beantwoord

drukte trein

  • 16 June 2022
  • 4 reacties
  • 174 Bekeken

Reputatie 2

Waarom zijn de stoptreinen in Almere zo kort in de ochtend en avondspits? 
Het is alweer een tijdje drukker op de weg en in het OV. De stoptreinen zijn nog steeds te kort in de spits om de huidige aantal reizigers goed te kunnen vervoeren, waardoor ik mijn reis vaak staand moet voortzetten. Waarom worden ze niet langer, zoals voor de lockdown?

In de app / druktemelder staat vaak aangegeven dat een trein druk zal zijn, dus jullie weten ervan!

 

groet S.  

icon

Beste antwoord door Tamzin 16 June 2022, 07:18

Bekijk origineel

4 reacties

In de spits is het de bedoeling dat ook de staanplaatsen worden gebruikt. Iedereen zitten in de spits is onbetaalbaar.

Dat verandert niet na corona. Als er na corona 10 of 20% minder reizigers zijn zal ook de capaciteit met 10-20% worden verlaagd, er zijn immers ook 10-20% minder inkomsten.

 

Reputatie 2

Dat jullie de capaciteit afstemmen op het aantal reizigers, klopt niet altijd.
Soms is er maar 1 treinstel in de spits en er horen 2 treinstellen, want dat is meestal zo.

Regelmatig is de trein vol en staan we te dicht op elkaar. De Corona besmettingen komen weer opzetten en een krappe capaciteit niet prettig! 

 

Reputatie 7
Badge

Ik denk eerder dat je hier met wat ongelukkig toeval te maken hebt gehad. De trein waarmee ik vrijwel dagelijks in de spits van Almere naar Amsterdam en terug reis zijn vrij rustig en normaal 10 of 11 bakken lang. De afgelopen tijd heb ik echter meermaals maar één stel van drie bakken zien verschijnen. Dat is inderdaad veel te weinig. Ook van normaal staan is dan geen sprake meer en ik heb zelfs al weer eens mensen achter zien blijven op het perron. Dat lijkt me gezien hoe onregelmatig dat voorkomt echter ongepland.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt op Treinposities checken wat de planning van een trein was en of die later aangepast is. Schiet je verder niet veel mee op, want de trein wordt er niet langer van. Maar misschien goed om te weten of het wel of niet gepland was met een dergelijk korte trein te rijden.

Reageer