Skip to main content

Link naar NOS bericht
 

Mijn diepste medeleven naar de familie en collega’s van deze conducteur.

Zou helpen als het probleem van tailgating beter word aangepakt.
Je ziet soms boa's op een afstand staan maar die zijn drukker bezig om met elkaar te babbelen dan dat ze echt toezicht houden.
Laat standaard 2 man dicht op de poortjes staan en daadwerkelijk ingrijpen bij het tailgaten.

Je verplaatst het probleem dan naar het station waar normaal gesproken meerdere personen direct beschikbaar zijn om in te grijpen/helpen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Helaas iets wat steeds vaker gebeurt door de veranderingen van normen en waarden in de samenleving. Het mag natuurlijk niet gebeuren en het is helemaal niet correct natuurlijk. Condoleances naar de collega's van de NS en vooral de nabestaanden.


Zou helpen als het probleem van tailgating beter word aangepakt.
Je ziet soms boa's op een afstand staan maar die zijn drukker bezig om met elkaar te babbelen dan dat ze echt toezicht houden.
Laat standaard 2 man dicht op de poortjes staan en daadwerkelijk ingrijpen bij het tailgaten.

Je verplaatst het probleem dan naar het station waar normaal gesproken meerdere personen direct beschikbaar zijn om in te grijpen/helpen.

 

Het is niet mogelijk om op elk station mensen bij de poortjes te laten controleren, daarvoor zijn er te weinig medewerkers beschikbaar.

In dit geval is het zo en zo nog even afwachten of de problemen en schermutseling met de zwartrijders dit veroorzaakt hebben, dat valt nu niet te zeggen.

Het maakt het echter niet minder triest voor de betrokkenen en nabestaanden.


Zou helpen als het probleem van tailgating beter word aangepakt.
Je ziet soms boa's op een afstand staan maar die zijn drukker bezig om met elkaar te babbelen dan dat ze echt toezicht houden.
Laat standaard 2 man dicht op de poortjes staan en daadwerkelijk ingrijpen bij het tailgaten.

Je verplaatst het probleem dan naar het station waar normaal gesproken meerdere personen direct beschikbaar zijn om in te grijpen/helpen.

 

Het is niet mogelijk om op elk station mensen bij de poortjes te laten controleren, daarvoor zijn er te weinig medewerkers beschikbaar.

In dit geval is het zo en zo nog even afwachten of de problemen en schermutseling met de zwartrijders dit veroorzaakt hebben, dat valt nu niet te zeggen.

Het maakt het echter niet minder triest voor de betrokkenen en nabestaanden.

 

 

Het artikel spreekt over 2 jongeren zonder geldig vervoersbewijs.

En het klopt dat er op dit moment niet genoeg medewerkers zijn maar je kan het in ieder geval zo opzetten dat ze daadwerkelijk toezicht houden als ze er zijn.
Want nogmaals als je ze ziet dan staan ze zo een 6 meters van de poortjes vandaan met zijn drietjes en dan lekker met elkaar babbelen.
Of anders de poortjes niet te lang open laten staan. En ja sommige zijn heel slecht ter been maar die kunnen alsnog bij een info paal vragen om wat hulp.

Eerst werd er met een vinger gewezen naar corona en nu weer omdat er een te kort is aan personeel.

Er moet meer oplossend gedacht worden want je kop in het zand steken werkt niet.

Maar dat lijkt wel het cultuur te zijn op dit moment.

 


 

 

 


Alleen op de grotere stations staan standaard V&S medewerkers en die zouden wel beter toezicht kunnen houden op de poortjes. Maar er zijn ook veel stations met poortjes waar deze medewerkers niet staan, plus nog tal van stations die helemaal geen poortjes hebben. Daarnaast zijn er op stations waar wel V&S medewerkers aanwezig zijn vaak meerdere ingangen die niet allemaal in de gaten kunnen gehouden. Dit soort zwartrijders weet dit ook en weet dus ook heel goed hoe ze de V&S medewerkers kunnen ontlopen. 


