heb ooit eens een topic over geopend (wat helaas nu in het archief staat). 

Er kunnen alleen twee intercity's rijden tussen Haarlem en Leiden dus als die niet in Voorhout en Hillegom stoppen staan de reizigers daar er aan het eind van de avond nog te wachten. Het is vervelend maar gegeven de situatie de minst slechte oplossing.

Reputatie 7
Badge +1

Ik snap je frustratie, maar wil je liever dat de sprinter stations niet bediend worden en mensen dus niet van of naar die stations kunnen reizen? Je weet hoe lang het kan duren voor er bussen rijden en dan nog is dat een minder goede optie dan een trein die wel rijdt op die stations te laten stoppen. Ik heb het hier op De Vink ook wel eens meegemaakt dat bij uitval met meerdere sprinters achter elkaar de IC extra stopte en ook eens op 1e Kerstdag gebruik van gemaakt. Dit soort dingen juich ik juist toe. 

In principe prima dat er extra gestopt wordt, maar hou dan ook als Prorail de sprinter richting Alkmaar even vijf minuten tegen zodat die reizigers niet een half uur moeten wachten. Is een traject met weinig overstapmogelijkheden dus die kan best met 5 minuten vertraagd worden mijns inziens.

 

In principe prima dat er extra gestopt wordt, maar hou dan ook als Prorail de sprinter richting Alkmaar even vijf minuten tegen zodat die reizigers niet een half uur moeten wachten. Is een traject met weinig overstapmogelijkheden dus die kan best met 5 minuten vertraagd worden mijns inziens.

Die sprinter rijdt door tot Hoorn en het laatste stuk is enkelspoor dus dat kan niet want dan krijg je daar een probleem met de kruising.

Reputatie 7
Badge +1

 

In principe prima dat er extra gestopt wordt, maar hou dan ook als Prorail de sprinter richting Alkmaar even vijf minuten tegen zodat die reizigers niet een half uur moeten wachten. Is een traject met weinig overstapmogelijkheden dus die kan best met 5 minuten vertraagd worden mijns inziens.

Die sprinter rijdt door tot Hoorn en het laatste stuk is enkelspoor dus dat kan niet want dan krijg je daar een probleem met de kruising.

Die sprinter blijft in Uitgeest gewoon 5 minuten staan dus aldaar had die vertraging gewoon opgevangen kunnen worden.  

Reageer