beantwoord

Foute informatie

  • 11 August 2023
  • 3 reacties
  • 45 Bekeken

Ik ben een uur geleden uit de trein gekomen van Bussum zuid naar Schiphol. Mijn man heeft een pas waarmee ik  samenreiskorting kan krijgen . Dit had ik geactiveerd. Maa4 aangezien je in Bussum zuid niet door pootjes hoef wist ik niet dat ik ook nog naar een incheckbalie moest. 
 

De controleur kwam eraan en ik gaf mijn pas met de mededeling dat mijn man 3 rijen achter mij zit ivm samenreiskoring. Zeg de conducteur u heeft niet ingecheckt ik was zo verrast en zei gelijk ok sorry. Gelijk erover heen u krijgt wel een boete ik die gewoon altijd betaald , heb ook  een ov kaart, vorige week nog kaartjes gekocht met mijn ns app omdat jullie een aanbieding hadden met 20 % korting.

Toen zei hij ja wij NS vergeven met het 1 maal als ze het vergeten zijn . Dan moet u straks bellen om vervolgens met het nummer van de Qr code door te geven en dat krijgt u de bekeuring niet thuis.

 

ok ik gedaan gelijk gebeld na de nodige vertraging met de trein zegt de meneer aan de telefoon nee u moet het eerst afwachten  de bekeuring en dan kunt het pas regelen.

Aangezien ik nu op vakantie ga en gewoon geen stress wilde hebben en gewoon fout geïnformeerd bent vind ik dit zo klantonvriendelijk.

 

 

vr gr

Hannie de Man

icon

Beste antwoord door Stijn NS 11 August 2023, 12:33

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik begrijp dat je samenreiskorting op jouw OV-chipkaart had gezet, maar daar niet mee ingecheckt hebt en zonder geldig vervoersbewijs in de trein zat? Als er geen poortjes zijn dan moet er bij paaltjes ingecheckt worden. Jouw ov-chipkaart weet niet uit zichzelf welke reis deze moet berekenen. De boete is terecht, maar kan als het de 1e keer is kwijtgescholden worden. Misschien kun je iemand jouw post na laten kijken en een foto laten maken van de brief met boete?

Goedemiddag 020758 en welkom bij de NS Community.

Het spijt me dat je onvolledige informatie hebt gekregen. In beide gevallen is wel de juiste informatie gegeven, maar daarbij is waarschijnlijk vergeten om te melden dat er enige verwerkingstijd is voordat onze Klantenservice je kan helpen. De boete die je in de trein hebt gekregen moet namelijk inzichtelijk zijn in het boetesysteem. Het kan even duren nadat de boete is uitgeschreven voordat dat ook werkelijk het geval is.

Je kunt het beste na dit weekend opnieuw contact op nemen. Daarvoor hoef je niet per se te bellen, dit kan ook via onze chat of door een berichtje te sturen via Social Media. Op deze pagina vind je alle details daarvan. Via het nummer onder de QR code kunnen mijn collega's de boete ook terugvinden, je hebt daar niet per se de brief voor nodig.

Reputatie 7
Badge

Vervelend voor u. Maar ik vermoed dat u zich niet vooraf heeft geïnformeerd over hoe dit werkt. 

Reageer