Fietswagons zouden groter moeten zijn ivm het toenemende fietsgebruik in Nederland en de groter wordende behoefte klimaatvriendelijk te reizen. De ruimtes zijn nu te klein en dat heeft tot gevolg dat er conflicten ontstaan tussen reizigers met fiets. Het werkt ontmoedigend.
Ik wil ook dat er meer plek komt voor fietsen, dan hoef ik van tevoren niet zenuwachtig te zijn of ik wel of niet mee kan.
van tevoren aanmelden helpt niet
Ik wil ook dat er meer plek komt voor fietsen, dan hoef ik van tevoren niet zenuwachtig te zijn of ik wel of niet mee kan.
van tevoren aanmelden helpt niet
Aanmelden is al een hele tijd niet meer mogelijk, dat was alleen in de tijd van corona. Met het huidige materiaal zullen er niet meer fietsplekken bijkomen.
Over dat mislukte project aanmelden gesproken. Zouden we de toegezegde evaluatie ooit nog krijgen?
Over dat mislukte project aanmelden gesproken. Zouden we de toegezegde evaluatie ooit nog krijgen?
Óch, inderdaad. Ik zal toch weer eens kijken of ik wat kan vinden voor je!
Edit 17/3: Nog geen informatie, wordt vervolgd.
Edit 27/3: Nog geen informatie, wordt vervolgd.
Het lijkt erop dat er geen evaluatie gedeeld gaat worden zolang dit niet in een nieuwsbericht gebeurt omtrent een wijziging in voorwaarden van het product. Als er uiteindelijk geen definitieve wijziging komt, dan zal dat betekenen dat de toegevoegde waarde die uit de pilot is gebleken onvoldoende was. Dit mag afgeleid worden uit het al dan niet doorvoeren van een definitieve wijziging. Sluit natuurlijk niet uit dat er een definitieve wijziging alsnog kan plaatsvinden, dus mocht dat gebeuren dan zal alsnog worden gerefereerd aan dit onderzoek.
NS moet niet terugkrabbelen en gewoon de toegezegde evaluatie delen. Ik ben vast niet de enige die ook wel eens hartelijk wil lachen om zoveel onkunde.
Ik kan het niet afdwingen. Meer dan dit kan ik helaas niet doen.
Fietswagons zouden groter moeten zijn ivm het toenemende fietsgebruik in Nederland en de groter wordende behoefte klimaatvriendelijk te reizen. De ruimtes zijn nu te klein en dat heeft tot gevolg dat er conflicten ontstaan tussen reizigers met fiets. Het werkt ontmoedigend.
Ik ben het hier helemaal mee eens! Kom op ns ga met de tijd mee, doe iets!
Met meer ruimte is het logisch dat het vervoer van fietsen dan ook fors duurder wordt. Het huidige fietskaartje is al verre van kostendekkend, laat staan als er nog meer ruimte voor fietsen gereserveerd moet worden.
Je hebt helemaal geen inzicht of het huidige fietskaartje kostendekkend is. NS hoeft er nauwelijks of geen prestatie voor te leveren. Zo bezien is het een extra inkomstenstroom zonder veel extra kosten.
NS kan het meenemen van fietsen natuurlijk wel verder ontmoedigen door het nog duurder te maken. Minder meegenomen fietsen bij een gelijkblijvende of zelfs groter wordende inkomstenstroom
De recente prijsverhoging(en) van het fietskaartje zouden toch ten goede komen aan OV-fiets? Dan zal het inderdaad wel kostendekkend zijn…
Een fiets neemt wel 2 tot 3 zitplekken in...
Dat maakt voor de sommetjes niets uit. Er gaat niemand niet met de trein reizen omdat er fietsplekken zijn.
Conclusie: ieder fietskaartje betekent extra inkomsten zonder veel tegenprestatie.
Dat maakt voor de sommetjes niets uit. Er gaat niemand niet met de trein reizen omdat er fietsplekken zijn.
Conclusie: ieder fietskaartje betekent extra inkomsten zonder veel tegenprestatie.
Ieder fietskaartje betekent 2 tot 3 minder plekken voor reizigers. Als een reiziger elke keer moet staan of niet mee kan, zal deze ander vervoer zoeken.
