Hi dorae_mon,
Ik weet zo even niet wat daar de reden van is. Ik zet je feedback door naar het projectteam van de ICNG.
Als ik in de nieuwe ICNG aan de raamzijde zit, heb ik altijd last van een nogal harde, hinderlijke, koude luchtstroom vanuit de airco/ventilatie boven de ramen.
Dan zou ik aan de gangzijde gaan zitten.
Waarschijnlijk is dat de keuze van de machinist om de airco aan te hebben ja of nee. Maar in deze periode van het jaar is het wel onnodig om hem aan te hebben!
Ik zit er nu. Het is inderdaad bijzonder vervelend. Ik vermoed dat het de afzuiging is boven de ramen.
Van de kant van het gangpad komt warmte, en aan de raam-kant stroomt er koude lucht langs je nek. Niet erg comfortabel.
Dan zou ik aan de gangzijde gaan zitten.
Daar is het minder, maar voel je de koude luchtstroom nog steeds.
Idd, voor het eerst met dat trein gegaan. 2 zaken zijn echt niet fijn : Airco, dat geblaas via de ramen. En ten tweede, hij slingert als een gek.
Geef mij maar die oude intercity's, die zijn veel comfortabeler, ook op gebied van rijgedrag, en een stuk minder last van Airco (blazen dus).
Trein ziet wel leuk en stoer uit, ook al rijdt hij sneller, een tijdwinst van 2 minuutjes op traject Breda- Rotterdam is niet echt super te noemen, vind het zelfs zonde, kost meer stroompjes..
Al met al, beetje teleurstellend.
Sommige plekken in de DDZ-treinen hebben hetzelfde probleem. Daar zou NS dekentjes moeten uitreiken.
Ik heb het steeds koud in nieuwe treinstellen en nu zit ik weer onaangename lucht circulatie top en teen
Ik zit nu ook in een nieuwe trein en bij het raam zitten is niet te doen. Ik voel constant een koude stroom lucht langs mijn gezicht. Ik snap niet hoe ze dit zo ontworpen hebben