Skip to main content

Ik vraag me ten zeerste af waarom de me niet, net zoals vele andere instanties, voor gevonden voorwerpen fotos maakt zodat men zelf de items kan herkennen en hierop kan reageren.

 

Je kan maar tot zo ver een koffer beschrijven. Merk? Weet ik veel. Kleur? Ja blauw.... en dan? Hoe veel koffers zullen er wel niet voldoen aan die beschrijving?

 

Met een systeem waarbij er foto's online worden gezet word er veel van het werk uit de handen van het personeel van de ns gehaald en meer klanten zullen hun verloren voorwerpen terugvinden.

 

Zie ik iets over het hoofd? Dit voelt gewoon als een super inefficiënt systeem.

Hallo MaritH03 en welkom bij de NS Community.

De precieze redenen voor het kiezen van deze werkwijze moet ik je helaas schuldig blijven. Men heeft de procedure ooit zo ingericht en voor NS werkt dit het beste. Maar ik kan me je vraag goed voorstellen en vind het een goede suggestie. NS probeert altijd om service verder te verbeteren en nog beter te laten aansluiten op de behoeften van reizigers. Ik zal je feedback dan ook doorzetten.


Dat het voor NS het beste werkte is typisch een NS-argument. Of het voor de klanten/reizigers goed werkt is blijkbaar geen overweging geweest.

Zou het een idee zijn wanneer NS de 21e eeuw binnentreedt en zich aansluit bij iLost?
https://ilost.co/nl


Ik vraag me ten zeerste af waarom de me niet, net zoals vele andere instanties, voor gevonden voorwerpen fotos maakt zodat men zelf de items kan herkennen en hierop kan reageren.

 

Je kan maar tot zo ver een koffer beschrijven. Merk? Weet ik veel. Kleur? Ja blauw.... en dan? Hoe veel koffers zullen er wel niet voldoen aan die beschrijving?

 

Met een systeem waarbij er foto's online worden gezet word er veel van het werk uit de handen van het personeel van de ns gehaald en meer klanten zullen hun verloren voorwerpen terugvinden.

 

Zie ik iets over het hoofd? Dit voelt gewoon als een super inefficiënt systeem.

Ik ben het helemaal met Marit eens. Zet de foto’s van gevonden voorwerpen online! Dan komt er veel meer terug bij de eigenaar.


Onderschat zeker niet het vele werk wat daarin gaat zitten. Foto's maken, administratie, alles online zetten en vooral actueel houden.

Gevonden goed en de hele toestand er om heen van opslag, transport, administratie, inzet personeel, verzenden kost een vermogen en is zwaar verliesgevend.

En dat allemaal omdat reizigers gewoon erg slordig zijn met hun bezittingen.... 


Ik vraag me ten zeerste af waarom de me niet, net zoals vele andere instanties, voor gevonden voorwerpen fotos maakt zodat men zelf de items kan herkennen en hierop kan reageren.

 

Je kan maar tot zo ver een koffer beschrijven. Merk? Weet ik veel. Kleur? Ja blauw.... en dan? Hoe veel koffers zullen er wel niet voldoen aan die beschrijving?

 

Met een systeem waarbij er foto's online worden gezet word er veel van het werk uit de handen van het personeel van de ns gehaald en meer klanten zullen hun verloren voorwerpen terugvinden.

 

Zie ik iets over het hoofd? Dit voelt gewoon als een super inefficiënt systeem.

Ik ben het helemaal met Marit eens. Zet de foto’s van gevonden voorwerpen online! Dan komt er veel meer terug bij de eigenaar.


Weet je wel hoeveel er per dag gevonden wordt in treinen en op stations? Misschien kun jij jou aanbieden als vrijwilliger om alles op de foto te zetten en op een website? Daarbij vergroot je door foto's de kans dat spullen opgeëist gaan worden door mensen die niet de rechtmatige eigenaar zijn.


Nieuw per oktober 2024

Paraplu’s, laptops, sleutels, zomerjassen… verloren goed is een buffet van ‘all you can forget’. NS spant zich in om spullen terug te bezorgen bij de rechtmatige eigenaar. Maar de manier waarop, kan wel doeltreffender.

Er komt een nieuw systeem waarbij gebruikgemaakt wordt van foto’s welke worden gemaakt door de vinder (NS personeel), net als bij ‘verloren en gevonden goed-platform’ iLost.

Het nieuwe systeem met foto's komt vanaf oktober 2024 online.


Reageer