beantwoord

fiets meenemen

  • 20 April 2022
  • 6 reacties
  • 470 Bekeken

Bij het aanmelden van mijn treinreis krijg - ongeacht het traject - de melding dat er geen fietsplekken zijn en dat ik maar een andere trein moet proberen. Is dit een foutje in het aanmeldsteem of heeft NS stilletjes besloten om voortaan geen fietsen meer te vervoeren?

icon

Beste antwoord door Thom 20 April 2022, 12:05

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Aanmelden is niet meer verplicht. Blijkbaar heeft NS stilletjes besloten om dat niet bekend te maken 😉

Reputatie 7
Badge +4

U gaat gewoon naar het station, en neemt uw fiets mee. Een fietskaartje kopen, op de juiste plek in de trein neerzetten en wat is nog van belang? De fiets moet voor de spits de trein weer uit.

Reputatie 7
Badge +3

Aanmelden is niet meer verplicht. Blijkbaar heeft NS stilletjes besloten om dat niet bekend te maken 😉

Aanmelden (of reserveren zoals NS het noemde) van een fiets was alleen verplicht van 10 juli tot en met 15 september vorig jaar. Het is dus niet zo dat NS stilletjes heeft besloten dat het niet meer verplicht is, die einddatum van 15 september was gewoon aan het begin al bekend. En in februari werd al bekend dat er dit jaar geen vervolg komt op de pilot fietsreserveren. Wel is de mogelijkheid tot aanmelden (vrijwillig, dus niet verplicht) opeens zonder verdere info verdwenen. Kan NS dan nog wel even het veld waar je het aantal fietsen zou moeten aanmelden weghalen? Want zoals het nu is zorgt het alleen maar voor verwarring.

 

Bij het aanmelden van mijn treinreis krijg - ongeacht het traject - de melding dat er geen fietsplekken zijn en dat ik maar een andere trein moet proberen. Is dit een foutje in het aanmeldsteem of heeft NS stilletjes besloten om voortaan geen fietsen meer te vervoeren?

Kan NS dan wel de melding in de app weghalen dat er geen fietsplekken beschikbaar zijn (op wrlke reis dan ook). Dat is best verwarrend. 

Reputatie 7
Badge +4

Dat had eigenlijk al lang gebeurd moeten zijn.

 

Bedenk wel dat dit geen beleidsforum van NS is, en de huidige moderatoren  veel minder ingang hebben dan vroeger binnen de NS-organisatie.

 

Ik heb aangemeld dat dit de situatie is, en dat het wenselijk is dit te verwijderen. Ik kan me goed voorstellen dat dit voor verwarring zorgt.

Reageer