Helaas iets wat steeds vaker gebeurt door de veranderingen van normen en waarden in de samenleving. 

Ja, want vroeger was de mensheid beschaafd en was er geen geweld? We hingen ook geen mensen op de Dam op, staken geen "heksen" in de fik en de Romeinen voerden ook geen mensen aan de leeuwen... 🙄 Ik dacht dat mensen, in ieder geval in de regio waarin wij leven, juist steeds ouder worden mede omdat we elkaar niet zomaar meer massaal afslachten.

Verder is trouwens ook nog niet bekend wat er gebeurd is en of het een wel met het ander te maken heeft in dit geval.

Maar hoe dan ook. Incidenten zullen altijd en overal kunnen gebeuren, hoe droevig gebeurtenissen vaak ook zijn. Al zet je elke trein en elk station vol met agenten.


Het lijkt me correcter vergelijkingen te maken met gebeurtenissen in het recente verleden, willen we een verschil aanduiden. Het valt ook met verwijzingen naar het verleden niet te rechtvaardigen.

Het moet wel eerst uitgezocht worden in hoeverre het zwartrijdersgedrag hier een rol heeft gespeeld. Als dat zo blijkt te zijn is het natuurlijk wel diep tragisch dat iemand, die gewoon zijn werk doet, overlijdt als gevolg van dit wangedrag.

Agressief spoordievengedrag moeten we niet normaal gaan vinden imho.

In Gouda is een grote inzet van V en S, het is enorm opgeknapt en veiliger geworden. Natuurlijk kan dat niet overal, maar het helpt wel degelijk als het eerder de spuigaten uit is gelopen met de sterk verspreide minachtingsmentaliteit.


Wanneer je na een lange periode van geen enkele controle plots weer wel iets gaat doen levert dit altijd problemen op. Je moet namelijk altijd het tuig er weer uit vegen. De enige remedie hiertegen is stelselmatig controleren, maar eer die boodschap bij de NS eens aan gaat komen…. 


Als dat zo blijkt te zijn is het natuurlijk wel diep tragisch dat iemand, die gewoon zijn werk doet, overlijdt als gevolg van dit wangedrag.

Het is ook diep tragisch dat er zonder enige kennis over wat er gebeurd is, er door veel mensen vrij snel conclusies worden getrokken die uiteindelijk volledige onzin blijken te zijn.

De jongens blijken gewoon onschuldig te zijn aan de dood van de conducteur. Soms gaan mensen gewoon dood en dat kan ook heel toevallig na een handgemeen zijn. Zoals nu dus ook. 

In de belevingswereld van sommige mensen is alles het resultaat van geweld, maar gelukkig hebben we schouwartsen die vast kunnen stellen dat mensen ook dood kunnen gaan zonder dat geweld hiervan de oorzaak is.

 


Lezen kunt u ook al niet, probeer de eerste woorden eens. 


Volgens mij zeg ik helemaal nergens dat jij die conclusie hebt getrokken. Veel mensen wel en ik vind dat diep tragisch, daarom quote ik je bericht. Jouw potentieel tragische gebeurtenis (een NS-conducteur die overlijdt als gevolg van geweld van zwartrijders) heeft uiteraard nooit plaatsgevonden.


Het blijft altijd mogelijk dat het wel een rol heeft gespeeld door de adrenaline bij de betrokken Hc's op dat moment maar gelukkig voor de jonge jongens is er geen direct verband aangetoond.

Hetgeen heeft wel een diepe induk gemaakt op de direct betrokken collega's op de trein en bij de andere NS collega’s die hun collega verloren tijdens zijn werk.

 

En u stelt nu in uw verhaal dat er nooit een conducteur is overleden door geweld door zwartrijders?  In dit geval was dat niet zo maar eerder zijn er wel degelijk Hc’s omgekomen bij geweld door zwartrijders.

Het bagateliseren wat u nu doet is in ieder geval ongepast.


Reageer