Skip to main content

Op zondag 29 september geprobeerd een fiets te vervoeren in de trein. Eerst een fietsdagkaart Dal op de OV Chipkaart zetten. Kan alleen aan de stadszijde van het station Middelburg, aan de andere zijde is geen automaat! Daarna inchecken bij een paaltje. Vervolgens de lift naar beneden vanaf spoor 1 naar het tunneltje. Wat bleek? De lift naar boven naar spoor 2 was buiten werking! Dus maar ca. 500 meter omgefietst om via het P+R terrein naar spoor 2 te kunnen komen. Toen ik daar aan kwam fietsen hoorde ik op afstand de stations omroep: Trein naar Roosendaal vertrekt vanaf het andere spoor, 1, dus de stadszijde! Dus weer omfietsen, nu over de nabij gelegen overweg om weer aan de stadszijde van het station te komen! Het is gelukt en ik kon de trein van 19.29 uur nog halen. Mogelijk heeft die spoorwijziging te maken met de overwegstoring bij Souburg waarvoor men een tijdelijke noodoplossing had geregeld. Gelukkig reed de trein door naar Tilburg, zodat de moeilijke overstap in Roosendaal mij bespaard bleef. In Tilburg overgestapt op de ICNG naar Eindhoven, de ingang voor fietsen bevond zich helemaal vooraan in het treinstel, dus snel lopen met de fiets om op tijd in de trein te kunnen stappen.

Uiteindelijk is het allemaal gelukt.

Enkele tips: NS zou op de borden kunnen zetten dat ALLE treinen in Middelburg van spoor 1 vertrekken, dat bespaart een heleboel geloop.

Als er nog een fietser een fiets wil vervoeren, vraag als reiziger dan aan die fietser waar hij uit de trein gaat. Gaat hij er later uit dan jou, plaats dan je fiets voor zijn fiets, anders achter zijn fiets!

Eerst een fietsdagkaart Dal op de OV Chipkaart zetten.

Dat kan misschien nog met een kaart op saldo (bij een automaat) @Momo is de expert.

En anders dus maar als e-ticket, of de automaat spuugt een chipkaartje uit voor 1 euro extra.


Enkele tips: NS zou op de borden kunnen zetten dat ALLE treinen in Middelburg van spoor 1 vertrekken, dat bespaart een heleboel geloop.

Dat is ook gedaan, er is geen 1 trein vertrokken van spoor 2 en op de informatieborden bij de ingang stonden ze allemaal op spoor 1.

 

Trouwens wel een kunstje want de trein naar Vlissingen en de trein richting Zwolle vertrekken allebij om ongeveer dezelfde tijd. 1 van die 2 zal dus elke keer voorrang moeten hebben gekregen, dan gok ik de trein richting Zwolle want met die trein heb je nog overstappen die er gehaald moeten worden.


Hebben de trappen op station Middelburg trouwens niet zo'n wielrandje naast de trappen? Handig als je naar boven moet met fiets.

Of het daadwerkelijk bedoeld is voor de fiets weet ik niet, maar wel heeel handig.

Oh nee dat was Goes 🙈.


Nee. En er is geen kaartautomaat aan de achterzijde van het station van Middelburg. Niet handig als je vanaf Middelburg zuid richting Roosendaal, normaal van spoor 2 gaat. Als je dan de kaartautomaat nodig hebt, moet je 2x door het tunneltje en 2x de lift bij spoor 1 gebruiken als je slechter ter been bent.


Nee. En er is geen kaartautomaat aan de achterzijde van het station van Middelburg. Niet handig als je vanaf Middelburg zuid richting Roosendaal, normaal van spoor 2 gaat. Als je dan de kaartautomaat nodig hebt, moet je 2x door het tunneltje en 2x de lift bij spoor 1 gebruiken als je slechter ter been bent.

Ja het is vrij onhandig maar de meeste mensen lopen sowieso via de voorzijde van het station en je ziet de kaart automaat zodra je de trap op loopt / lift uit loopt op perron 2 zou je van de kant van Dauwendaele komen, dus dan kan je weer naar beneden als je er niet van af weet 🙈.

 

Ik denk eerlijk gezegd niet dat een automaat op perron 2 vaak genoeg gebruikt zal worden…

 

Wat trouwens wel handig lijkt in mijn optiek is een loopbrug van de P+R naar de fietsenstalling bij de LUL gebouwen aan de voorzijde van de station. Ik zie vaak genoeg mensen rennen wanneer de overweg gaat rinkelen en het is toch wel een eindje... 😅 Misschien dat dit meegenomen kan worden wanneer het stationsgebouw hersteld zal worden?!


Reageer