Fiets mee wisselen van vervoerder | NS Community
beantwoord

Fiets mee wisselen van vervoerder

  • 16 May 2022
  • 6 reacties
  • 926 Bekeken

Hallo, als ik een fiets meeneem in de NS trein. Mag ik dan ook overstappen naar Arriva met het fiets-treinkaartje?

icon

Beste antwoord door Momo 16 May 2022, 21:24

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ja, ook in Arriva treinen mag de fiets mee. Uiteraard wel met een fietskaartje en alleen in de daluren.

Ja, ook in Arriva treinen mag de fiets mee. Uiteraard wel met een fietskaartje en alleen in de daluren.

Met hetzelfde fietskaartje dus? (niet 2 verschillende fietskaartjes bedoel ik...)

Reputatie 7
Badge +3

Met het fietskaartje wat je bij NS koopt mag je fiets ook mee in de Arriva trein. Andersom niet (de Arriva fietskaart is goedkoper).

Badge +3

Arriva automaten hebben ook fietskaartjes die geldig zijn bij NS (€ 7,50).

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben niet bekend met de Arriva automaten, ging even uit wat er op de Arriva site staat. De link voor de NS fietskaart verwijst naar de NS website, dus blijkbaar is een landelijke fietskaart niet via de website van Arriva zelf te koop. 

Maar TS begint de reis met een NS trein en koopt het kaartje dus niet bij een Arriva automaat.

Badge +3

Dan is het sowieso geldig. Arriva had tijdens de coronacrisis ook gewoon fietskaartjes (landelijk) terwijl NS automaten die niet verkochten, vandaar dat ik het weet.

Het Arriva only fietskaartje voor € 4,00 is nieuw voor me.

Reageer