beantwoord

Een hond mee in de trein

  • 4 November 2018
  • 14 reacties
  • 7480 Bekeken

Ik heb vier keer gereisd met mijn hond waaronder vandaag. Elke keer kreeg ik vriendelijke conducteurs die zoiets hadden van ze moet het nog leren dus laat haar maar, nu heb ik nooit geweten dat de hond niet op de stoel mocht tot op vandaag. Toch vind ik het interessant dat 99% van de keer dat een persoon zijn schoenen op zijn stoel heeft er niks van wordt gezegd, maar een bange pup/hond op de stoel omdat het enorm spannend is is teveel gevraagd? Als niemand er zit waarom niet? „een hond hoort op de grond" zei die meneer. Nou dan vind ik dat de grond in de trein wat schoner moet zijn. Waarom betalen we meer voor honden dan voor kinderen en moet de hond alsnog op de grond? En ik heb een weekend vrij jaarabonnement. Waarom staat er dat bij een jaarabonnement je gratis 1 hond mee kan nemen maar vervolgens ergens middenin een topic vind je de specifieke abonnementen? Beter organiseren vind ik en trek alsjeblieft een hond voor op vieze schoenen op de stoel. Een hond, kat, of wat voor dier ook heeft ook gevoel! Als een trein enorm vol is hou ik mijn hond zonder problemen op de grond als er geen dodelijke en giftige dingen voor dat beestje op de grond liggen!
icon

Beste antwoord door Momo 4 November 2018, 16:03

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Zowel schoenen als honden mogen niet op de stoelen. Een volgende reiziger wil niet de haren van uw hond aan zijn of haar kleding.
Simpel, een hond laat haren en straatvuil achter, tevens kan je er goed allergisch voor zijn.
Die hoort dus 100 procent zeker op de vloer van de trein en niet op de plek alwaar reizigers weer moeten zitten.
Ik geloof niet dat voeten op de bank onopgemerkt blijven door NSers. Die zullen er zeker wat van zeggen.
Reputatie 5
Verreweg de meeste HC's en V&S medewerkers die ik zie zeggen er wat van wanneer je je schoenen op de stoel hebt zitten. En wat al eerder gezegd is, huisdieren en schoenen horen op de vloer ivm hygiëne
Reputatie 7
Badge +3
Voor het reizen in de trein zijn regels die kunnen afwijken met wat jij zelf thuis doet.
Ook al zit bij jou thuis de hond op de bank, in de trein is dat niet de bedoeling, ook niet op een kleedje en ook niet als je een OV-chipkaart voor je hond zou aanschaffen en hem tegen vol tarief zou laten reizen. Zo zijn de regels nu eenmaal.
Ja oke maar net zoals dat mensen geen haren aan hun kleding willen of geen straatvuil, kun je honden toch ook niet op een enorm vieze grond laten liggen? Vandaag zat ik in de trein waar allemaal kauwgom op de grond was gesmeerd, en een lege verpakking van chocolade lag, chocolade voor honden kan fataal aflopen... Ik wil geen betweter zijn maar ik wil gewoon dat mijn hondje de reis ook gezond en goed doorkomt, je kunt zo'n beestje niet kwalijk nemen als die wat lekkers ruikt en dat opeet net zoals kinderen dat ook wel doen toch?
Reputatie 7
Badge +3

Dat zal dan toch echt je eigen verantwoordelijkheid zijn. Net zoals dat op straat is. Daar kan ook van alles liggen wat je hond lekker vindt ruiken en op kan eten.

Precies zoals hier al eerder is aangegeven is het not done om een hond op een stoel te laten zitten in een trein zodat de volgende passagier die de stoel gebruikt onder de hondenharen komt te zitten en daarbij zijn de poten van een hond ook niet de schoonste.

Als u niet wilt dat de hond op de vloer zelf ligt dan zult u een dekentje of kleedje mee moeten nemen waar de hond op kan liggen en u kunt zelf een plek uitzoeken waar niet direct wat voor het grijpen ligt voor de hond. Daarnaast tref ik bij hoge uitzondering een trein welke heel smerig is (hier wordt dan ook melding van gemaakt door het treinpersoneel), de meeste treinen valt de vervuiling wel mee.

En wat betreft schoenen op de bank, ik kan me niet voorstellen dat er een NS medewerker is die dat ziet en er niets van zegt.

