Een weekje treinen rond Rotterdam

  • 24 August 2023
  • 10 reacties
  • 347 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Gefeliciteerd, je bent ontslagen

17 augustus. Door een voorwerp in de bovenleiding is er vertraging en rijden er minder treinen tussen Rotterdam Centraal en Gouda. Je komt te laat op je werk. 19 augustus. Werkzaamheden tussen Rotterdam en Gouda. Extra reistijd. Je komt te laat voor je voetbalwedstrijd. 20 augustus. Geen treinen tussen Rotterdam en Gouda. Je zou naar oma gaan, maar dat lukt nu niet. Later hoor je dat het de laatste kans was want nu is oma dood. 22 augustus. Den Haag - Rotterdam; Leiden - Rotterdam: door een seinstoring rijden er veel minder treinen tussen Den Haag HS en Schiedam Centrum. Je komt te laat op je werk. 23 augustus. Den Haag - Rotterdam; Rotterdam - Gouda: door een stroomstoring rijden er geen treinen tussen Rotterdam Centraal en Gouda, Schiedam Centrum en Rotterdam Centraal en tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal. Je denkt: goh laat ik maar even wachten, beter te laat dan helemaal niet op m'n werk. Later op 23 augustus. Geen treinen van en naar Rotterdam Centraal door een tweede stroomstoring. Je werkgever heeft er inmiddels genoeg van. 24 augustus. Den Haag - Rotterdam; Leiden - Rotterdam: door een seinstoring rijden er geen treinen tussen Delft Campus en Schiedam Centrum. Rotterdam - Dordrecht: door een seinstoring rijden er minder Intercity's tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht. Gefeliciteerd je bent ontslagen!

Stel he, je werkt bij de NS of ProRail, in of rond Rotterdam. Ga je dan met de auto naar je werk om er maar zeker van te zijn dat je er überhaupt komt?

 

Bron: https://www.geenstijl.nl/5172200/een-weekje-treinen-rond-rotterdam/


10 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ik kwam ook o.a. deze tweet tegen op het x-kanaal van NS. Veel reacties ook daaronder. De reiziger is inmiddels helemaal klaar met NS/Prorail daar. Gisteren heeft een aannemer dus een kabel gesloopt waardoor er weer 5 uur geen treinen reden vanaf Rotterdam. Vandaag dus ook weer een seinstoring. 

NS reageert ook zo langzamerhand steeds minder want er valt bij zoveel onkunde ook haast niet meer te reageren. Overigens werd gisteren gesteld dat het om een stroomstoring gaat. Als een aannemer een kabel stuk trekt is het gevolg een stroomstoring maar de oorzaak is toch echt de aannmer die een kabel stuk trekt.

 

Reputatie 7
Badge +3

Waar zouden we zijn zonder de trein?

In ieder geval niet gestrand op een station. 😁

Reputatie 7

Juist omdat mijn werk niet van zo’n vrijblijvende aard is, dat ik kan aankomen en vertrekken op de momenten dat het NS schikt - al dan niet door toedoen van ProRail of wie dan ook - neem ik voortaan de auto. 

En ja, ik sta regelmatig even stil vanwege een file. Maar, omdat die file’s nu eenmaal voorspelbaarder zijn dan de dienstregeling van de NS, ben ik vrijwel altijd op tijd 🤭

Reputatie 6

Het is onvoorstelbaar hoeveel er weer wordt aangeprutst door Prorail. Afgelopen maandag de hele dag geen treinverkeer tussen Weert en Roermond door “uitloop van werkzaamheden”. Straks vijf weken lang geen treinen die stoppen in Zevenbergen en Oudenbosch omdat eerder uitgevoerde werkzaamheden niet goed zijn uitgevoerd. Hoe lang wordt dit nog getolereerd?

Badge +3

GeenStijl en Dumpert en zo natuurlijk heerlijk overdreven…

Maar ja, wanneer gaat er ‘godbetert’ of in naam van Allah الله of Boeddha of zo iets veranderen?

We bidden ons suf maar er gebeurt helemaal niets!

En nu is oma ook nog dood [dus] schaam je NS/ProRail! 😥

Badge +3

Waar zouden we zijn zonder de trein?

In ieder geval niet gestrand op een station. 😁

In die video hoor ik toch echt een sample van https://www.youtube.com/watch?v=-VCqAjYO3NM (met wat ov-beelden)

Dus ja, dan bij geen trein toch maar BTM of zo (tegenwoordig ook via de NS Reisplanner) 🤣

Zonder merkbare verbeteringen (handje boven het hoofd van de politiek nog even) gaat de NS er uiteindelijk aan. Geen kristallen bol voor nodig, maar tot die tijd behelpen.

(off-topic) Zag Pier Eringa al klem zitten bij Omroep Max. Die ziet duizenden zorgmedewerkers uitstromen naar elders omdat ze simpelweg ‘niet krijgen wat ze verdienen’.

Heb geen directe link… oh wacht toch wel https://www.npostart.nl//23-08-2023/POMS_BV_20074452

Reputatie 7
Badge +3

Waar zouden we zijn zonder de trein?

In ieder geval niet gestrand op een station. 😁

In die video hoor ik toch echt een sample van https://www.youtube.com/watch?v=-VCqAjYO3NM

De muziek in de reclame doet me ook heel erg denken aan Flashdance

Dus ja, dan toch maar BTM of zo (tegenwoordig ook via de NS Reisplanner) 🤣

Doe mij, als het qua afstand te doen is, de fiets. Verder omdat ik toch niet meer hoef te forenzen zo min mogelijk de trein. 

Badge +3

Jaa, die boze Flashdance clips en zo. Ga wel fietsen of zo 😍

Overduidelijk die overeenkomst met ballet ook!

Voorgaande reactie (off-topic natuurlijk) nog wat aangevuld.

Waar zouden we zijn zonder de trein? Nou ja, liefst op de fiets dus (of een deelauto).. 🤣

Wie die (oude) NS reclame gemaakt heeft verdient een medaille voor de ‘music score’.

Badge +3

Och ja waarom niet…. Voor de ieniemienie treintjes in de spits (de volgende is langer hoor, check vooral de Reisplanner!) https://www.youtube.com/watch?v=js26xzhZdDk 😥

Badge +3

Pier Eringa (voorheen ProRail) “als het eenvoudig zou zijn was het wel opgelost!”

Tja… Met zo’n mentaliteit kom je overal wel mee weg (daarna functie elders, simpel toch)?

Zeg dan gewoon wat het probleem is. Een Koolmees als HC mee in een trein vinden reizigers misschien leuk (Roger van Boxtel deed dat ook soms), maar lost bijzonder weinig op. 😴

Anekdote, ik zat ooit (een eeuw geleden naar mijn beleving) eens op een klapstoeltje op ‘het balkon’ in een trein naast Mark Rutte. Had achteraf gezien wel wat serieuzer vragen willen stellen eigenlijk!

Op dat moment gewoon een praatje over het weer en zo. Hoi en doei eigenlijk, maar dat hij moest zitten op een klapstoeltje vond hij (toen) geen probleem. 🤣

Reageer