Beste mensen,
Op 9 maart ben ik door haast vergeten in te checken. Ik moest nog geld op mijn OV zetten en toen ik daar mee bezig was, stond de trein er al. Hierdoor ben ik met haast ingestapt zonder daarvoor nog in te checken. Ik werd enkele minuten daarna gecontroleerd en had een boete te pakken. Ik gaf aan dat dit mijn eerste keer was dat dit gebeurde. De conducteur kon zien dat ik een paar minuten geleden er geld op gezet had waardoor hij aan gaf dat hij kon zien dat het niet express is gebeurt. Daardoor gaf hij an dat ik contact moest zoeken met de klantenservice omdat NS in deze situatie vaak coulance geeft.
Ik heb inmiddels de boete binnen en heb gelijk de klantenservice gebeld. Daarbij gaf de medewerker aan dat doordat het niet meer lukt in het systeem, er geen coulance gegeven kan worden!? Dus door het systeem?!
De conducteur geeft zelf aan dat ik met de klantenservice contact moet zoeken om vervolgens te horen dat het niet kan door het systeem. Dit snap ik niet zo goed. Ik begrijp echt wel dat de boete terecht is alleen kan niet begrijpen dat de conducteur iets zegt om daarna te horen dat het niet gaat door het systeem.
Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe dit zit en of ik nog wat kan doen?
Met vriendelijke groet, Justine