En wat betreft het eten, wat denkt u wat de hond allemaal tegen komt op straat, als u de hond correct opvoed en kort houdt zal deze niet zomaar iets kunnen eten/pakken.
Waarom mag Fluffy niet op de bank? 😓

Reputatie 4
Laten we het er in ieder geval over eens zijn dat honden geweldig beesten zijn. 🙂

Ze horen niet op de zetels nee. Maar mensen die met de voeten op de bank zitten vind ik een veel grotere ergernis. Mij hoor je niet klagen als ik toevallig eens een hond op zetel in een niet-volle trein tegen kom.
Kan toch makkelijk op schoot Henk. 🤣

Ik heb vier keer gereisd met mijn hond waaronder vandaag. Elke keer kreeg ik vriendelijke conducteurs die zoiets hadden van ze moet het nog leren dus laat haar maar, nu heb ik nooit geweten dat de hond niet op de stoel mocht tot op vandaag. Toch vind ik het interessant dat 99% van de keer dat een persoon zijn schoenen op zijn stoel heeft er niks van wordt gezegd, maar een bange pup/hond op de stoel omdat het enorm spannend is is teveel gevraagd? Als niemand er zit waarom niet? „een hond hoort op de grond" zei die meneer. Nou dan vind ik dat de grond in de trein wat schoner moet zijn. Waarom betalen we meer voor honden dan voor kinderen en moet de hond alsnog op de grond? En ik heb een weekend vrij jaarabonnement. Waarom staat er dat bij een jaarabonnement je gratis 1 hond mee kan nemen maar vervolgens ergens middenin een topic vind je de specifieke abonnementen? Beter organiseren vind ik en trek alsjeblieft een hond voor op vieze schoenen op de stoel. Een hond, kat, of wat voor dier ook heeft ook gevoel! Als een trein enorm vol is hou ik mijn hond zonder problemen op de grond als er geen dodelijke en giftige dingen voor dat beestje op de grond liggen!

Woj hadden vandaag hetzelfde probleem . Wij hadden zelfs een jaartje gekocht en een kleedje op de de stoel geplaatsten onze mannetjes mochten gewoon  iets op de bank. Ronduit belachelijk! Een hondenkaartje is nog duurder dan een kinderkaartje ook

Reputatie 7
Badge +4

Zie het geselecteerde antwoord. 

Zelfs (?) een kaartje gekocht? Dat is toch echt normaal als u uw honden niet in een tas of mandje mee kunt nemen. Een kaartje kopen is dan verplicht..

Het is ook geen argument wat kaartjes kosten. De meeste kaartjes worden overigens aan volwassenen verkocht en die zijn doorgaans duurder dan een kinder- of hondenkaartje als we in uw redenering meegaan. Bedenk dat veel mensen een hekel hebben aan, dan wel bang zijn voor honden, zeker als die slecht zijn opgevoed. De hond is ook meestal niet het probleem.  

Mits binnen de regelgeving  en fatsoensnormen is een hond meenemen doorgaans goed mogelijk, de vele narigheid zit veelal bij het gedrag van de baasjes.

Een beetje hondenliefhebber gaat niet met zijn viervoeter reizen in een drukke trein. Dat doe je je beest niet aan, en je medemensen trouwens ook niet.

Reputatie 7
Badge +3

 

Woj hadden vandaag hetzelfde probleem . Wij hadden zelfs een jaartje gekocht en een kleedje op de de stoel geplaatsten onze mannetjes mochten gewoon  iets op de bank. Ronduit belachelijk! Een hondenkaartje is nog duurder dan een kinderkaartje ook

Je kunt wel boos worden, maar honden mogen onder bepaalde voorwaarden met de trein mee. Hond mag gratis mee in tas of mandje. Deze mag geen zitplaats innemen en dien je op schoot te houden. Voor honden die niet in tas of mandje zitten moet een hondenkaartje gekocht worden. De hond moet aangelijnd blijven en onder de stoel van degene die de hond meeneemt liggen. Honden mogen niet op een zitplaats, ook niet als je er een kleedje op legt.

Reputatie 6

Mijn hond is diverse keren mee geweest in de trein maar ik doe het liever niet. Niet vanwege de lelijke blikken van sommige medereizigers die hem wel erg groot (rond de 70 kg) vinden maar meer vanwege de vuile vloeren. Er zijn reizen geweest ….. dan was na afloop een wasbeurt erg noodzakelijk. Een kleedje neerleggen lijkt een oplossing maar is het niet, tenzij alle passagiers 3 of 4 jaar oud zouden zijn. Dat kleine volk roept “knuffel” en duikt op het kleedje bij de hond en lachen zich een bult als ze een lik krijgen Volwassen passagiers is heel iets anders. Vaak als er iemand langs wil zijn de mensen niet zo vriendelijk, Ik vraag dan maar of ze het soms liever zelf aan de hond willen vragen…… Dan zijn ze ineens poeslief. Niet dat de hond dan uit zichzelf aan de kant gaat…. maar die reageert wel op een voor die passagier onmerkbaar commando van mij.  

Reageer