Skip to main content

Dit bericht is eigenlijk een suggestie voor NS.

Er zijn dagen dat ik niet veel prikkels kan verdragen. Vooral onverwachte geluiden komen dan er binnen.

Ik reis om deze reden altijd 1e klas, is toch gemiddeld wat rustiger. Maar dan zijn er de prullenbakjes. IJzer op ijzer 🤯. 
 

Je kan je niet voorbereiden op het geluid en het is luid als een medepassagier het gewoon laat klapperen.


Met een simpel rubber rondje is het opgelost. Koste, waarschijnlijk een cent per prullenbakje??

Kleine moeite, groot plezier. Ook als je geen last hebt van harde geluiden is dat geklepper onprettig.

 

 
 

 

Hallo Nick86 en welkom bij de NS Community,

 

Er zijn al meerdere topics over dit onderwerp te vinden binnen onze community. Ik snap dat dit een naar geluid is en helemaal als je al slecht met prikkels kan omgaan. Ik zal je suggestie betreffende rubbertjes doorzetten. Ik ben alleen bang dat het iets meer dan een cent per prullenbak kost en dat er dan ook meer onderhoud bij komt kijken aangezien rubbertjes veel bacteriën en vuil vasthouden. 


De prullenbakken van DDZ, ICM en SLT hebben prullenbakken met deksels van metaal en metaal tegen elkaar aan komen.

 

De modernere treinen hebben andere prullenbakken welke niet kleppert.


Volgens mij hadden die ‘klapperbakken’ (vooral kids vinden het leuk om er lawaai mee te maken of ze om te kieperen) vroeger wel dempertjes…

Maar die zijn ooit verwijderd wegens schoonmaak/hygiëne.

(nou ja wat @Erryt NS dus al zei)


ja, die dubbeldekkers , die hebben prullenbakjes achter de stoelen die je kan uitschuiven en die geen lawaai maken ( wel moeilijker te vinden op het eerste gezicht ), de andere hebben de metalen prullenbakjes maar die gelijk te vinden zijn


Volgens mij hadden die ‘klapperbakken’ (vooral kids vinden het leuk om er lawaai mee te maken of ze om te kieperen) vroeger wel dempertjes…

Maar die zijn ooit verwijderd wegens schoonmaak/hygiëne.

(nou ja wat @Erryt NS dus al zei)

Heel goed, dat er rekening wordt gehouden met schoonmaak/hygiëne natuurlijk. Nu zijn er in en rondom de trein wel meer plekken te vinden, die diezelfde aandacht zouden kunnen gebruiken. Ik noem maar wat: vloeren, toiletten (als die het al doen), buitenzijde/ramen enz. Maar dat is een ander topic denk ik :)


Reageer