beantwoord

Erg vaak 2e klas reizigers in 1e klas

  • 5 September 2023
  • 27 reacties
  • 1449 Bekeken

Ik was benieuwd wanneer de NS eindelijk eens gaat optreden tegen 2e klas reizigers in 1e klas. Je betaald fors meer maar ondertussen gaan velen die geen plek kunnen vinden in 2e klas in 1e klas zitten waardoor er geen plek meer over is voor wie er wel voor betaald. Vind sowieso dat er maar erg weinig controle is want vaak verdwijnen de conducteurs achter de deur en zie je ze niet weer. 

icon

Beste antwoord door MoDe 5 September 2023, 14:45

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7

Zo gek veel keuze aan 1e klas plaatsen heb je anders niet, zeker sinds ze vol verstekelingen zitten die vinden dat ze niet naast iemand kunnen zitten. Dat laatste is echt een restant van Corona nog: ik zie in de bus ook steeds dat eerst alle rijen vullen met één persoon (aan het raam) en pas als die vol zijn gaan mensen naast iemand zitten. ​​​

Dat is toch altijd al zo geweest? Niemand gaat naast een onbekende in de bus of trein zitten als er ergens anders nog vrije "rijtjes" zijn. De ander zou eens denken dat je iets van hem of haar moet of wilt, want waarom ga jij pal naast mij zitten terwijl er hierachter nog twee stoelen naast elkaar vrij zijn? Pas als de ruimere plekken op zijn, is het "geaccepteerd" om direct naast een onbekende te gaan zitten. 

In de "viertjes" in de trein gaan twee mensen die elkaar niet kennen ook nooit direct naast elkaar zitten, altijd eerst tegenover elkaar en dan vaak nog het liefst schuin tegenover elkaar. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan me ook niet anders herinneren dan dat mensen pas naast elkaar gaan zitten als alle opties zijn uitgeput. Of dat ze in de bus aangeven dat ze graag dicht bij de uitgang willen zitten omdat ze maar een paar haltes meereizen. Verder zijn er natuurlijk rare mensen die het een sport vinden om anderen te irriteren. Ik had ooit een collega die vol trots vertelde dat hij in een bijna lege coupé altijd tegenover iemand in een vierpersoons zitje ging zitten.

Vandaag was de score qua controle der vervoerbewijzen 1 op 8. Alleen in de ICD tussen Schiphol en Rotterdam controle gehad. (Trein vertrok met een paar minuten vertraging omdat de machinist de deuren maar niet ontgrendelde na aankomst op Schiphol. Een aparte ervaring.)  

In totaal met 8 treinen van NS gereisd op mijn dagtrip naar Zeeland. De eerste keuzedag 1e klas is me uitstekend bevallen.

Reageer