Dodenherdenking in ICE | NS Community
beantwoord

Dodenherdenking in ICE

  • 4 May 2023
  • 7 reacties
  • 250 Bekeken

Goedenavond,

 

Vanavond zat ik in de ICE van Mönchengladbach terug naar Amsterdam, en tijdens Dodenherdenking bleef deze trein niet stilstaan (in de buurt van Eindhoven), in tegenstelling tot alle andere treinen in Nederland. Dat vond ik toch wel enigszins spijtig. Waar kan ik dit het beste melden?

 

Groeten,

Jesper.

icon

Beste antwoord door Robert B 5 May 2023, 01:07

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat is zeker geen goede beurt.

Hier melden moet voldoende zijn. Dan kan een moderator het verder doorzetten binnen NS.

Badge +3

Jammer, want alle NS treinen hebben gewoon stil gestaan (met als gevolg in de Reisplanner bijna overal +3 als ‘vertraging’)

Spoorkaart https://spoorkaart.mwnn.nl met live info zou ongeveer ‘ontploffen’ met vertragingen (helaas geen screenshot van gemaakt, en die uit mijn backup/archief ook niet bij de hand).

Hoe dan ook, de NS stond (gepland) stil. De hele Reisplanning vond dat een +3 waard en dat wisten ze (ProRail legt alles stil mag ik hopen?!). Respect dus (maar hoe was het in de stiltecoupé)?

Maar ja, reizigers die met een Arriva/Blauwnet verder moesten hadden wel pech (aansluiting gemist door kut NS) en dus een uurtje wachten op de volgende…😥

Badge +3

Vanavond zat ik in de ICE van Mönchengladbach terug naar Amsterdam, en tijdens Dodenherdenking bleef deze trein niet stilstaan (in de buurt van Eindhoven), in tegenstelling tot alle andere treinen in Nederland. Dat vond ik toch wel enigszins spijtig. Waar kan ik dit het beste melden.

Bizar, maar dat zal je bij ProRail moeten zijn https://www.prorail.nl/contact want die doen te treindienstregeling.

Misschien was het geen NS machinist maar een machinist van DB die dit gebruik in Nederland niet kent en er niet op attent is gemaakt.

Reputatie 7
Badge +3

Ook een machinist van DB moet gebriefd zijn over Dodenherdenking.

Reputatie 7
Badge

Het lijkt me ook niet veilig als alle treinen stoppen en er dan eentje gewoon door blijft rijden. Alle treinen zijn op elkaar afgestemt lijkt mij is het niet. Dat raakt dan helemaal in de war. 

Reputatie 6
Badge +1

Het lijkt me ook niet veilig als alle treinen stoppen en er dan eentje gewoon door blijft rijden. Alle treinen zijn op elkaar afgestemt lijkt mij is het niet. Dat raakt dan helemaal in de war. 

Gelukkig hebben we daar een heel mooi seinenstelsel voor in Nederland

Reageer