halve of geen Mondkapjes

  • 5 February 2022
  • 32 reacties
  • 971 Bekeken

Hallo, ik reisde vandaag van Groningen naar Breda in 4 verschillende treinen, met 3 overstappen. In ALLE treinen had meer dan 70% van de reizigers zijn mondkapje niet of half (onder neus of onder kin) op. Dat heeft allemaal helemaal geen zin, immers, zo kun je nog steeds anderen infecteren en ik vind het daarom eigenlijk echt asociaal. Dat je jezelf niet wil beschermen is een eigen keuze, maar doe het dan voor een ander. Of het helpt, of niet, daar mogen wetenschappers over discussiëren, maar Regels zijn regels, laten er ons er dan allemaal aan houden.

Maar mijn grootste vraag is: waarom wordt er niet gecontroleerd? Ik heb op de hele reis geen conducteur gezien en me best onveilig gevoeld. dat is niet Okee, NS! 


32 reacties

Reputatie 5

Ik draag hem ook op mijn kin.  Ik ben net hersteld en recent geboosterd. Niet besmettelijk dus op het moment. Bovendien stelt Omikron niets voor als ziekmaker. Kijk naar de cijfers. 100000 besmettingen per dag. 10 doden. 

Dit tekent precies het probleem hier in Nederland:

Er zijn maatregelen/regels opgesteld, en iedereen heeft wel een reden om zich er vervolgens niet aan te hoeven houden. Van controle is geen sprake, dus vrij spel.

Het punt is dat het nog steeds verplicht is (wat je er ook van vindt), en we ons er dus aan moeten houden. Als we voor alle verschillende mensen en situaties uitzonderingen moeten gaan maken is het hek van de dam, want dan heb je geen flauw idee meer wie wel of geen mondkapje hoeft te dragen.

Alijden zelf na blijven denken of iets nuttig is of niet. Ik heb hem afgelopen jaar gedragen,  maar nu heeft het geen zin meer. Als de conducteur langsloopt doe ik hem snel weer even op.

Misschien moet je eens informeren bij de mensen die corona hebben in het ziekenhuis of op de IC hoe zinvol zij het dragen van een mondkapje vinden.. 

Door jouw totaal onverantwoordelijke gedrag en het gedrag van medereizigers die het ook allemaal een zorg zal zijn test ik me suf voor ik naar mijn bejaarde moeder durf te gaan.

Reputatie 5

Overigens zijn de ziekenhuisopnames vandaag weer fors gestegen. Hoe zou dat nou toch komen?

Reputatie 7

Over niet al te lange tijd gaat de draagplicht zeker vervallen. Denemarken, Ierland en nog enkele landen zijn ons voor met het schrappen van alle regels. Het dragen wordt vrijwillig. Het virus blijft en er zullen altijd veel mensen verkouden van worden, sommigen wat zieker dan andere. Net zoals met allerlei andere virussen. Nu moet je zonder noemenswaardige klachten ook in quarantaine. Die regel blijft niet lang meer houdbaar. Volgende week dinsdag meer nieuws.

Reputatie 5

Hallo, ik reisde vandaag van Groningen naar Breda in 4 verschillende treinen, met 3 overstappen. In ALLE treinen had meer dan 70% van de reizigers zijn mondkapje niet of half (onder neus of onder kin) op. Dat heeft allemaal helemaal geen zin, immers, zo kun je nog steeds anderen infecteren en ik vind het daarom eigenlijk echt asociaal. Dat je jezelf niet wil beschermen is een eigen keuze, maar doe het dan voor een ander. Of het helpt, of niet, daar mogen wetenschappers over discussiëren, maar Regels zijn regels, laten er ons er dan allemaal aan houden.

Maar mijn grootste vraag is: waarom wordt er niet gecontroleerd? Ik heb op de hele reis geen conducteur gezien en me best onveilig gevoeld. dat is niet Okee, NS! 

Mensen die echt nog zo bang zijn kunnen beter het OV maar mijden, of als ze toch moeten zichzelf zo goed mogelijk beschermen met maskers, beschermende kleding etc. Je kunt niet verwachten dat de hele samenleving zich laat blijven gijzelen met absurde maatregelen voor die paar mensen die nog bang/kwetsbaar zijn. Dat is gewoon niet realistisch.

Badge +3

Overigens zijn de ziekenhuisopnames vandaag weer fors gestegen. Hoe zou dat nou toch komen?

