beantwoord

Fiets in intercity

  • 2 September 2022
  • 4 reacties
  • 138 Bekeken

Mag mijn racefiets mee in een intercity.

en is een intercity anders als de intercity direct, want in een intercity direct mag geen fiets mee volgens mij.

Als het intercity direct is staat dit toch aangegeven in de reisplanner.

Nu staat er alleen van Rotterdam centraal naar Utrecht -  Intercity

 

icon

Beste antwoord door iMark 2 September 2022, 19:10

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

In beide treinen mag een fiets tegen betaling en op de toegestane tijdstippen worden meegenomen.

Wanneer de reisplanner aangeeft dat er 0 plekken zijn om je fiets aan te melden kun je dat verder vergeten. Het aanmelden van fietsen was vorig jaar een mislukte proef maar NS komt er maar niet aan toe om de onzinmeldingen te verwijderen.

Alle informatie over het meenemen van een fiets en het kopen van een Fietskaart Dal vind je op https://www.ns.nl/reisinformatie/fiets-in-de-trein.html.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Fietsen kunnen mee in alle intercity’s, dus ook de IC direct (en de treinen van naar Brussel).

Uitzondering is volgens mij de IC Berlijn (in de zomermaanden?), dan is het alleen mogelijk bij een internationale reis en heb je een reservering nodig.

Reputatie 7
Badge +3

Het aanmelden van fietsen was vorig jaar een mislukte proef maar NS komt er maar niet aan toe om de onzinmeldingen te verwijderen.

Uit de reisplanner op de website is dit al wel verwijderd maar het staat nog wel in de app. Dat was, zoals gemeld door moderator Laura NS, door andere prioriteiten even laten liggen, maar ze zouden er wel snel wat tijd voor vrij maken. Dat was 2 maanden geleden. Wat is “snel” in de ogen van NS?

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik had bewust “wanneer de reisplanner aangeeft” geschreven omdat het uiteraard niet van toepassing is wanneer de reisplanner het niet meer aangeeft en de laatste aanpassing in de app eindelijk is uitgevoerd.

NS is wel in staat om regenboogkleuren op informatieschermen te zetten. NS en prioriteiten. Tja.

Style over substance. De ziekte van deze tijd.

Reageer