Skip to main content

drukte

  • 6 March 2024
  • 28 reacties
  • 821 Bekeken

Het is niet normaal hoe

druk het is in de trein!

Ik betaal veel maar krijg er niets voor terug, alleen een staplaats! Zou fijn zijn als

er iets aan gedaan wordt!

28 reacties

In het weekend horen de IC's Rotterdam - Groningen/Leeuwarden eigenlijk overdag allemaal met minstens ICM7/DDZ6 te rijden. In de praktijk wordt een DDZ6 echter wel eens vervangen door een DDZ4, het bijsturen hiervan lijkt niet heel veel prioriteit te hebben. Op treinposities.nl kun je de originele planning altijd nog terugvinden voor wat het waard is bij klachten over volle treinen.

Badge +3

Je betaalt dus in principe meer voor dezelfde service, daarom lach ik altijd wanneer 1ste klas reizigers op twitter aan het huilen zijn wanneer de machinist/conducteur de "arme rakkers" (gewoon normaal betalende reizigers) in de 1ste klas laten zitten wanneer het extreem druk is.

Als 2e klas reizigers bij controle in de 1e klas mogen blijven zitten zullen die wel een NS Flex abonnement hebben. Die krijgen keurig 20 euro correctietarief, en mogen dus blijven zitten.

Reputatie 2

Als 2e klasser betaal je om van 1 punt naar een ander punt vervoerd te worden en dat is het, het gaat er niet om hoe. Dus je betaald niet voor een zitplaats, tenzij je 1ste klas wilt rijden, maar zelfs dan is een zitplaats geen recht.

Klopt. Maar daar hebben veel mensen maling aan, zij willen gewoon een zitplaats dus gaan ergens zitten. Of het nu 1e of 2e klas is. 

Je betaalt dus in principe meer voor dezelfde service, daarom lach ik altijd wanneer 1ste klas reizigers op twitter aan het huilen zijn wanneer de machinist/conducteur de "arme rakkers" (gewoon normaal betalende reizigers) in de 1ste klas laten zitten wanneer het extreem druk is.

De belangrijkste reden waarom mensen 1e klas willen reizen is de veel grotere kans op rustig reizen. Veel mensen die altijd 1e klas reizen zijn geen drukte- of lawaaimakers, zoeken meer ontspannen reizen, wat meer rust en ruimte, hogere kans op rustig kunnen lezen etc, en willen betalen voor deze mogelijkheid. En die mogelijkheid wordt geboden door NS.

Als er dan mensen die 2e klas betaald hebben gewoon er zomaar ook gaan zitten omdat het toevallig wat druk is, krijg je vanzelfsprekend scheve gezichten. Let wel ik heb het niet over extreme drukte waarbij de conducteur omroept dat hij/zij de 1e klas vrijgeeft, daar zal niemand een probleem van maken. Maar tegenwoordig is het feit dat alle 2e klas stoelen bezet zijn in een coupé, al reden dan maar gewoon onbetaald 1e klas te gaan zitten.

Veel mensen willen niet staan omdat het “ OV al zo duur is” en gaan dan lekker zitten waar het volgens de regels niet mag - allemaal prima, maar dan wel netjes ervoor betalen om zich in de 1e klas te bevinden, zittend of staand…. zoals NS ook eist (maar weinig handhaaft).

 

De mensen waar ik het over heb zijn de mensen die kijken naar een mede reiziger in de 1e klas en denken "die ziet er armoedige uit dus die hoort hier niet.", Zitten er genoeg van op twitter.

1e klas is volgensmij maar 9 euro extra voor weekend vrij, dus zoveel status heeft het nou ook weer niet haha. Ik betreur dat stereotype echt. 

Reageer