Hallo mensen,
Ik en een ander hadden door een mix van dingen een vrij benarde situatie, waardoor wij ervoor hebben gekozen een actie te nemen die misschien niet zo slim was achteraf, maar op dat moment heeft ons dat wel een lange tijd wachten gescheelt plus dat het absoluut niet aan ons lag tot op het moment van de keuze natuurlijk.
Hierdoor zaten wij beide als “zwartrijders” in de trein die we net aan hadden gehaald.
Vervolgens controle, wij in de tussentijd wel alles eraan gedaan om de tekortkoming van de ns/vervoerder te verhelpen, maar nog altijd zwart in de trein, niks meer aan te doen.
Bij de controle beide geen agressie getoond, ID laten zien, maar wel geprobeerd te zeggen/vragen over onze situatie en of daar niks aan gedaan kon worden. Wij waren eerlijk over wat er was gebeurd, maar Conducteur wilde er niks van weten, had geen enkel begrip en schreef gewoon de boetes uit.
Wij de volgende dag klantenservice gecontacteerd, precies in detail verteld wat er was gebeurd, en er werd gezegd dat kwijtschelden mogelijk was en dat vóóral omdat het de eerste boete was van het jaar (voor ons beide ooit). Wij hadden alleen onze boete nog niet dus paar dagen erna weer gecontacteerd, maar ineens hadden we individueel hetzelfde antwoord. Het kwam erop neer dat normaal gezien kwijtschelden wel kan, maar bij ons beide kon dit niet en de reden daarachter was er niet, maar het kon niet…
Ik begrijp hier niks van, ik weet dat het geen “recht” is, maar eerst wordt gezegd dat het kan en dan ineens kan het niet, en waarom dat zo is zeggen ze niet of er is geen reden bij gegeven ofzo? door de conducteur dan?? Ik kan alleen maar gokken, want het wordt dus niet verteld, als iemand die dit leest begrijpt hoe of wat, laat het alsjeblieft weten!
Ook wil ik melden dat wij eerlijk naar de conducteur toe waren, en de persoon in kwestie helemaal niet vriendelijk terug was. Degene had geen enkel begrip en deed alleen maar een beetje als dit gezegde, de beste stuurlui staan aan wal, wat mij laat denken dat de klantenservice daarin best ons tegemoet mag komen, wat ook eenmaal Coulance inhoudt.
Ik begrijp dat “jullie”, de community, er niet bij waren, maar dit is 100% hoe het is verlopen en daar zou ik graag van horen wat jullie erover denken.