Op dinsdag 20 juni 2023 ben ik in de trein geslagen door een andere reiziger, een vrouw.
Het betrof de trein die om 17.53 uur moest vertrekken vanaf Utrecht Centraal naar Arnhem en Nijmegen, maar die vertraagd was.
Deze trein is iets voor 18u vertrokken, stond daarna een tijd stil en moest weer terug naar Utrecht Centraal. Daar moest gewacht worden op vrijgave van het spoor zodat de trein alsnog kon vertrekken richting Arnhem en Nijmegen.
Ik ben op zoek naar getuigen.
Er was één vrouw die mij heeft geholpen door de andere vrouw van mij af te halen en haar te verzoeken weg te gaan. Er was ook één man, kaal, zwarte bril, best lang en van Aziatische afkomst (vermoed ik), die de vrouw aansprak op haar gedrag. Zij heeft ook tegen hem staan schreeuwen. Er zijn wellicht meer getuigen want het was erg druk, maar helaas heb ik dat niet goed kunnen registreren van de stress en de schrik.
Ik zat in het achterste treinstel met nummer 9562, en had een vervoersbewijs voor de 1e klas. Omdat het echter spitsuur was, ben ik uiteindelijk gaan zitten bovenaan het trapje richting de 1e klas coupé. De andere vrouw is, na haar aanvaring met mij en met de meneer in de 1e klas, doorgelopen.
Zij is vermoedelijk eerst doorgelopen naar achteren, naar de 2e klas. Zij is daarna weer uit de trein gestapt toen de trein terug was gereden naar Utrecht. Dit was rond 18.45 uur.
Willen getuigen met mij contact opnemen?
Alvast bedankt.