beantwoord

fietskaart kind 4 jaar

  • 8 August 2022
  • 4 reacties
  • 168 Bekeken

Mijn kind van 4 jaar mag gratis meereizen, mag zij ook gratis haar fiets meenemen? Of moet ik daarvoor wel een fietskaart kopen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 8 August 2022, 20:38

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Niemand mag gratis een fiets meenemen. Voor elke fiets is een Fietskaart Dal nodig.

Reputatie 7
Badge +4

Uw kind van vier mag niet gratis meereizen. Dat is tot en met drie jaar. U kunt voor uw kleuter wel een heel goedkoop kaartje kopen, de Railrunner voor €2,50, en dat is een dagkaart kind zonder beperkingen. Als u de kleine vaker meeneemt, dan kan een Kidsvrijabonnement uit. Het abonnement is gratis maar u moet wel voor €7,50 een persoonlijke ov-chipkaart aanschaffen. Uw kind kan dan wel gratis meereizen tot en met elf jaar. Een enorm goed aanbod.

Zonder kaartje voor een persoon mag uw kind geen fiets meenemen, met een Railrunner echter wel. Het fietskaartje is niet gratis, de reis van uw kind ook niet,  en moet worden aangeschaft.

Badge +3

De openingspost suggereert al Kids Vrij (gratis meereizen voor een 4-jarige).

Een (kinder)fiets mag niet gratis mee helaas, een vouwfiets wel want dat telt als handbagage.

De Dagkaart Fiets kan volgens mij wel op de ov-chipkaart van een kind geladen worden, anders is het goedkoper om die als e-ticket (€ 7,50) te bestellen, want alle eenmalige chipkaartjes uit een automaat kosten tegenwoordig 1 euro meer.

Reputatie 7
Badge +4

Op de kaart gezet kost het inderdaad €7,50 en is er geen opslag, ook al komt het uit de automaat. 

Drie uur en 52 minuten, pfff. Naar Gouda was er nog een half uur bijgekomen.Maar dat is off-topic.

Reageer