Flauwvallende reizigers en bomvolle treinen

  • 24 November 2023
  • 19 reacties
  • 442 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Op Rijnmond nieuws staat een behoorlijk lang artikel over de vele storingen met de IC Direct. Rover en Voorbeterov hebben NS dringend verzocht om de toeslag op de trein te laten vervallen zolang de prestaties op deze lijn zo bedroevend zijn. 

Het hele artikel kunt u hier lezen. (is vrij beschikbaar)

https://www.rijnmond.nl/nieuws/1737093/flauwvallende-reizigers-en-bomvolle-treinen-het-regent-klachten-over-intercity-direct


19 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat is binnenkort natuurlijk allemaal verleden tijd, want “Onze focus ligt dan nu ook absoluut op verbetering.” 😀

Op Rijnmond nieuws staat een behoorlijk lang artikel over de vele storingen met de IC Direct. Rover en Voorbeterov hebben NS dringend verzocht om de toeslag op de trein te laten vervallen zolang de prestaties op deze lijn zo bedroevend zijn. 

Als je de toeslag laat vervallen wordt het nog drukker. Het wordt tijd dat Alstom nu eindelijk gaat zorgen dat ze de problemen met ICNG oplossen.

 

Reputatie 7

In die drukke treinen vraagt niemand naar een toeslag. Hordes mensen reizen dan (denk ik) ook gewoon zonder toeslag. Ik heb nu al verschillende keren met ICNG tussen Rotterdam en Schiphol gereisd, maar nog geen controle gezien.

Eigenlijk is het allemaal beschamend dat het zo loopt. Sowieso zijn er veel te weinig zitplekken in de ICNG. Als de vorige dan ook nog eens uitvalt, kan je wel nagaan hoe het er dan uitziet. ICNG Eindhoven - Den Haag: trein komt regelmatig al helemaal vol binnen in Breda en dan moeten er nog veel mensen bij.

Ik hoop op spoedige verbetering.

 

Reputatie 7
Badge +3

Mensen stappen zelf in een wat ze een bomvolle trein noemen en moeten dan achteraf niet klagen over flauwvallende mensen.

Ik weet dat mensen meestal wegens op tijd moeten zijn, maar als je dit regelmatig meemaakt op dezelfde tijden dan pas je toch je vertrektijd aan?

Reputatie 7
Badge +1

Mensen stappen zelf in een wat ze een bomvolle trein noemen en moeten dan achteraf niet klagen over flauwvallende mensen.

Ik weet dat mensen meestal wegens op tijd moeten zijn, maar als je dit regelmatig meemaakt op dezelfde tijden dan pas je toch je vertrektijd aan?

Oh dus jij zou elke dag vrijwillig een uur te vroeg op kantoor willen zijn omdat NS niet in staat is om goed vervoer aan te bieden?? Je vertrektijd aanpassen, kan sowieso soms niet (openingstijden kinderopvang), daarnaast loopt dit probleem door de hele spits door. Je zegt dus eigenlijk dat mensen dan maar buiten de spits moeten reizen. NS is vooraf gewaarschuwd dat de nieuwe treinen te weinig zitplaatsen hebben. Het onvermogen van NS om daar goed op te anticiperen (langere treinen) wordt inmiddels wel pijnlijk duidelijk.    

Reputatie 7
Badge +3

Mensen stappen zelf in een wat ze een bomvolle trein noemen en moeten dan achteraf niet klagen over flauwvallende mensen.

Ik weet dat mensen meestal wegens op tijd moeten zijn, maar als je dit regelmatig meemaakt op dezelfde tijden dan pas je toch je vertrektijd aan?

Merkwaardige redenering. If feite degradeer je daarmee de door NS gepubliceerde dienstregeling tot fictie. NS moet er alles aan doen om volgens de dienstregeling te rijden. Dat is wat er moet gebeuren. Niet dat mensen eerder van huis moeten omdat NS de zaakjes niet op orde heeft.

Reputatie 7
Badge +3

Mensen stappen zelf in een wat ze een bomvolle trein noemen en moeten dan achteraf niet klagen over flauwvallende mensen.

Ik weet dat mensen meestal wegens op tijd moeten zijn, maar als je dit regelmatig meemaakt op dezelfde tijden dan pas je toch je vertrektijd aan?