Dat maakt voor de sommetjes niets uit. Er gaat niemand niet met de trein reizen omdat er fietsplekken zijn.
Een fiets neemt twee plaatsen in beslag en als andere mensen daardoor vaker moeten staan nokken die af. Daarnaast blijven die fietsplaatsen in 95% van de gevallen ongebruikt en dat betekent geen inkomsten. En klapstoeltjes lossen dat niet op want dat zijn geen normale zitplaatsen.
Met jou redenering kan ik ook een railrunner kopen om te reizen. Immers dan heeft NS ook alleen maar extra inkomsten waar ze niets voor hoeven te doen.
De fietsfanaten willen in feite gewoon extra voorzieningen die veel ruimte in beslag nemen waarvoor ze niet de kostprijs willen betalen.
Keuzes maken. Wat is belangrijker. Dat je een fiets mee kan nemen of dat er mensen kunnen zitten.
Keuzes maken. Wat is belangrijker. Dat je een fiets mee kan nemen of dat er mensen kunnen zitten.
Voor mensen zonder fiets is het belangrijk dat ze kunnen zitten.
Nogmaals, voor de sommetjes maakt het niet uit.
Er is niemand die niet met de trein gaat reizen omdat er fietsplekken zijn. In het ergste geval kun je een keer niet zitten omdat alle zitplaatsen bezet zijn en er ook fietsen meegaan met diezelfde trein. Dan zal je moeten staan. Maar dat kan ook gebeuren als er helemaal geen fietsplekken zouden zijn.
Als treinreiziger heb je overigens helemaal geen recht op een zitplaats. Je betaalt voor je reis van A naar B.
De conclusie blijft hetzelfde. Het aantal reizigers wordt niet beïnvloed door de aanwezigheid van fietsplekken. Die opbrengsten blijven hetzelfde. Iedere gekochte fietskaart betekent extra inkomsten voor NS. In zoverre zijn meegenomen fietsen pure winst voor NS.
Het aantal reizigers dat afziet van een reis omdat er fietsen meegaan is te verwaarlozen.
Om een fietswagon mee te nemen heb je een getrokken trein nodig. In Nederland rijdt er tussen Amsterdam en Hengelo elke 2 uur een mee met Interciry Berlijn. Na Hengelo gaat die door via Hannover en Berlijn. Verder rijden er alleen maar treinstellen rond en daar kan geen fiets wagon aan. Wat ze wel kunnen doen om in 1 bak virm of ddz op het onderdek de stoelen eruit slopen en daar fietsrekken in monteren. Als je dat treinstel koppelt aan een bestaande trein met virm of ddz dan ben je er natuurlijk ook.
Ik ben het hier helemaal mee eens! Kom op ns ga met de tijd mee, doe iets!
Dan ook bereid zijn meer te betalen voor uw fiets. Voor niets gaat de zon op.
Als treinreiziger heb je overigens helemaal geen recht op een zitplaats. Je betaalt voor je reis van A naar B.
Dat is alleen niet relevant, in de concessie zijn afspraken gemaakt omtrent voldoende zitplaatsen. Als de NS te veel zitplaatsen gaat ombouwen tot fietsplaats haalt men de KPI's niet meer.
Het probleem zijn echt niet die 3 of 4 zitplaatsen minder per treinstel. Het probleem is het personeelstekort waardoor er met te korte treinen gereden wordt.
Vandaag reed bijvoorbeeld de 5700-serie met SLT-4 in de spits. Dat is echt aan de krappe kant.
Om te kunnen voldoen aan de wensen die hier geuit worden heb je het over iets meer dan 3 à 4 zitplaatsen.
Heb het altijd paradoxaal gevonden dat in fietsen in het ov meenemen in Nederland al decennia zo beperkt en lastig is. Dit land is het grootste fietsland ter wereld, met meer fietsen dan inwoners. Als het gemakkelijk wordt gemaakt komen de fietsers wel. Dat is altijd tenminste wel te zien in bijvoorbeeld de trein tussen Dordrecht en Gorinchem (in feite een sprinter). Fietsplaatsen genoeg en er staan er altijd meerdere, soms is alles vol.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.