Volgens https://coronadashboard.rijksoverheid.nl valt dat reuze mee, en is het 7-daags gemiddelde eigenlijk stabiel.

Volgens de absolute getallen zouden er vandaag (di 8 februari) wel ineens bijna 395.000 mensen positief getest zijn, t.o.v. de pakweg 80.000 de dagen ervoor (zondag en maandag). Maar dat getal klopt natuurlijk niet, want zoveel testcapaciteit is er niet eens.

Als je kijkt op https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/ziekenhuis-opnames dan is het aantal bezette ‘gewone ziekenhuisbedden’ ook niet schrikbarend gestegen t.o.v. een maand geleden. Schommelt pakweg tussen de 1000 en 1500.

Dat het er 75 meer zijn dan gisteren (met gisteren die ‘forse’ stijging van 146) zegt dus niet zo veel.

Reputatie 2

Ik draag hem ook op mijn kin.  Ik ben net hersteld en recent geboosterd. Niet besmettelijk dus op het moment. Bovendien stelt Omikron niets voor als ziekmaker. Kijk naar de cijfers. 100000 besmettingen per dag. 10 doden. 

Dit tekent precies het probleem hier in Nederland:

Er zijn maatregelen/regels opgesteld, en iedereen heeft wel een reden om zich er vervolgens niet aan te hoeven houden. Van controle is geen sprake, dus vrij spel.

Het punt is dat het nog steeds verplicht is (wat je er ook van vindt), en we ons er dus aan moeten houden. Als we voor alle verschillende mensen en situaties uitzonderingen moeten gaan maken is het hek van de dam, want dan heb je geen flauw idee meer wie wel of geen mondkapje hoeft te dragen.

Alijden zelf na blijven denken of iets nuttig is of niet. Ik heb hem afgelopen jaar gedragen,  maar nu heeft het geen zin meer. Als de conducteur langsloopt doe ik hem snel weer even op.

Misschien moet je eens informeren bij de mensen die corona hebben in het ziekenhuis of op de IC hoe zinvol zij het dragen van een mondkapje vinden.. 

Door jouw totaal onverantwoordelijke gedrag en het gedrag van medereizigers die het ook allemaal een zorg zal zijn test ik me suf voor ik naar mijn bejaarde moeder durf te gaan.

Dat heb ik al gevraagd,  ik werk namelijk in dat ziekenhuis.  Bijna allemaal patiënten die zo dom waren om zich niet te laten vaccineren.  

Reputatie 5

Ik draag hem ook op mijn kin.  Ik ben net hersteld en recent geboosterd. Niet besmettelijk dus op het moment. Bovendien stelt Omikron niets voor als ziekmaker. Kijk naar de cijfers. 100000 besmettingen per dag. 10 doden. 

Dit tekent precies het probleem hier in Nederland:

Er zijn maatregelen/regels opgesteld, en iedereen heeft wel een reden om zich er vervolgens niet aan te hoeven houden. Van controle is geen sprake, dus vrij spel.

Het punt is dat het nog steeds verplicht is (wat je er ook van vindt), en we ons er dus aan moeten houden. Als we voor alle verschillende mensen en situaties uitzonderingen moeten gaan maken is het hek van de dam, want dan heb je geen flauw idee meer wie wel of geen mondkapje hoeft te dragen.

Alijden zelf na blijven denken of iets nuttig is of niet. Ik heb hem afgelopen jaar gedragen,  maar nu heeft het geen zin meer. Als de conducteur langsloopt doe ik hem snel weer even op.

Misschien moet je eens informeren bij de mensen die corona hebben in het ziekenhuis of op de IC hoe zinvol zij het dragen van een mondkapje vinden.. 

Door jouw totaal onverantwoordelijke gedrag en het gedrag van medereizigers die het ook allemaal een zorg zal zijn test ik me suf voor ik naar mijn bejaarde moeder durf te gaan.

Dat heb ik al gevraagd,  ik werk namelijk in dat ziekenhuis.  Bijna allemaal patiënten die zo dom waren om zich niet te laten vaccineren.  

Dat zou heel goed nieuws zijn, als het op waarheid zou berusten. Maar helaas is het zo, dat mensen met een kwetsbare gezondheid ondanks eerdere vaccinaties toch in het ziekenhuis terechtkomen met corona, naast niet-gevaccineerde patiënten. En dat er nog steeds veel kwetsbare mensen, die hoewel ze gevaccineerd zijn, bezwijken aan corona.

Als je in een ziekenhuis zou werken zou jij dat toch ook moeten weten?

Reageer