Drukte ICD Rotterdam Schiphol

  • 30 October 2023
  • 2 reacties
  • 134 Bekeken

Beste forumleden,

Al een aantal jaar reis ik op het traject Rotterdam CS - Schiphol. Dit vooral in het begin met veel plezier, weinig uitval en altijd plek.
 

Circa een jaar geleden kwam daar verandering in, vaak uitval, zowel s ochtends (net voor en na 700) als in de avondspits. De uitval lijkt de laatste maanden verminderd maar de treinen lijken korter. Waar er voorheen lange icds met 9 wagons reden zijn het er nu dikwijls 7, en icng’s vaak zelfs maar 5. De app kleurt rood met “kortere trein”. De laatste weken is het helemaal bal met als gevolg dat je soms een trein moet laten gaan. 
 

Ik weet dat de NS een aantal uitdagingen heeft maar wat is hier de verwachting? Lijkt me dat dit niet het nieuwe normaal is.

Ik reis overigens 1e klas dus daar ligt het niet aan.  


2 reacties

Hallo Kdb199 en welkom bij de NS Community,

 

Bedankt dat je je verhaal hier komt doen. Ik kan geen exacte reden geven waarom het de laatste tijd wat drukker is op dit traject. Uiteraard zullen de werkzaamheden die momenteel gaande zijn een rol spelen en tevens dat het altijd erg druk is op dit traject tijdens de spits. Ik kan niet aangeven of wij op korte termijn meer materieel kunnen inzetten. Ik zal je signaal doorzetten en wil je vragen om deze drukte ook te melden via onze app.

Hi Erryt,

Dank voor je reactie. Ik zal drukte melden in de app. Hoop dat alles snel beetje op orde komt met de nieuwe treinen. 
 

Reageer