Oh dus jij zou elke dag vrijwillig een uur te vroeg op kantoor willen zijn omdat NS niet in staat is om goed vervoer aan te bieden?? Je vertrektijd aanpassen, kan sowieso soms niet (openingstijden kinderopvang), daarnaast loopt dit probleem door de hele spits door. Je zegt dus eigenlijk dat mensen dan maar buiten de spits moeten reizen. NS is vooraf gewaarschuwd dat de nieuwe treinen te weinig zitplaatsen hebben. Het onvermogen van NS om daar goed op te anticiperen (langere treinen) wordt inmiddels wel pijnlijk duidelijk.    

Ik heb mijn werklocaties altijd zoveel mogelijk op max. 15 km fietsafstand gekozen. En de keren dat ik tijdelijk afhankelijk van treinvervoer was, nam ik een ruime marge, maar probeerde wel zo mijn werktijden zo in te plannen dat ik buiten de spits kon reizen. Dat was die 10 jaar dat ik flexwerker was wel iets makkelijker, maar zou nu ook kunnen bij degenen die deels thuis werken. Spreek dan wat later af op kantoordagen.

Reputatie 7
Badge +3

Mensen stappen zelf in een wat ze een bomvolle trein noemen en moeten dan achteraf niet klagen over flauwvallende mensen.

Ik weet dat mensen meestal wegens op tijd moeten zijn, maar als je dit regelmatig meemaakt op dezelfde tijden dan pas je toch je vertrektijd aan?

Merkwaardige redenering. If feite degradeer je daarmee de door NS gepubliceerde dienstregeling tot fictie. NS moet er alles aan doen om volgens de dienstregeling te rijden. Dat is wat er moet gebeuren. Niet dat mensen eerder van huis moeten omdat NS de zaakjes niet op orde heeft.

Helaas is de realiteit zo dat NS de zaken niet op orde heeft. Daar kun je wel over blijven zeuren, maar je kunt ook kijken of je jouw reistijden kunt aanpassen. Of als je dat forenzen en overvolle treinen zat bent een baan dichter bij huis zoeken.

Reputatie 7
Badge +3

Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar.

 

NS is vooraf gewaarschuwd dat de nieuwe treinen te weinig zitplaatsen hebben. Het onvermogen van NS om daar goed op te anticiperen (langere treinen) wordt inmiddels wel pijnlijk duidelijk.    

In 2017 waren er al bedenkingen dat het aantal zitplaatsen in ICNG wel erg klein was. Er werd toen gezegd dat de rijtuigen korter waren en dus niet 1 op 1 met ICR vergelijkbaar waren. Bij dezelfde treinlengte (in meters) zou het aantal zitplaatsen wel vergelijkbaar zijn.

Reputatie 7
Badge +3

 

NS is vooraf gewaarschuwd dat de nieuwe treinen te weinig zitplaatsen hebben. Het onvermogen van NS om daar goed op te anticiperen (langere treinen) wordt inmiddels wel pijnlijk duidelijk.    

In 2017 waren er al bedenkingen dat het aantal zitplaatsen in ICNG wel erg klein was. Er werd toen gezegd dat de rijtuigen korter waren en dus niet 1 op 1 met ICR vergelijkbaar waren. Bij dezelfde treinlengte (in meters) zou het aantal zitplaatsen wel vergelijkbaar zijn.

Ik snap dat er minder zitplaatsen zijn en dat drukte oplevert, alleen zijn het vaak mensen die klagen over flauwvallen die zelf niet zullen uitstappen als er door treinpersoneel wordt gevraagd om vanwege drukte uit te stappen.

Zelf zie ik op stations waarbij de treinlengte wordt aangegeven dat mensen vaak bij elkaar in het midden blijven staan en zich niet verspreiden over het perron. Waardoor in het middelste stuk van de trein mensen moeten staan, maar er voor en of achterin de trein nog zitplaatsen zijn.

 

 

.

Zelf zie ik op stations waarbij de treinlengte wordt aangegeven dat mensen vaak bij elkaar in het midden blijven staan en zich niet verspreiden over het perron. Waardoor in het middelste stuk van de trein mensen moeten staan, maar er voor en of achterin de trein nog zitplaatsen zijn.

Ik denk niet dat dat op de HSL speelt waar de meeste treinen met een los treinstel van 5 of 8 bakken rijden en dus de hele trein redelijk in het midden langs het perron staat  

Reputatie 7

Zelf zie ik op stations waarbij de treinlengte wordt aangegeven dat mensen vaak bij elkaar in het midden blijven staan en zich niet verspreiden over het perron. Waardoor in het middelste stuk van de trein mensen moeten staan, maar er voor en of achterin de trein nog zitplaatsen zijn.

