beantwoord

Fiets meenemen


Mag ik mijn fiets meenemen met de trein om 06.30uur van Middelburg naar Den Haag HS en stap dan 07.30uur uit. 

Mag ik dan mijn fiets in de trein meenemen? 

 

 

icon

Beste antwoord door MoDe 4 April 2023, 10:12

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Nee, want de reis vindt in de spits plaats. Op zaterdag, zondag en feestdagen mag je wel je fiets meenemen.

Ok dank. Ik dacht om 05.45 instappen in de trein is de spits nog niet begonnen. 

Reputatie 7
Badge +3

Ok dank. Ik dacht om 05.45 instappen in de trein is de spits nog niet begonnen. 

Je mag om 5.45 uur instappen met jouw fiets. De fiets moet echter om 6.30 uur uit de trein zijn op doordeweekse dagen en mag na 9 uur weer mee.

Ok, duidelijk, dank. Dan wordt het niets om de fiets vanuit Middelburg naar Den Haag mee te nemen. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Bron: https://www.ns.nl/producten/onbeperkt-reizen/p/fietskaart-dal

Hoe kan ik zien op t perron waar de plek voor de fiets is? Ik moet zoeken.
Om er vervolgens achter te komen dat andere passagiers die plek hebben bezet met gewone bagage. 

Reputatie 7
Badge +3

Hoe kan ik zien op t perron waar de plek voor de fiets is? Ik moet zoeken.
Om er vervolgens achter te komen dat andere passagiers die plek hebben bezet met gewone bagage. 

Als er alleen een fietslogo staat, dan mag er geen bagage staan. Je vragen de bagage weg te halen. Er zijn ook plaatsen met bagage-en fietslogo. Daar mag de bagage wel staan en heb je pech, als er geen plek meer is voor de fiets.

Kon je wel mee?

Reputatie 7
Badge +3

Hoe kan ik zien op t perron waar de plek voor de fiets is?

Da's nog niet zo eenvoudig. Dan moet je weten wat voor trein er rijdt, hoe lang die is en waar in dat treintype de fietsplekken zich bevinden. Dit kun je opzoeken op sites als treinposities.nl. Daarnaast moet je ook nog weten waar de trein precies gaat stoppen. Dat kun je weer zien aan de blauwe 'bakborden' langs het perron. En dan moet de machinist ook nog z'n werk goed doen 😉

Als de trein er al staat, kun je het zoals MoDe aangeeft, zien aan de fietslogo's aan de buitenkant van de trein.

Mag ik vandaag, 27 augustus 2023 mijn fiets in de trein meenemen van Station Maastricht naar Breda?

Reputatie 7
Badge +1

Mag ik vandaag, 27 augustus 2023 mijn fiets in de trein meenemen van Station Maastricht naar Breda?

ja dat mag. Er is vandaag alleen een beperking richting Zandvoort. Je moet natuurlijk wel in het bezit zijn van een fietskaartje. 

Reputatie 7
Badge +3

Mag ik vandaag, 27 augustus 2023 mijn fiets in de trein meenemen van Station Maastricht naar Breda?

Hou rekening met drukte. Gisteren  konden verschillende fietsen niet mee.

Reageer