beantwoord

fiets gehele dag in de trein

  • 6 July 2022
  • 2 reacties
  • 160 Bekeken

Graag zou ik willen vragen om de maanden dag de fiets de gehéle dag mee kan in de trein uit te breiden naar mei-juni-juli-augustus-september. Er fietsen sinds de Coronatijd  steeds meer mensen en vanaf een bepaalde leeftijd kiezen mensen er ook voor om buiten het hoogseizoen op vakantie te gaan. Had zelf recent een fietsvakantie in Zuid-Limburg en hoe frustrerend is het dan dat je op de terugreis die 4 uur duurt, niet van 16.00-18.30u met de fiets  in de trein mag, dus vanuit Kerkrade  pas 23.08u met de trein in Borne bent 🙈 Hoor hier echt meer mensen over, dat er totaal geen rekening wordt gehouden met fietsvakanties 55+ buiten het hoogseizoen 😏 

Ben benieuwd naar uw besluit hier in !

Vrgr.

Henriëtte Pisano

hmcpisano@gmail.com 

icon

Beste antwoord door Momo 6 July 2022, 15:46

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De reden dat een fiets de hele dag mee mag in juli en augustus is dat het dan rustiger is tijdens de spitsuren vanwege de vakantieperiode van studenten/scholieren en veel werkenden. In mei, juni en september is dat niet het geval en leveren fietsen tijdens de spits gewoon teveel hinder op. 

Goedenavond Jetje59 en welkom op de NS Community!

Ik snap inderdaad je suggestie, maar sluit mij volledig aan bij wat Momo zegt. Ik vrees dat dit inderdaad niet te bewerkstelligen is ivm de drukte in de treinen in de maanden mei, juni en september. Ik heb het wel voor je als suggestie doorgezet, maar ik vrees dus voor de haalbaarheid van jouw plan. 

Reageer