beantwoord

fiets in de trein

  • 29 April 2022
  • 8 reacties
  • 290 Bekeken

Goedemorgen, ik wil vandaag graag reizen met mijn fiets in de trein. Ik wil graag van Amersfoort naar Zwolle rond 12 uur smiddags. Alleen krijg ik te zien dat er geen fiets plaatsen beschikbaar zijn. Ik vraag me af hoe dit werkt want ik krijg dit bij elke reis te zien. Kunt u mij misschien helpen?

icon

Beste antwoord door Momo 29 April 2022, 09:14

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dit is slechts een van de vele, vele ´´bugs´ of niet kloppende info op de site. Zelfde vraag is al meerdere malen hier gesteld en antw is steeds: niets van aantrekken, kaartje kopen (voor U+fiets dus) en gaan. Er is en blijft altijd kans dat het fietsen hok vol is-met andere rijwielen dan wel zich beslist niet willende verplaatsende reizigers.

Het schijnt een restant te zijn van vorig jaar compleet mislukt experiment in drukkere zomertijd om dit fietsvervoer enigszins te reguleren-voorbijgaand een gegeven dat NLers zich dat dus al helemaal niet zullen laten welgevallen

Reputatie 7
Badge +3

Aanmelden van een fiets kan niet meer sinds enkele weken. Alleen heeft NS het veld waar je via de reisplanner het aantal open fietsplekken kunt zien en je je fiets zou moeten aanmelden niet verwijderd. Dit is al de zoveelste melding hiervan. Kan NS eens dat veld weghalen om verwarring hierover te voorkomen?

Reputatie 7
Badge +1

Dit is slechts een van de vele, vele ´´bugs´ of niet kloppende info op de site. Zelfde vraag is al meerdere malen hier gesteld en antw is steeds: niets van aantrekken, kaartje kopen (voor U+fiets dus) en gaan. Er is en blijft altijd kans dat het fietsen hok vol is-met andere rijwielen dan wel zich beslist niet willende verplaatsende reizigers.

Het schijnt een restant te zijn van vorig jaar compleet mislukt experiment in drukkere zomertijd om dit fietsvervoer enigszins te reguleren-voorbijgaand een gegeven dat NLers zich dat dus al helemaal niet zullen laten welgevallen

 

Als je één en ander wil reguleren, zal je ook het personeel de instructies moeten geven om één en ander te faciliteren. NS heeft dat vorig jaar compleet nagelaten. De conducteurs verstopte zich natuurlijk ook vanwege corona. Dit was allemaal vooraf aangegeven door diverse forumleden. NS was echter behoorlijk eigenwijs en heeft dit niet uitvoerbare plan toch doorgezet met de voorspelbare resultaten.

 

Ondertussen ben ik het met @Momo eens dat dit weer behoorlijk lang duurt. Graag oplossen NS!   

Reputatie 7
Badge +3

Gelukkig is de pilot fietsreserveren afgelopen en is er dit jaar geen vervolg. Maar daarmee is niet gezegd dat NS niet volgend jaar of later weer eens begint met fietsreserveren. Dat NS het dit jaar niet doet is blijkbaar vooral te wijten aan het gebrek aan tijd en menskracht

NS heeft u onlangs in de Locov-vergadering geïnformeerd dat NS in 2022 geen vervolg aan de pilot fietsreservering zal geven. De wenselijke verbeteringen voor een eventueel vervolg kosten tijd en menskracht. Dit terwijl NS momenteel ook een belangrijke uitdaging heeft om de reiziger terug in de trein te krijgen in relatie tot de corona-situatie. De komende tijd ligt de focus op het terugwinnen van de reiziger in de trein.

Na afloop van de pilot vorig jaar september was er geen sprake meer van verplicht reserveren maar was het wel mogelijk vrijwillig de fiets aan te melden. Dat fiets aanmelden kan nu dus niet meer. Zolang dit aanmelding niet meer kan zou je ook het veld wat daarvoor bestemd was niet meer moeten zien. 

Reputatie 7
Badge +3

Vrijdag 29 april, via Twitter aangegeven dat de melding over het onbruikbare fietsaanmeldveld intern wordt doorgezet. 

 

Jammer dat je hier geen poll kunt aanmaken. Had wel zin in een poll hoe snel dit aangepast zal zijn.

  1. Binnen een week
  2. Binnen een maand
  3. Binnen een half jaar
  4. Niet, het blijft gewoon staan tot volgend jaar wanneer NS weer overgaat tot verplicht fiets reserveren.

 

Reputatie 7
Badge +1

Vrijdag 29 april, via Twitter aangegeven dat de melding over het onbruikbare fietsaanmeldveld intern wordt doorgezet. 

 

Jammer dat je hier geen poll kunt aanmaken. Had wel zin in een poll hoe snel dit aangepast zal zijn.

  1. Binnen een week
  2. Binnen een maand
  3. Binnen een half jaar
  4. Niet, het blijft gewoon staan tot volgend jaar wanneer NS weer overgaat tot verplicht fiets reserveren.

 

 

Optie D

Reputatie 7
Badge +3

Wat negatief Henk 😁 Maar het zou zomaar kunnen. 

Er is trouwens geen prijs te winnen met het juiste antwoord. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat was het verkeerde antwoord Henk, het is zo te zien C geworden, het fietsveld is weg. 

 

Reageer