Nou, bij de ICNG zijn er meestal geen stoelen meer vrij hoor, ook niet achterin of helemaal voorin. Het is staan wat de klok slaat, zeker bij kortere treinen (staat dan ook in planner: "korte trein, extra druk en mogelijk vol") en upgraden naar de 1e klas heeft ook geen zin want die zit al snel ook vol, vaak ook met de bekende grijsrijders (lees: mensen die geen zin hebben om te staan).

 

Reputatie 7
Badge +1

 

NS is vooraf gewaarschuwd dat de nieuwe treinen te weinig zitplaatsen hebben. Het onvermogen van NS om daar goed op te anticiperen (langere treinen) wordt inmiddels wel pijnlijk duidelijk.    

In 2017 waren er al bedenkingen dat het aantal zitplaatsen in ICNG wel erg klein was. Er werd toen gezegd dat de rijtuigen korter waren en dus niet 1 op 1 met ICR vergelijkbaar waren. Bij dezelfde treinlengte (in meters) zou het aantal zitplaatsen wel vergelijkbaar zijn.

Ik snap dat er minder zitplaatsen zijn en dat drukte oplevert, alleen zijn het vaak mensen die klagen over flauwvallen die zelf niet zullen uitstappen als er door treinpersoneel wordt gevraagd om vanwege drukte uit te stappen.

Zelf zie ik op stations waarbij de treinlengte wordt aangegeven dat mensen vaak bij elkaar in het midden blijven staan en zich niet verspreiden over het perron. Waardoor in het middelste stuk van de trein mensen moeten staan, maar er voor en of achterin de trein nog zitplaatsen zijn.

Misschien zou je eens een keer wat minder aannames kunnen gaan doen en eens wat minder gaan reageren in topics waart je dus overduidelijk geen verstand van hebt. Ik heb het idee dat het hier meer om het reageren an sich gaat dan om een bijdrage aan het topic cq oplossing.

Reputatie 7
Badge +2

Bij de ICNG zie ik relatief veel plaatjes van defecte binnendeuren langskomen, dat helpt ook niet met spreiden nadat je eenmaal ingestapt bent.

Reputatie 7

Helaas is de realiteit zo dat NS de zaken niet op orde heeft. Daar kun je wel over blijven zeuren, maar je kunt ook kijken of je jouw reistijden kunt aanpassen. Of als je dat forenzen en overvolle treinen zat bent een baan dichter bij huis zoeken.

Dat is gewoon de omgekeerde wereld. Dan zou NS gewoon fijn zo kunnen doorgaan en jij als dikbetalende spitsklant je eigen dagelijks leven en planning maar moeten aanpassen als je ergens op tijd wilt zijn of zelfs ander werk zoeken. Het is een oplossing voor sommigen, maar niet de oplossing die het hoort te zijn. NS dient het op te lossen en de zaken op orde te hebben zodat de gewone dienstregeling netjes gereden wordt met voldoende capaciteit.

Reputatie 7
Badge +3

 

 

 

 

Misschien zou je eens een keer wat minder aannames kunnen gaan doen en eens wat minder gaan reageren in topics waart je dus overduidelijk geen verstand van hebt. Ik heb het idee dat het hier meer om het reageren an sich gaat dan om een bijdrage aan het topic cq oplossing.

Dus het is een aanname dat als ik op een trein sta te wachtenen zie dat mensen op een kluitje gaan staan en zich niet verspreiden???

De oplossing dat NS langere cq meer treinen in gaat zetten is er voorlopig niet. En blijkbaar is dat de enige oplossing die verwacht wordt?

 

Reputatie 7
Badge +1

@MoDe Dit topic gaat specifiek over de HSL. Je doet hier weer allerlei aannames die door bijvoorbeeld @Rene74 en @Daniel weerlegt worden.

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe Dit topic gaat specifiek over de HSL. Je doet hier weer allerlei aannames die door bijvoorbeeld @Rene74 en @Daniel weerlegt worden.

Klopt gaat over de HSL, maar er zijn ook alternatieven voor de HSL (buiten werkzaamheden om), die wel een langere reustijd geven. En toeslag afschaffen gaat het probleem niet oplossen.

Reageer