beantwoord

Geld terug van 1e naar 2e klas bij volle trein

  • 15 January 2024
  • 7 reacties
  • 293 Bekeken

Op 2 dec 2023 zat ik in de eerste klas en was de trein zo druk dat iedereen in de 1e klas mocht en er werd omgeroepen dat je geld terug kon vragen als je een 1e klas kaart had. Dat kan ik nergens vinden.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 15 January 2024, 20:02

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Dit soort zaken moet altijd rechtstreeks met de klantenservice geregeld worden, er is geen formulier voor.

Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Dank! Had hiervoor de klantenservice aan de lijn, maar die refereerde me naar de site (geld terug bij vertraging….). Ga het nogmaals proberen.

 

Ik schrik ervan dat mijn collega in de trein had gezegd dat je je geld terug kon krijgen. Dit is niet het geval. Volgens onze voorwaarden bieden wij geen restitutie in dergelijke gevallen.

Dank voor je reactie: Dat is ook het antwoord van de klantenservice inmiddels; geen restitutie.

Wellicht goed om dit ook aan de collega’s te communiceren, zodat reizigers niet verkeerd geïnformeerd worden.

Reputatie 7
Badge +3

Helaas niet het eerste, en waarschijnlijk ook niet het laatste, voorbeeld van NS-personeel dat niet weet hoe zaken geregeld zijn m.b.t. restitutie. Ik heb ook niet de illusie dat een berichtje op deze community daar verandering in gaat brengen. Maar dit moet wel echt beter, je moet gewoon kunnen vertrouwen op het woord van het eigen personeel.

Reputatie 7
Badge +4

In principe wordt het helemaal niet vergoed. We zien het helaas wel meer dat er af en toe conducteurs zijn die geen zin hebben in het claimgedrag en dan maar wat roepen om de reiziger tevreden te stellen. Het wordt wel eens beweerd als de eerste klas wordt vrijgegeven bij grote drukte. Moderne communicatie: het is niet volledig waar, maar de reiziger is tevreden.

 Dat is verwerpelijk, maar toch. Hoe dan ook, er is geen vergoeding voor en die krijgt u ook niet. De precedentwerking is ook ongewenst. . Het zou ook volstrekt ondoenlijk zijn, hoe graag ik ook zou willen dat mensen gewoon voor de extra luxe in de eerste klas gaan betalen.

 

Ik ben voor herinvoering van de eerste klas. De huidige reiziger in de eerste klas is veelal geen lees- en werkpubliek meer.

Reputatie 5

Helaas betaal je in de sprinters niet meer voor comfort. Vind ik jammer, anders zou ik vast wel eerste klas reizen. En in treinen waar er nog wel verschil van comfort is, reis ik niet erg vaak. Bovendien wordt er niet erg veel gecontroleerd, wat de oorzaak is dat ik soms op station Santpoort-Noord niet durf de trein in te gaan, omdat een paar hangjongeren het hele kapot hebben gemaakt en op het perron staan te vechten. Waarom niet camera's of zo? 

Reageer