beantwoord

Erg vaak 2e klas reizigers in 1e klas

  • 5 September 2023
  • 27 reacties
  • 1762 Bekeken


Toon eerste bericht

27 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat er steeds meer 1ste klas wordt gereist is dat de NS simpelweg te kort materieel inzet en veel te veel 1ste klas zitplaatsen heeft. 80% van 1ste klas kan worden opgeheven. En die 1ste klas laat die dan zover mogelijk achterin zijn.

Dat er te veel zitplaatsen in de 1e klas zijn tov 2e klas zitplaatsen geven veel mensen als excuus aan om met 2e klas kaartje 1e klas te gaan zitten.

Net als groepjes vinden dat zij in de stiltecoupe mogen praten als ze niet bij elkaar elders kunnen zitten.

 

Reputatie 7
Badge +2

Zo gek veel keuze aan 1e klas plaatsen heb je anders niet, zeker sinds ze vol verstekelingen zitten die vinden dat ze niet naast iemand kunnen zitten. Dat laatste is echt een restant van Corona nog: ik zie in de bus ook steeds dat eerst alle rijen vullen met één persoon (aan het raam) en pas als die vol zijn gaan mensen naast iemand zitten.

Maar ja, de reden waarom ik ooit een 1e klas WeekendVrij genomen heb was dat NS ook in 2017 al niet in staat was fatsoenlijke capaciteit in het weekend te bieden. Vanuit Amersfoort was het toen al doordeweeks in de spits makkelijker een plekje in de 2e klasse te vinden dan in het weekend. Dus met de stelling van te weinig materieel door @huibf ga ik wel mee. Met teveel 1e klas niet, al hangt dat heel erg van het materieel af.

 

Reageer